Europa tur i M staring LH/SK

krølle

ScanFlyer Crusty
Da kommer en liten rapport fra årets sommertur som gikk
SVG-FRA-WAW-CPH-SVG. Rapporten blir litt sånn bildebrev og med en liten "uhildet" konklusjon av KL/LH/SK ( KL fra en tidligere t/R )

SVG-FRA
LH875
E-190
Sete 14F

Vel ombord fikk vi slengt en hilsen til konkurenten's E-190
P7260001.jpg

Knyttenevetest bestått med glans, kanskje ikke rart, sete tatt i betraktning:)
P7260006.jpg

Jammen fikk jeg ikke med meg 3 skjønnheter på engang også
P7260003.jpg

Klok av skade fra turen til JFK tok jeg mitt lille MI-6 ( eller er det 5 ) kamera
og fikk snappet in-flight service til LH
P7260005.jpg

Croissant sak med ostefyll, smakfullt, faktisk

Ved ankomst FRA fikk vi oppleve flyplassens størrelse til fulle, ikke flink med retninger å slikt, men vi landet som dere ser på den nye banen, vekk fra flyplassen og fikk dermed taxet skogen rundt for å komme til andre enden.
Må vite at vi skulle helt til V-174 ( mener jeg å huske ) iallefall nest siste stand før slutten av T2. Totalt tidsforbruk fra landing til vi var inne i T1 var 25 minutter, og da ventet vi ikke på noe, hverken taxiing eller bussing. Greit med god tid gitt
Tysk grundighet kommer til syne overalt, t.o.m flyene får info om veivalg og trafikkårer
P7260003.jpg

Ute av flyet fikk jeg et annet inntrykk av FRA's størrelse, når en så høyden på approaching fly
P7260012.jpg

Litt bamsemums var der og
P7260011.jpg

FRA-WAW
LH1352
Sete 6F

I flexsonen er det og greit med plass
P7260019.jpg

Noe mørkt brød, med pålegg, ja ost, må gå mye ost hos LH
P7260022.jpg

Vel ankommet WAW fikk jeg med denne i albumet dagen før kollapsen
P7260026.jpg

Noen av dere kjenner igjen flyene, de fleste antar jeg, noen av dere har kanskje t.o.m klappet dem, de står ved inngangen til Radom's militære flyplass
P7270029.jpg

P7270028.jpg

P7270032.jpg

P7270037.jpg

Hevn, tar de bilde av meg så ska f... eg ta av de og
P7270038.jpg

Tok en liten roadtrip på hovedveien mellom Krakow og Sandomierz, flatt, mye jordbruk, men også overraskelser, f.eks dette
P8010045.jpg

P8010043.jpg

Ikke et hotel, men et palass, et palass til å overnatte i, sikkert for en ( etter norske forhold ) rimelig penge. Overnattet ikke, men frister neste gang, men plassen det lå var så usansynnlig for noe slikt, rett i hovedeveien, kun alleen som gikk opp og omtrent intet annet i nærheten.
Nuvel. En annen ting som er kjekt er å titte hvordan folk har det rundt seg, i f.eks hager og slikt. Ikke alle som nøyer seg med hundehus og frukttrær, disse tok den litt lengre
P8060060.jpg

WAW-CPH
CRJ-900
SK2752
Sete 3F ( oppgradert til y-klasse )

SK får noe pepper, derfor bare MÅTTE jeg ta dette bilde
P8060066.jpg

Laksen var herlig, og så hadde de brukt kniv, ikke ostehøvel når de skar den opp, mm. Turens beste måltid, men i feil klasse for sammenligning med KL/LH, men på den andre siden, SK har jo ingenting baki, ikke som er til å spise, gratis.

Kan dette være Modlin?
P8060064.jpg

CPH-SVG
SK1876
A-321
Sete 37F

Ikke noe bestått knytteneve her gitt
P8060068.jpg

Inflight goodies ala SK
P8060069.jpg

Og til slutt et bilde som dessverre er nokså vanlig etterhvert, og som gjør at jeg tenkte på Ari Behn's . Trist Som Faen
P8060070.jpg

Slik presenteres det som engang var The Businesman's Airline seg idag.

Min lille konklusjon etter å ha fløyet KL/LH/SK i m-klasse på korte legs i Europa blir da

Kabin, interiør eksteriør
KL/LH har begge tiltalende fly når det gjelder vedlikehold, noe som iallefall gir meg en god følelse.

Servering
umulig for KL/SK og nå LH's nivå, av den enkle grunn at LH hadde noe mykt å bite i, ikke pretzels, eller tommeltotter

Flyplasser
Igrunnen scorer for meg AMS/FRA nokså likt, AMS med sin litt kompakte form inne i terminalen, FRA med sin noe mystiske, litt, kall det spennende form og sjarm. Det som kanskje trekker FRA et ørlite hakk opp er T1A fra gt26-42, her får en føle på kroppen og nyte synet av trafikken som taxer frem og tilbake

Så LH/FRA er nok og blir mine favoritter fremover, om kaffen i Diners loungen på CPH var en skikkelig høydare etter 2 uker med pulverkaffe:lol:

Er en sang med tittel/tekst "it's all in my head", mon tro hva som var inne i mitt når jeg postet bilde nr5:(
3 cruisebåter er da ikke SÅ bra, her er hvordan det skulle ha vært:8:

Tysk grundighet kommer til syne overalt, t.o.m flyene får info om veivalg og trafikkårer
P7260009.jpg

Takk for fin rapport. SAS bør være flau over beinplassen i A321. LH intraeuropeisk i M er helt kurant, men FRA er en kjip flyplass.

...og tenk; SAS skal fly A321 til TLV. Russisk rulett med blodpropp.

Er en sang med tittel/tekst "it's all in my head", mon tro hva som var inne i mitt når jeg postet bilde nr5:(
3 cruisebåter er da ikke SÅ bra, her er hvordan det skulle ha vært:8:

P7260009.jpg

På det ene bildet fra Radom var det en Flogger som stod først på linja?

Flotte bilder og fin rapport forøvrig

Back