Jeg har brukt ANA Tool for å finne ledige bonusreiser med EVA Air, og de kommer opp med god tilgjengelighet i både Business og Economy. Da jeg ringte SAS for å booke, fikk jeg den latterlige beskjeden:
"Det går ikke, for EVA Air er ikke med i Star Alliance."
Da jeg påpekte at de nylig hadde blitt medlem, ble jeg fortalt at "det ikke spilte noen rolle, for det var ikke mulig å booke dette."
Det tar kanskje litt tid før de kommer inn i alle system?
Hvor finner SAS disse udugelige folkene?
Du kunne påpekt at det står til å med på SAS.no www.sas.no/EuroBonus/Opptjen-poeng/Flyselskap/EVA-Air/
Du skrev: Hei. Snakket nettopp med reisesenteret deres på telefon. Prøver å booke en bonusreise med EVA Air, som nettopp har blitt med i Star Alliance, men fikk beskjed om at det ikke var mulig. Når vil dette bli mulig? De er jo fullverdige medlemmer, og dere reklamerer til og med på sidene deres at man både kan opptjene og bruke poeng med dem. Jeg vet det er ledige seter (bonusseter) hos dem i både C og M, har sjekket det via ANA Tool.
Simon: Vad är det för sträcka så kan jag kolla om det finns några bonus platser uppe där än
Du skrev: BR892 HKG-TPE 22JAN2014 - det er ledig
Simon: Ja där finns det bonus resor man kan boka med BR Eva Air
Du skrev: Så bra. 15K EB-poeng per pers?
Simon: 25 000 poäng tur och retur
Simon: Oneway 15 000 poäng
Du skrev: Ok. Jeg trenger kun én vei for to personer i Economy.
Simon: 15 000 poäng per person en väg
Du skrev: Kan du booke her og nå? BR892 kl. 09:50 Hong Kong - Taipei for to personer.
Du skrev: I Economy.
Simon: Tyvärr så kan jag inte boka via chatten, du måste ta kontakt med Eurobonus supporten, antingen den norska på 05400, eller den svenska på +46 8 797 4000
Du skrev: Okey, da prøver jeg det igjen og viser til samtale her. Takk for hjelpen!
Her er samtalen min fra chat:
Jeg ringte tilbake, viste til samtalen, men nei - det går ikke å booke bonusbillett med EVA Air. Hva slags opplegg er dette, egentlig? De kunne tilby en billett med Thai på samme strekning, men det passer dårligere med mine tider, og dessuten hadde jeg håpet på 77W fremfor A330.
Har vert håpløst med booking av bonusturer når jeg har prøvd og på 05400.
Jeg har ringt til det norske nummeret flere ganger de siste ukene, og har kommet til nordmenn hver gang. Som for øvrig har vært hyggelige og hjelpsomme (men jeg har ikke forsøkt å booke BR-flighterMen du hsvner vel i Sverige uansett nummer du ringer?
Det ser ut til at det blir en liten tur med EVA BKK-LHR om ikke så lenge, hvor jeg må få brukt noen poeng før de forsvinner til ingen nytte. Er det noen som har prøvd Biz på EVA med dere 777-300 ? Hva kan forventes ?
Forstår jeg det riktig at Eva flyr lhr-bkk-tpe, så direkte Lhr-bkk?
Helt riktig. De flyr fifth freedom LHR-BKK, 77W og royal laurel i C. For øvrig utrolig god awardkapasitet på ruta, og, som andre også nevner, en helt ekstremt bra C-klasse på 77W-flyene.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.