Ex-Iraqi Airways-fly til salgs

Kan ikke vi flere på Scanair her gå inn å få et eget fly så vi kan dra på spotteturer med?
Nå har vi sjansen!

Er det noen med typerating på B727 som er her? :colgate:

etter invasjonen kom det jo bilder av en Scottish Aviation Pioneer som sto på Saddam International også

Antar at det må gjøres en ganske formidabel jobb for å få disse maskinene flygedyktige, er ikke mange beskyttende plastdeksler eller folie å skimte der.

Det er jo faktisk blitt gjenopplivet en og annen B707 rundt om i UAE den siste tiden, så man skal vel aldri si aldri.

Det midterste bilde likte jeg veldig godt!!

Men sjansen for at disse kommer seg opp i luften igjen er vel ikke spesielt stor.

Ingenting er som 707 gromlyd under takeoff, spesielt non-fan :colgate:
(Ingen non-fan her da.. )

YI-ACK till G-BFMW mars 1978 , YI-ACL köpt av Alidair "for spares and broken up in Iraq" 1978 , YI-ACM såld till Alidair i april 1978 och reg. G-BFYZ dec. 1978 , YI-ACU "damaged beyond repair" Cairo 19 mars 1965 , YI-ADM leased maj 1958 - mars 1959. Kanske någon annan Viscount som hamnat i Bagdad ?

YI-ACK till G-BFMW mars 1978 , YI-ACL köpt av Alidair "for spares and broken up in Iraq" 1978 , YI-ACM såld till Alidair i april 1978 och reg. G-BFYZ dec. 1978 , YI-ACU "damaged beyond repair" Cairo 19 mars 1965 , YI-ADM leased maj 1958 - mars 1959. Kanske någon annan Viscount som hamnat i Bagdad ?

Sounds like Elvis has left the building. Jeg tenker på et bilde av en Iraqi-maskin, men det er veldig godt mulig at det er fra rundt '78. Flyet var ganske tydelig ute av trafikk, så det var muligens YI-ACL. Skal prøve å huske hvor jeg har det bildet fra. Air Britain, kanskje?

K

Back