Eurowings Discover blir Discover Airlines

Re: Germanwings blir Eurowings, og går longhaul -> Statustråd

Jeg fløy med Eurowings Discover i går , begge navnene var på alt fysisk og digitalt materiell, men på annonseringen sa de kun Discover

Re: Eurowings Discover blir bare Discover

Da er de nye fargene presentert

https://www.aerotelegraph.com/mit-blau-und-gelb-tilgt-discover-eurowings-von-den-fliegern

discover-airbus-a330-neue-livery-lackierung-1.jpg

Første malt

Y9u2Xqk.jpg

Etter å ha lest og sett bilder og video-presentasjoner av "nye" discover. Airlines, er det lett å anta/mistenke at noen har lagt merke til hva Condor har oppnådd med sin omprofilering.

….tror rett og slett jeg liker dette jeg. Sånn terningkast 4.

Litt sånn, ikke noe å skryte av, men heller ikke noe å skamme seg over.

Planen er forresten 28 fly i flåten neste år

FRA: 10 A320 og 13 A330
MUC: 5 A320

Fra 2025 er det også plan om longhaul fra MUC

https://newsroom.aviator.aero/on-co...-eurowings-discover-is-now-discover-airlines/

Over the coming year, the Discover Airlines fleet will grow to a total of 28 aircraft with the addition of five Airbus A320s and one Airbus A330. Five short-haul aircraft will be based in Munich and will take off around 60 times a week to 23 leisure destinations in summer 2024. Ten Airbus A320s and 13 Airbus A330s will be flying from Frankfurt to 33 short- and medium-haul destinations and 17 long-haul destinations. Discover Airlines also plans to resume long-haul flights from Munich at the beginning of 2025.

Ikke unaturlig at neste satsing på longhaul-ruter blir fra MUC. Fokuset på denne typen ruter fra FRA i dag og i 2024 er vel kanskje der som et ledd i konkurransen med Condor.

Hvordan er forresten shorthaul-satsingen til Discover fra de mindre tyske lufthavnene? Tradisjonelt har det jo vært ruter til de største europeiske soldestinasjonene fra de fleste mellomstore og mindre tyske byene, eller som et minimum egne tilbringerruter til de store tyske navene. Hapag Lloyd, LTU og Condor hadde en rekke av slike ruter tidligere, og Condor har vel fortsatt det med sine A320/321- og B757-ruter.

Espen

Hvordan er forresten shorthaul-satsingen til Discover fra de mindre tyske lufthavnene?

Ikke-eksisterende. På alle de andre flyplassene enn FRA/MUC så er det Eurowings de bruker

Har discover. business class med ledig midtsete?

Nå tester de ut IFE-skjermer på en av sine A320.

Attachments

• IMG_6851.jpeg
    IMG_6851.jpeg
    255.2 KB · Views: 760
  • IMG_6850.jpeg
    IMG_6850.jpeg
    522.2 KB · Views: 771

Fra 2025 er det også plan om longhaul fra MUC

Blir Calgary, Orlando og Windhoek fra MUC neste sommer.

https://www.aeroroutes.com/eng/240604-4yns25muc

Discover Airlines in Northern summer 2025 season is relaunching long-haul service at Munich, last served until October 2022. With the long-haul relaunch, the airline will be offering service to Calgary, Orlando and Windhoek with A330-300 aircraft

Ikke bekreftet såvidt jeg vet, men skrives at Lufthansa skal overføre 9 A330-300 til Discover

Back