• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Eurobonustilbud - ikke fra utkanten

3tflyer

ScanFlyer Blue
Tilbud fra SAS 50% avslag blant annet til Bologna. Men, men, tilslutning innenlands er nå tatt bort! Prøve å booke fra TRD, men nei da bare vanlig poengpris. Fra OSL 50 % avslag. Ser ut som SAS gjør det meste for å kvitte seg med neon gode kunder ja!
 
Tilbud fra SAS 50% avslag blant annet til Bologna. Men, men, tilslutning innenlands er nå tatt bort! Prøve å booke fra TRD, men nei da bare vanlig poengpris. Fra OSL 50 % avslag. Ser ut som SAS gjør det meste for å kvitte seg med neon gode kunder ja!

Jeg reagerte også på dette... Makan til forskjellsbehandling...
 
Skal man først bo oppi gokk så bør man være fornøyde med at man har fått sponset utbygging av strøm og mobildekning om man går opp på nærmeste knaus.
 
Fremstår ganske rotete med enkelte ruter som har 50 prosent rabatt, mens andre har 20 prosent rabatt. På samme måte har noen ruter innenriks tilslutningsbillett inkludert, mens andre ikke har det. Vi får se om det er noe spesielt ved Bologna eller om det er satt en ny (og dårligere) standard. Om SAS ikke lenger skal ha innenriks tilslutningsbillett, bør de i alle fall ha poengrabatt på ruter fra andre byer enn hovedstedene.
 
Skal man først bo oppi gokk så bør man være fornøyde med at man har fått sponset utbygging av strøm og mobildekning om man går opp på nærmeste knaus.

Tror neppe det er nødvendig med statsstøtte for å få det lønnsomt å bygge ut slik infrastruktur i en av Norges største byer :rolleyes:
Å kalle Trondheim for gokk blir hvertfall helt på jordet. :old
 
Last edited:
Skal man først bo oppi gokk så bør man være fornøyde med at man har fått sponset utbygging av strøm og mobildekning om man går opp på nærmeste knaus.

Kanskje ikke dagens mest gjennomtenkte kommentar sett med norske øyne.
Dog, med europeiske...
:P
 
Jeg reagerte også på dette... Makan til forskjellsbehandling...

Der er da ingen forskelsbehandling i det. Alle kan bestille kampagne-billetterne fra OSL - uanset hvor de bor.

Har i virkeligheden altid undret mig over at A til B til C skal koste det samme antal point som B til C. Hvorfor skal dem, der kun har brug for B til C være med til at "betale" for dem der har brug for en længere rejse?

At det bliver opfattet som et forringet tilbud for dem der har brug for connection i OSl forstår jeg godt, men jeg har svært ved at se det som diskriminerende.

Det er trods alt et ekstra tilbud SAS kører på et begrænset antal ruter. Er det så også diskriminerende for dem der bor i BRU når der køres kampagne på AMS? Og skal dem der bor i NCE have gratis connection til CPH for at kunne bruge tilbudene der?
 
Forskjellsbehandling = Ikke gratis flytur til Oslo?

Jepp, her er kunnskapen tilstede (kan vel ikke forvente mer etter din foerste kommetar her :rolleyes:)

Uttak av Eurobonuspoeng gaar etter soner. Trondheim er i samme sone som Oslo.

Mer her: http://www.flysas.com/en/us/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS-Group/SAS/SpendPoints/award_chart/

Dette er helt normalt for alle bonusprogrammer. Det koster f.eks like mange poeng aa fly Milwaukee-Chicago-NYC som det koster aa fly Chicago-NYC

Saa jeg er helt enig, kampanjepriser burde inkludere tilslutning siden prisen er det samme
 
Jepp, her er kunnskapen tilstede (kan vel ikke forvente mer etter din foerste kommetar her :rolleyes:)

Uttak av Eurobonuspoeng gaar etter soner. Trondheim er i samme sone som Oslo.

