• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eurowings med nye nordiske ruter

Someone

Moderator
Medlem
Ser ut som uansett utfall av Air Berlin sagaen, så kommer Eurowings med en rekke nye ruter, hvor Air Berlin tidligere fløy. Ser det ligger ute fra TXL til ARN, CPH, GOT og HEL, med 1x daglig, og oppstart mellom november og januar. Ser ut som en miks av A320 og 737-800 ligger inne
 
Ser ut som uansett utfall av Air Berlin sagaen, så kommer Eurowings med en rekke nye ruter, hvor Air Berlin tidligere fløy. Ser det ligger ute fra TXL til ARN, CPH, GOT og HEL, med 1x daglig, og oppstart mellom november og januar. Ser ut som en miks av A320 og 737-800 ligger inne

Eurowings begynder også at flyve DUS-CPH fra midt eller slut januar 2018. Ligger med 3 daglige på hverdage. Dog ikke vældigt brugbare tider - der mangler en morgenafgang fra CPH.
 
Last edited by a moderator:
Jag ser att Eurowings sätter in Dash Q400 på nya flyglinjen CPH-DUS. Gamla Air Berlin flygplan?
 

Attachments

  • Eurowings.JPG
    Eurowings.JPG
    44.8 KB · Views: 1,096
Jag ser att Eurowings sätter in Dash Q400 på nya flyglinjen CPH-DUS. Gamla Air Berlin flygplan?

Vil tro at de er så sikre på at de overtar den delen av AB at de planlegger med dem allerede i neste års sommerprogram.
 
Det går generelt ikke å interline Eurowings, eller? Fra Tromsø til Hamburg måtte man hente bag ut i Oslo, og sjekke inn på nytt. Relativt kjipt, siden de er Lufthansaeid...
 
Det ryktes her nede i pressen at LH Group har en "gentleman-agreement" med TUI Group angaende de 14 wet-lease 737 som TUI operer for Niki na. Ryktene sier 50:50 ... Men vi vil trolig höre litt mer pa Torsdag, 12.Oktober

Ellers kan man bare bli overrasked at hverken Norwegian eller SAS ökte frekvenser. Finnair, LOT, Swiss og Austrian gikk inn og - delvis - ökte med samme antall frekvenser som AB hadde til/fra Berlin.

Fra en personlig perspektiv sa mangler det egentlig bare OSL med EW fra TXL ...
 
Ellers kan man bare bli overrasked at hverken Norwegian eller SAS ökte frekvenser.

Ja, det virker som de har inntatt en veldig vente-og-se stilling her.

Men, Norwegian var jo i ferd med å legge ned CPH-SXF, men valgte å beholde ruten istedet. Men det er vel eneste som har skjedd

http://borsen.dk/nyheder/virksomhed...wegian_lukker_berlin-rute_fra_koebenhavn.html
Fra den 29. oktober bliver konkurrencen mindre på ruterne mellem København og Berlin. Den dag trækker lavprisflyselskabet Norwegian sig fra ruten

Kan EW være litt skeptisk til OSL-TXL siden Air Berlin selv la ned denne ruten for en stund siden?
 
Der blev jeg lige bange.

Skal flyve med Eurowings til Düsseldorf når gutterne skal ned og se Fortuna Düsseldorf gegen Sandhausen og selvfølge Schalke 04 mod Werder Bremen i starten af februar.

Men denne udsættelse er indtil videre kun Berlin (håber jeg).
 
Back
Top