Paulo
Paulo Fernandes
Eventyret på Island - oppsummert
Siden jeg nå er ferdig utdannet tenkte jeg å lage en bildeserie fra mine flyvninger på Island. Skulle gjerne vist bilder fra siste delen av utdanningen (multi engine rating og instrument rating) men det ble nesten ikke tatt bilder av den delen siden jeg var for opptatt med å fly selv. De fleste bildene her er tatt under hour-building på Island enten av mine venner eller av meg mens jeg var PNF (pilot not flying).
Sommeren for to år siden ankom jeg Island, klar for å begynne på en komplett pilotutdanning ved Keilir Aviation Academy:
Klasserommet bød ofte på spotting ved holding-punktene til rullebanen, Easyjet var en gjenganger:
Så fort man hadde fått nok flytimer fløy vi cross-country med bruk av navigasjonslogg slik som på bildet. Å uttale islandske steder over radioen var en stor utfordring i begynnelsen men kom seg fort til!
Island bød på mye vakker natur og av og til fløy vi lavt for å få de fineste bildene, som her ved Jökulsárlón hvor vi lå på 1500 ft.
En av mine beste minner fra hour-building var denne cross-country-flyvningen til Höfn, øst på øya hvor min venn var "pilot in command". Is-land, ja...viktig å lande rett på midtstripen
Her står et av skolens DA40-fly parkert på Bakki flyplass (jeg trengte å gå på do ^^). Denne flyplassen var en av de mest besøkte av både Keilir og Icelandic flight academy.
Det å sitte i høyresetet med kompiser som bygget flytimer hadde sine fordeler:
Island er vakkert både om sommeren og vinteren:
Hallgrimkirkja i Reykjavik. Et symbol på byen:
Go-proen og "The Puffin-bird" til en svensk medstudent ble ofte med på tur:
Denne fikk flest "likes" på Instagram for å si det sånn
Dette var synet som møtte deg etter avgang på Vestmannaeyjar når været var fint og solnedgangen påbegynt:
Reykjavik innenriks-flyplass ble ofte brukt til å trene på landinger og til instrument-flyvning. Jeg brukte den et par ganger selv til å plukke opp passasjerer som ikke orket å ta seg hele veien til Keflavik:
Jeg var kjempeheldig å fikk besøkt Isafjörður fire ganger under mitt opphold. En innflyvning jeg sent vil glemme.
På tross av at Island er et landskap med svært variert terreng stemte vindene ofte overens med de meldte vindene:
Siden jeg nå er ferdig utdannet tenkte jeg å lage en bildeserie fra mine flyvninger på Island. Skulle gjerne vist bilder fra siste delen av utdanningen (multi engine rating og instrument rating) men det ble nesten ikke tatt bilder av den delen siden jeg var for opptatt med å fly selv. De fleste bildene her er tatt under hour-building på Island enten av mine venner eller av meg mens jeg var PNF (pilot not flying).
Sommeren for to år siden ankom jeg Island, klar for å begynne på en komplett pilotutdanning ved Keilir Aviation Academy:

Klasserommet bød ofte på spotting ved holding-punktene til rullebanen, Easyjet var en gjenganger:

Så fort man hadde fått nok flytimer fløy vi cross-country med bruk av navigasjonslogg slik som på bildet. Å uttale islandske steder over radioen var en stor utfordring i begynnelsen men kom seg fort til!

Island bød på mye vakker natur og av og til fløy vi lavt for å få de fineste bildene, som her ved Jökulsárlón hvor vi lå på 1500 ft.

En av mine beste minner fra hour-building var denne cross-country-flyvningen til Höfn, øst på øya hvor min venn var "pilot in command". Is-land, ja...viktig å lande rett på midtstripen


Her står et av skolens DA40-fly parkert på Bakki flyplass (jeg trengte å gå på do ^^). Denne flyplassen var en av de mest besøkte av både Keilir og Icelandic flight academy.

Det å sitte i høyresetet med kompiser som bygget flytimer hadde sine fordeler:


Island er vakkert både om sommeren og vinteren:



Hallgrimkirkja i Reykjavik. Et symbol på byen:

Go-proen og "The Puffin-bird" til en svensk medstudent ble ofte med på tur:


Denne fikk flest "likes" på Instagram for å si det sånn


Dette var synet som møtte deg etter avgang på Vestmannaeyjar når været var fint og solnedgangen påbegynt:

Reykjavik innenriks-flyplass ble ofte brukt til å trene på landinger og til instrument-flyvning. Jeg brukte den et par ganger selv til å plukke opp passasjerer som ikke orket å ta seg hele veien til Keflavik:

Jeg var kjempeheldig å fikk besøkt Isafjörður fire ganger under mitt opphold. En innflyvning jeg sent vil glemme.

På tross av at Island er et landskap med svært variert terreng stemte vindene ofte overens med de meldte vindene:

Last edited: