Eurobonustabell

jb1

ScanFlyer Rusty
Medlem
http://www.scandinavian.net/EC/Appl/Home/FrontDoor/0,3479,LNG%253Dnn%2526SO%253DA32A9C21978546B5_8E7A531DDC3A20CA%2526MKT%253DNO,00.html

SAS har nå lagt ut sin nye opptjeningstabell for Eurobonus. Jeg er ikke så god på dette med klasser, men hvis de fleste på økonomi sitter bakerst kan man like gjerne fly et lavprisselskap. Det blir ikke mange poeng av dette, det kommer jo til å ta evigheter å opptjene nok peong til en gratisreise. De kunne gitt halvparten av Economyflex-poeng.

Replying to Topic 'Eurobonustabell'

For hos lavprisselskapene får du jo mange poeng...NOT!

Hva er det som er så innmari viktig med disse poengene egentlig? De er jo bare et instrument selskapene bruker for å holde på passasjerene...

Originally posted by EB

For hos lavprisselskapene får du jo mange poeng...NOT!

Nettopp, men nå får man nesten ikke poeng eller service hos SAS heller hvis man flyr billig. Hva er vitsen med poeng om man aldri får brukt dem til noe?

1 poeng er bedre enn ingen poeng...:spin:

Nuvel, det spørs. Dette kunne vært greit om man samtidig senket poengkravene til de bakerste setene. Hvordan kan jeg forresten finne ut hva som er bokstavkoden på min billett. Det er en elektronisk billett og det stod ikke i kvitteringsmailen.

Poengene har skaffet meg mange fine ferier!

Takket være oppsparte poeng har jeg reist interkontinentalt på Business class med både SK, TH, SQ, LH, KL og NW.

Riktignok skal man ha en del poeng for å ta ut slike turer, så det blir nok ikke like mange i fremtiden som nå slik som poengene deles ut.

Vinnerne, de som vil ha enklest for å tilegne seg flust med poeng og gullkort er de som fortsatt flyr en del interkontientalt på businessclass.

Letteste måte å få gullkort nå er å gjøre 2 flygninger til østen på businessclass, så er det i boks. Hadde en kamerat som gjorde dette. 2 turer på Business class med Thai a kr 21 000,- stk så var gullkortet i lomma. Det får du ikke engang med 200 innenriksflighter! hehe.

Som et lite paradoks, så må jeg si at jeg har mange ganger lurt på hva slags jobber de som skriver innlegg under trip reports på flyertalk som tydeligvis flyr massevis av first class rundt omkring i verden. Interessant lesning. Og jo, jeg skulle gjerne vært i deres sted! :D

BF

Mine reiser på økonomi har også skaffet meg poeng til noen bra ferier, ikke bare med SAS. SAS og Braathens har fått meg til alt fra Longyearbyen til USA. Med Swiss(air) har jeg f.eks kommet meg til Barcelona på poeng. Nå er kontoen i Eurobonus ganske bunnskrapt, og det blir verre å få fylt på igjen nå i særlig grad. Skal man reise langt nå lønner det seg å fly med Eurobonuspartnere f.eks Lufthansa eller Thai, poengene for disse kuttes vel ikke.

Replying to Topic 'E

Originally posted by jb1
Det blir ikke mange poeng av dette, det kommer jo til å ta evigheter å opptjene nok peong til en gratisreise. De kunne gitt halvparten av Economyflex-poeng.

Jeg fikk rett rundt 72.000 poeng på min siste billett... :D

Sånn mer seriøst, det var vel abre et spørsmål om tid før SAS go slengte seg på vognen om å diffrensiere mellom dyrer og billigere biletter i forhold til poeng. Og til SAS sitt forsvar, de har i det minste poeng på alt, i motsetning til f.eks. BA og SQ som ikke har poeng på en god del booking-klasser, og ende værre hos SQ: om ett eneste segment havner i en ugyldig booking-klasse så er hele billetten uten mulgihet for poengoppsamling, uansett hva klasse det er i.

Her har vel forbrukerne fått det de selv har villet, skal man ha utrolig billige billetter så er det vel lite fair å forvente at man skal gresse inn like mye poeng på de? Skal man skrike høyt over dette, så er det litt Ole Brum-mentalitet ute og går, litt sånn "jatakk, begge deler". Den dagen de begynner med SQ sitt system, så skriker jeg og.

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by jb1
Det blir ikke mange poeng av dette, det kommer jo til å ta evigheter å opptjene nok peong til en gratisreise. De kunne gitt halvparten av Economyflex-poeng.

Hehe, håper du ikke betalte den selv. Jeg brukte 70000 poeng på min siste tur.:D

Originally posted by jb1

Originally posted by ph-ndr

Originally posted by jb1

Hehe, håper du ikke betalte den selv. Jeg brukte 70000 poeng på min siste tur.:D

41.500,- ut av egen lomme. En fornøyelse. Bare se i test-seksjonen ;)

Spør CK ;)

Jeg bare troller litt. Jeg hadde en ganske lang tråd i det gamle-gamle-forumet, hvor vi skulle plukke ut selve testene, så de kommer nok. I mellomtiden, les her: http://forum.airpics.com/read.php?TID=23960

En gangske artig tur :)

Å ja, det var den der ja. Hm det var nok verdt å betale litt for den turen ja, heldiggris.:)

De aller fleste her skal ha billigst mulig billetter, helst fly gratis å få betalt for det i form av bonus poeng og on board service. Gjennomsjekking av bagasje,kontinuelig rutetilbud,bonus poeng, service komfertable fly.. ALT SAMMEN KOSTER PENGER !

