Eurobonus Retro reg: Naa trenger du ikke spare paa boardingkortene lengre!

Skulle bare mangle når ombordstigningskort ikke er nødvendig på veldig mange utenlandsavganger...

Da har jeg testet retroreg av en LX reise fra feb. Blir spennende å se om det fungerer. En får jo absolutt ingen kvittering på om det ble registrert eller ei, så jeg regner med at det er bare å vente å se. Fikk i hvert fall ingen feilmeldinger, så jeg lever i håpet.... Håper bare ikke det tar de vanlige to månedene for å få de registrert, for så lenge kan joeg ikke vente! Da må det gjøres på gamlemåten.

EDIT: Så akkurat denne her, så det er vel mulig at dette ikke fungerer helt ennå.
"NB! Flyginger med Swiss
Vi har oppdaget at poeng fra flyaktiviteter med Swiss dessverre ikke har blitt overført til EuroBonus etter medio mars. Vi undersøker saken og håper på en snarlig løsning."
http://www.sas.no/no/EuroBonus/Medlemsinformasjon/Etterregistrering/?WT.seg_4=Eva_generellt

Last edited:
Hvor lenge må en vente før jeg kan fastslå at dette ikke virket, mon tro? Prøvde dette for en uke siden, og fortsatt ingenting. Jeg prøvde å høre med SAS Eurobonus for en uke siden, og de skulle sjekke opp, og komme tilbake til meg på det, men har ikke hørt et kvekk fra de. Som vanlig.

EDIT: Da fikk jeg svar fra Eurobonus. De hadde hatt store problemer med at systemet var ustabilt, så de anbefalte meg å sende inn boardingkortene på gamlemåten uansett. Jaja.

Last edited:
Det er ett idiotisk svar da dette gjelder med tilbakevirkende kraft. Send meg en e-post så tar jeg kontakt med han som er leder for EB internet

Problemet er at jeg ikke får svar på om det er registrert eller ei. Jeg ble bare kastet tilbake til start da alt var lagt inn, og ingen kan si om det er OK. Det samme gjalt manglende poeng for Sixt leiebiler. Det samme svaret gjalt der.

Hmmm, ser ut til at de har litt arbeid å gjøre med dette fortsatt.

Jeg har nettopp prøvd med på en ny reise her (Swiss igjen), og får fortsatt ingen form for kvittering på om dette fungerer eller ei. Når man har lagt inn alt, og trykker neste, så hopper siden elegant tilbake til toppen, som om ingenting er skjedd. Ringte da medlemsservice hos EB, og fikk kjapt svaret at "Du kan ikke etterregistrere hos Swiss". Var jo da selvsagt ikke enig i dette, og etter en del frem og tilbake skulle EB kontakte support, og ringe med tilbake.

Blir spennende. Neste episode i denne soga kommer forhåpentligvis snart (om Eurobonus tar kontakt da...).

Jeg tviler på at det virker å legge inn LX reiser i dette nye skjemaet. Nå har jeg prøvd to ganger. Jeg ringte Eurobonus i går ettermiddag igjen, men da var support akkurat gått hjem kl. 16:30. Prøvde da igjen i dag kl. 16.10, men da var support gått hjem. Fikk likevel vite at det så ikke ut til at noe var registrert. Nå har jeg sendt de en mail om dette i stedet for, så får vi se hva som skjer. Får neppe svar på denne heller, men kan jo ringe de igjen i neste uke på nytt. Det begynner å gå prinsipper i få dette til på nett nå! :)

Trodde de var ganske flinke til å svare på e-post jeg? De svarer meg alltid veldig raskt - selv om svarene ofte ikker til så stor hjelp fordi de misforstår spørsmålene.

Håper det. Det var damen på telefonen som sa at jeg nok burde sende e-post. Vi får se over helgen hvor flink de er. :)

Da har jeg snakket med en hyggelig dame hos SAS, og fått oppklaring i at det ikke går å etterregistrere LX reiser på nett, hvis de ikke er bestillt hos SAS (117 nummer). Dette gjelder visstnok flere selskaper også. Den eneste endringen fra tidligere, er at en nå ikke lenger trenger å ta vare på boardingkortene, men kun trenger å ettersende en bekreftelse på reisen, med billettype (C,D,Y etc.), men de må fortsatt ettersendes pr. post. Jaja, det går i hvert fall sakte men sikkert fremover.

Hva er e-postadressen til EuroBonus kundeserivce? Sendte en e-post til eurobonus@sas.no, men fikk til svar at denne e-mailadressen var stengt. Fikk ingen henvisning til en ny e-mailadresse...

Hva er e-postadressen til EuroBonus kundeserivce? Sendte en e-post til eurobonus@sas.no, men fikk til svar at denne e-mailadressen var stengt. Fikk ingen henvisning til en ny e-mailadresse...
Jeg har pleid å sende til EB avdeling Danmark (husker ikke adressen), de har vært mye kjappere og mer presis i svarene når jeg har hatt spørsmål. sas.no-adressen har ofte bare returnert standardsvar med at de ikke svarer.

Jeg har pleid å sende til EB avdeling Danmark (husker ikke adressen), de har vært mye kjappere og mer presis i svarene når jeg har hatt spørsmål. sas.no-adressen har ofte bare returnert standardsvar med at de ikke svarer.

Et annet tips når man mailer med EB er å fylle ut emnefeltet med EB-nummer og spesielt hvis man har stutus. Har alltid fått utmerket servivce med oppfølging når jeg har lagt inn mitt EBGxxxxxxxxx i emnefeltet.

Lykke til;)

Da har jeg snakket med en hyggelig dame hos SAS, og fått oppklaring i at det ikke går å etterregistrere LX reiser på nett, hvis de ikke er bestillt hos SAS (117 nummer). Dette gjelder visstnok flere selskaper også. Den eneste endringen fra tidligere, er at en nå ikke lenger trenger å ta vare på boardingkortene, men kun trenger å ettersende en bekreftelse på reisen, med billettype (C,D,Y etc.), men de må fortsatt ettersendes pr. post. Jaja, det går i hvert fall sakte men sikkert fremover.

Jeg har videresendt denne tråden til Eurobonus og bedt om en kommentar. Det er nemlig ikke slik det skal fungere.

Noe sier meg at EB kundeservice på e-post kanskje ikke fungerer optimalt hvis kundene må bruke diverse "triks" (via EB avd. Danmark, legge inn EB-nr i emnefelt for bedre service osv..) for å nå gjennom?

Får håpe dette ordner seg for deg, Hickok :)

Jeg har ingen problem med mine poeng. Jeg snakket som sagt med damen i dag på telefon, og hun sa hvordan det var. At dette var fullstendig på kollisjonskurs med det som står på websiden er nå så, men hun hadde nå tydeligvis peiling på hvordan det egentlig virket, så jeg kommer nå til å sende inn et godt gammeldags retroreg skjema, men uten boardingkortene, siden dette ikke lenger er nødvendig. Jeg får nok mine poeng skal du se...... til slutt. :)

Back