• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ex? AlItalia EI-UPE (MD11F) på KDHN med reg som callsign...

seilfly

Infrequent traveller ;-)
Ex? AlItalia EI-UPE (MD11F) på KDHN med reg som callsign...

31 juli var jeg på tur fra Corpus Christi via Acadiana Regional Airport (New Iberia, Louisiana) til Dothan Alabama. Vel fremme så jeg en sværing som brukte registreringen som callsign. Dette er ikke noe jeg har hørt/sett så ofte... Er det noen her (fra Atlanta kanskje?) som vet noe mer?

Jeg vet ikke hva de drev med... men de taxet mye rundt omkring, ut på rullebanen og linet opp, og taxet så ned rullebanen og ut på en taxebane for å taxe tilbake til rullebanen, for så å taxe lenger ned rullebanen og... sånn fortsatte det. Taxetrening?

Merk forskjellen mellom flytypene på et av bildene!
 

Attachments

  • kdhn IMG_3526.jpg
    kdhn IMG_3526.jpg
    123 KB · Views: 170
  • kdhn IMG_3527.jpg
    kdhn IMG_3527.jpg
    132.8 KB · Views: 170
Re: Ex? AlItalia EI-UPE (MD11F) på KDHN med reg som callsign...

Det skjer ofte på delivery flights at reg blir brukt som callsigns.
Ser det ofte på radaren min
 
Re: Ex? AlItalia EI-UPE (MD11F) på KDHN med reg som callsign...

Den har vært lagret på Dothan siden februar, så den var nok bare ute og mosjonerte. Lagrede maskiner trenger å bli kjørt regelmessig.
 
Back
Top