Hvem skal betale for dette ?? Kundene vil jo garantert IKKE betale for det. Da må en kutte det vekk.. til fordel for lavere priser som de aller fleste vil ha. Jo billigere flybilletter folket vil ha, Jo mer må selskapene kutte for å få endene til å møtes.

Kan dere ikke tenke på dette før dere syter over at de som sitter bakerst i flyet å ikke giidder å betale for seg ikke får så mye igjen som de som faktisk betaler det som det koster å fly....

"Norwegian here I come som kunde"

og videre

!SAS glemmer en meget viktig poeng:

Den eneste de tilbyr i forskjell til Norwegian innenriks er gjennomsjekking av Bagasje. Flyr du utenlands, er SAS dyrere og tilbyr deg en vits av poenger som bare lurer deg tilbake til SAS fordi du vil forsöke å tjene opp så mye som nödvendig til en bonus-reise.

Dette er meget dumt av SAS. Forskjellen mellom Norwegian og SAS har per idag blitt enda kortere. Skal jeg fly til OSL neste gang, blir dette Norwegia"

WHY ??? hva syter du for ?? selskapet gjør som du ønsker og alikevel vil du ikke fly med dem , det er jo helt utrolig. Greit du vil ikke betale for flybillettene dine, hvem i helsikke sier da at du skal ha rett på like mye tilbake som de som betaler for seg.

Du har mulighet til å kjøpe en dyrere billett som gir deg fler bonus poeng, som gir deg service.. MEN du må være villig til å betale for deg. Det er ikke riktig at selskapet skal betale for alle dine fordeler er det vel ?.

Scanor, Poenget er ikke at mye vil ha mer, men at SAS blir så lik konkurrentene, slik at de som kjøper de billigste billetene, da stort sett fritidsreisende, like gjerne kan velge et annet selskap, som selger like billige eller billige billetter. Det er vel ikke det SAS ønsker.

Originally posted by jb1

Scanor, Poenget er ikke at mye vil ha mer, men at SAS blir så lik konkurrentene, slik at de som kjøper de billigste billetene, da stort sett fritidsreisende, like gjerne kan velge et annet selskap, som selger like billige eller billige billetter. Det er vel ikke det SAS ønsker.

jamen hvorfor da velge andre selskaper som du får akkurat samme "varen" fra når prisen er nesten den samme. Eller er folk så gjærrige at 30 kr i prisforsjell på selskapet setter avgjørelsen ??

For min personlige del stoler jeg ikke en millimeter på lavpris selskapene. selv om det hadde vært ett par hundre kroner i frosjell hadde jeg valgt ett velrenomert selskap som faktisk har endel erfaring, Og ikke for å glemme visse forsikringer.

Det finnes lavpriselskaper har jeg hørt som ikke har etterlattforsikrning i tilfelle krash.. Dette allene er godt nok for meg til å velge bort lavpris selskapene TOTALT.

Det blir rett å slett en sjanse jeg ikke har råd å ta. Det å vite at hvis jeg ikke kommer hjem etter flyturen blir mine etterlatte sittende med ingenting, samt at det er de som setter sikkerheten min i fare for å gjøre billettene billigere. De stoler jeg ikke på

Originally posted by Scanor

Originally posted by jb1

jamen hvorfor da velge andre selskaper som du får akkurat samme "varen" fra når prisen er nesten den samme. Eller er folk så gjærrige at 30 kr i prisforsjell på selskapet setter avgjørelsen ??

For min personlige del stoler jeg ikke en millimeter på lavpris selskapene. selv om det hadde vært ett par hundre kroner i frosjell hadde jeg valgt ett velrenomert selskap som faktisk har endel erfaring, Og ikke for å glemme visse forsikringer.

Det finnes lavpriselskaper har jeg hørt som ikke har etterlattforsikrning i tilfelle krash.. Dette allene er godt nok for meg til å velge bort lavpris selskapene TOTALT.

Det blir rett å slett en sjanse jeg ikke har råd å ta. Det å vite at hvis jeg ikke kommer hjem etter flyturen blir mine etterlatte sittende med ingenting, samt at det er de som setter sikkerheten min i fare for å gjøre billettene billigere. De stoler jeg ikke på

Aner ikke hva man får i erstatning om flyet skulle falle ned. Hva fikk de etterlatte etter Linate-ulykken? Det er vel den nærmeste ulykken i tid, og SAS er/var jo et fullprisselskap da det skjedde.
Bør man ikke ha en årlig forsikring når en reiser mye. Arbeidsgiver og egen reiseforsikring/ulykkesforsikring er vel langt bedre enn hva man får hos flyselskapene vil jeg tro. Vet dette høres litt kynisk ut, men hva fikk etterlatte etter f.eks Åsta-ulykken med NSB? Spør ikke for å være frekk, men av nyssgjerrighet.

Har aldri tenkt på at etterlatte får mye mer etter meg om jeg sitter ombord i f.eks Norwegian eller SAS om flyet faller ned. At dette skulle avgjøre hvorvidt jeg valgte SAS framfor Norwegian er ikke så aktuelt for meg. Sikkerheten til selskapene anser jeg som langt mer avgjørende, og her tror jeg ikke dte er store forskjellen mellom Norwegian og SAS.Hvor kan man finne ut om hvilke forsikringsordninger de ulike selskapene har?

SAS betalte jo ut dagen etter eller i allefall meget kort tid etter ulykken ut ca NOK 100000 til alle etterlatte (pr. forulykket) Dette gjorde SAS og de ventet ikke på forsikringsselskapet.... BRA SAS!!!!

Det er greit at du velger de tradisjonelle selskaper uansett. Er prisforskjellen svært liten gjør jeg også det samme, men det er mange som velger noe annet. SAS trenger en liten gulrot for å trekke til seg passasjerer iforhold til sine lavpriskonkurrenter.

Back