EuroBonus vs Miles&More

EK 007

ScanFlyer Silver
Jeg skal til Karibien med SK og CO. Har både EuroBonus og Miles&More-kort. Hvilket program "lønner" det seg å spare på? Har jo hørt veldig mye negativt om EB her inne, men er M&M så mye bedre?

Jeg skal til Karibien med SK og CO. Har både EuroBonus og Miles&More-kort. Hvilket program "lønner" det seg å spare på? Har jo hørt veldig mye negativt om EB her inne, men er M&M så mye bedre?

Denne tråden blir sikkert snart flyttet til reiseforumet, men program avhenger veldig av reisemønster og ikke minst bookingklasser. Generelt kan en si at Eurobonus krever mindre poeng for å nå sølv og gull (men sølv med lufthansa er mer verdt da du for loungeadgang i Lufthansa sine egne lougner). Begge programmene er dyre ved poenguttak. Reiser du på billige økonomibilletter er SAS verdiløst pga bare 25% opptjening. M6M vil vel stort sett iallfall gi 50%, bortsett fra når du flyr SAS. Personlig ville jeg meldt meg inn i BMIs Diamond Club da disse gir god opptjening, du kan ta ut enveis billetter og betale halvparten med poeng og resten cash. Noen vil si at Diamond Club snart blir slukt av M&M, men det er langtfra bekreftet.

Reiser du ikke så mye:
Velger du en allianse og det kortet som har lavest treshold for gull. Da blir det vel EB eller BMI.
Reiser du mye:
Velger du kortet til det/de selskapene du reiser mest med. Det funker i mine øyne best i fht op-ups, point upgrades, spesialtilbud du faktisk kan bruke, og ikke minst - service når problemer oppstår.

Back