Expert tilbud på Nikon D40

Re: Expert tilbud på Nikon D40

55 delt på 18 skal bli 3,05. Altså 3xzoom.

Men skal du bruke kameraet til spotting f.eks så holder det ikke med bare 18-55mm. Du må opp i 200/300mm for å kommer "nærme" nok til å kunne få gode bilder. Husk det er kun 6MP bildebrikke så du har ikke så mye å "gå på" som hvis du hadde hatt f.eks D40x som har 10MP.

Har selv Nikon D40 og er kjempe fornøyd med det, det holder i massevis til det meste jeg bruker det til. Men har kjøpt 2 objektiver i etterkant, en 55-200mm og en 70-300mm. 55-200mm solgte jeg da jeg kjøpte 70-300mm objektivet. Men lurer på å erstatte 18-55mm obektivet med et 18-85mm eller deromkring (vet ikke om det finnes et 18-85mm, men tenker i det området).

Det får holde med det objektivet til å begynne med tenker jeg.

Det tenkte jeg også når jeg kjøpte mitt D40....

Last edited:

Ja, selvfølgelig. Tenkte ikke i de baner i det heletatt med bare å deledet på hverandre.:cool2
Kameraet er på Elprice til 2995,- med 18-55 objektivet. Men legger jeg på en tusenlapp får jeg med 55-200 objektivet, så det blir nok den!

Du kan jo ta å kjøpe et 18-200mm objektiv istedet for. Det koster mer enn kameraet, men det er bildestabilisering i det og du slipper å bytte om mellom 18-55 og 55-200. Dèt er et skikkelig allround objektiv.

Se her... men du kan helt sikkert få det billigere hvis du søker. Og du kan få det billigere hvis du kjøper det fra USA (inkl moms og frakt).

Du kan jo ta å kjøpe et 18-200mm objektiv istedet for. Det koster mer enn kameraet, men det er bildestabilisering i det og du slipper å bytte om mellom 18-55 og 55-200. Dèt er et skikkelig allround objektiv.

Se her... men du kan helt sikkert få det billigere hvis du søker. Og du kan få det billigere hvis du kjøper det fra USA (inkl moms og frakt).

Problemet med 18-200mm'en til Nikkor er at det er så komplekst at det greier ikke fotografere en bein linje og la den forbli bein. Det er mye forvrengning i objektivet der.

-A

Er rimelig godt fornøyd med den linsen, 90% av mine bilder på airpics.com som er tatt med D300en er tatt med den linsen.
Den forvrenger litt, litt vignettering i hjørnene, men er ikke i nærheten av å være så dårlig som Sigma sin 18-200 (men som til gjengjeld koster under halvparten)..

Da er den i alle fall bestilt. Med både 18-55 og 55-200 objektivene.
Vi ville ha et godt kamera til den lille kommer. Ja ska bli pappa snart! :D
Termin er til tirsdag, men hun har ikke begynt å kjenne noe enda, så det KAN vel gå litt over, men det kan jo skje når som helst.

Men jøss, vi skal da få til litt spotting også!;)

Back