SE-DGS flög sista flygningen för Air Botnia 30 maj 2001 som KF512 STN-BGO-HEL och ferryflögs 31 maj 2001 som KF9285 HEL-WOE. Den testflögs 13 september 2001 i WOE som SK9142 och hade då TT 32010 timmar / 41207 cycles. Den avfördes 27 september 2001 ur det svenska registret och såldes samma dag till Rossair City Hopper Pty. Ltd. som ZS-JES och levererades från WOE 30 september 2001. Den opererades av Airquarius Aviation och syntes ofta i nyhetsprogrammen i television då den flög för UN i Afganistan. Den registrerades officiellt på Airquarius Controls Pty. Ltd. 7 april 2003 och flög för SA Express i deras färger från augusti 2003. Den uthyrdes i september 2004 till Royal Jordanian Airlines, registrerades officiellt på Marble Gold 40 Pty. Ltd. 16 februari 2005, avfördes ur det sydafrikanska registret 4 april 2005 då den blev 5H-MVK hos Air Tanzania.
Sista flygning i trafik i Linjeflygs färger 26 juni 1993 SK2057 OSD-ARN , ferry 28 juni 1993 SK9750 ARN-EIN , ommålad i SAS färger , ferry 7 juli 1993 SK9751 EIN-ARN, i trafik 8 juli 1993 SK6026 ARN-UME
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.