Mer her: http://www.flysas.com/en/us/EuroBonus/Earn-points/airlines/SAS-Group/SAS/SpendPoints/award_chart/

Dette er helt normalt for alle bonusprogrammer. Det koster f.eks like mange poeng aa fly Milwaukee-Chicago-NYC som det koster aa fly Chicago-NYC

Saa jeg er helt enig, kampanjepriser burde inkludere tilslutning siden prisen er det samme
Bra Tommy! Godt poeng dette med soner. Har forøvrig sendt en henvendelse til Eurobonus sin EBG kontakt - så får vi se hva svaret blir:(
 
Én ting er, at standardpriserne (ex. Skandinavien - Nordamerika eller Norge - Italien) er inklusiv tilslutningsfly.
Men tilbuddene er vel netop tilbud fordi det er masser af ledige sæder i en bestemt, afgrænset periode på en given rute. Så hvis OSL-BLQ har ledige sæder i november, så er det vel fair nok at sælge disse til en rabatteret point-pris. Men det betyder jo ikke, at der er masser af kapacitet på eksempelvis TRD-OSL. Hvorfor skal SK så "tvinges" til at sælge disse for nul point?
 
Én ting er, at standardpriserne (ex. Skandinavien - Nordamerika eller Norge - Italien) er inklusiv tilslutningsfly.
Men tilbuddene er vel netop tilbud fordi det er masser af ledige sæder i en bestemt, afgrænset periode på en given rute. Så hvis OSL-BLQ har ledige sæder i november, så er det vel fair nok at sælge disse til en rabatteret point-pris. Men det betyder jo ikke, at der er masser af kapacitet på eksempelvis TRD-OSL. Hvorfor skal SK så "tvinges" til at sælge disse for nul point?

Det er ingen som tvinger SAS til dette. Det er heller ingen som tvinges til å benytte SAS Eurobonus. Slike stadige "programforbedringer" gjør det stadig mindre interessant å være medlem i et program kontra andre. Når en ser på kostnader med å ta ut Eurobonuspoeng i reiser, kontra det en får fra andre programmer i Star Alliance, så skal det svært lite til fra SAS, før de utelukker seg selv.
 
Skjønner ikke problemet egentlig. SAS har for tiden tilbud på ruten Oslo-Bogota. Ikke Kirkenes-Bogota, Bergen-Bogota etc. Ser man på andre award-program er det lik praksis der. Flying blue hadde f. eks. for litt siden 50% promo på ruten TRD-AMS, mens OSL-AMS ble solgt til ordinær poengpris. Jeg kan ikke se problemet med å tilby poengrabatt for en spesifikk rute.
 
Som sagt skrev jeg en mail til EBG og ba om en "forklaring" på om dette er en ny måte å legge utbonusseter på. Fikk svar etter en uke:
"Hei,
Takk for din henvendelse.
Vi beklager sen tilbakemelding.
SAS EuroBonus program har fra starten vært basert på ledige flyseter.
Hvert enkelt tilbud gjeder fra og til byene/flyplassene nevt i tilbudet.
Deres ønske: fra Oslo til Bologna.
Velkommen igjen".
Tja..., standard kundebehandling???:headbang
 
Syntes det var en helt grei forklaring.Om de har masse ledige seter Osl-Helsinki betyr det ikke nødvendigvis at det er masse ledige seter Kirkenes-Osl-Helsinki.
 
Som sagt skrev jeg en mail til EBG og ba om en "forklaring" på om dette er en ny måte å legge utbonusseter på. Fikk svar etter en uke:
"Hei,
Takk for din henvendelse.
Vi beklager sen tilbakemelding.
SAS EuroBonus program har fra starten vært basert på ledige flyseter.
Hvert enkelt tilbud gjeder fra og til byene/flyplassene nevt i tilbudet.
Deres ønske: fra Oslo til Bologna.
Velkommen igjen".
Tja..., standard kundebehandling???:headbang

:headbang right back at ya'
Hvad havde du forventet de skulle svare?
 
Back
Top