Eventuelle ruter med Norwegian Long Haul utenfor Norden? (splittet)

Dash

ScanFlyer Gold
Litt of topic. Men er det ikke mer sannsynlig at Kjos starter BKK-europa-NYC fra flere steder enn OSL-ARN. Norwegian ser jo hele europa som sitt marked. Og de har jo "bare" 8 dreamlinere i bestilling....
 
Last edited:
Re: Fremtidens oversøiske ruter fra Norden

Litt of topic. Men er det ikke mer sannsynlig at Kjos starter BKK-europa-NYC fra flere steder enn OSL-ARN. Norwegian ser jo hele euriopa som sitt marked. Og de har jo "bare" 8 dreamlinere i bestilling....

CPH følger i slutningen af 2013, siges det.
 
Har lurt litt på antall fly jeg også. Han har vel heller ikke opsjoner på flere fly, skal rutene flyttes vekk fra Norge om ruter fra ellers i Europa slår an??
 
Man får inte glömma bort att det blir mer komplicerat att flyga mellan ex vissa länder i Asien och Tyskland för ett norskt flygbolag. På många av dessa gäller inga Open Skies avtal, utan det är politiska bilaterala avtal som reglerar flygtrafiken. Det är inte alls säkert Norwegian IC får trafikrättigheter på alla de rutter som Kjos drömmer om.

Norwegian Air Shuttle kan idag inte flyga HEL-Turkiet-HEL pga av att bolaget inte får trafikrättigheter. Bara finska och turkiska flygbolag får flyga mellan Finland och Turkiet.
 
ThomasB, jeg tror du kan skyte en hvit pil etter å se DU på CPH i 2013 - det er noe mer spennende en det som skjer ved inngangen til W13/14 og tredje 788 leveres. Mer om det kommer på nyåret.
 
Tror vel Norwegian vil bygge opp LH fra OSL og ARN, hvor konkurransen er lavest, før de forsøker seg fra andre markeder.

w
 
Back
Top