Pax reiser ikke gratis, så staten betaler vel ikkenoe for disse flightene, det danske reisebyrået tar ca 10 000 pr sete i økonomi fra Brasil.
Men jeg antar det er noen som står bak som en eller annen form for garantist?
Pax reiser ikke gratis, så staten betaler vel ikkenoe for disse flightene, det danske reisebyrået tar ca 10 000 pr sete i økonomi fra Brasil.
Er det noen grunn til å tro at myndighetene ikke betaler markedspris for dette ?
Plankekjøring vil jeg si. Skal se om jeg får klipt sammen noe video bla. fra CHC til AKL. Lite trafikk for tiden, så det hjelper jo. Over Australia er det kjekt med Block clearance, f.eks. FL340-FL380. Kan fly optimal level hele tiden. Det som skjer i lufta og selve flygingen er ikke noe problem. Problemene oppstår på bakken![]()
Er det noen spesiell grunn til at det ser ut som det for det meste er flag carriers/nettverksselskap som utfører disse redningsmisjonene? (Austrian, Lufthansa i stedet for Eurowings,Germanwings - British Airways istedet for Ryanair - SAS og Widerøe i stedet for Norwegian etc etc?)
(**RED ANM siden det går sport i å lese spørsmål med fandens briller: Nei, dette handler ikke om at den ene er bedre enn den andre, det er en ren praktisk observasjon hvor jeg lurer på om det ligger f.eks myndigheter bak eller om det bare er ren tilfeldighet.)
Er det noen spesiell grunn til at det ser ut som det for det meste er flag carriers/nettverksselskap som utfører disse redningsmisjonene? (Austrian, Lufthansa i stedet for Eurowings,Germanwings - British Airways istedet for Ryanair - SAS og Widerøe i stedet for Norwegian etc etc?)
)
Jeg læste et sted, at den danske stat dækker evt. underskud på repatrieringsflights fra/til CPH.
Hvordan det regnestykke
er i hvert enkelt tilfælde, skal jeg ikke gøre mig klog på!
M.h.t. flyselskaber har udenrigsministeriet benyttet sig af DY:
CPH-RAK r/t , DAT: CPH-GOA r/t , DK: CPH -CEB-MNL-CPH og
SK: CPH-LIM-CPH. Desuden foresvæver det mig, at Jet Time har
haft en flyvning; her kan en landsmand måske supplere?
Måtte mellomlande på vei fra Lagos leste jeg, men fant aldri ut hvor det ble.
Legg gjerne til DAT som kom rett over hustaket mitt i natt med A320 som kom fra BLL men som før nok hadde vært i Afrika og hentet nordmenn og dansker fra Nigeria.
Hvorfor ferger SAS RSB fra OSL til CPH, mens RSA blir ferget motsatt vei samme dag? Må da være dårlig økonomi å fly tomt når det allerede står et fly der?
Har sett det har blitt gjort for å holde rutetider osv, men det er jo ikke saken nå.
Er vel heller ikke omfattende vedlikehold allerede på en ny maskin?
Bare lurer litt, og ja det er sikkert noen lure grunner - derfor jeg spør.
Uansett på vei til OSL fra ISB nå.
SK7033 ISB-OSL 11:00-14:55 A359 SE-RSA
Hørte noen si at grunnen er at RSB må desinfiseres før den kan brukes igjen, og det rakk de ikke på den tiden før turen til ISB. Mulig dette også kun kan gjøres ved hjemmebasen ved CPH.
Ser på FR24 at Lufthansa akkurat nå har 3 fligther mellom BKK og FRA. Alle har «normale» fligth nummer, men synes at det er litt merkelig? Noen som vet hvorfor? Det er snakk om flere flytyper: LH355 (B744), LH357 (A388) og LH733 (A343).
Air Canada reconfigures passenger cabins on three Boeing 777 aircraft to transport vital supplies and necessary cargo
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.