Eurobonus på Coop-prix

Re: Eurobonus på Coop-prix

Bonusforbudet kommer vel ikke fra KT, derimot er det en forskrift fra departementet.

Det har du kanskje rett i. Den opprinnelige saken går jo noen år tilbake i tid, og ble behandlet under den gamle konkurranseloven. Departementet var vel da klageinstans, og har derfor muligens beslutningsmyndighet i forhold til forlengelse av det opprinnelige vedtaket.

Og takket være norsk lov så vil du tjene SAS EuroBonus poeng når du flyr innenriks med Norwegian på lik linje som du opptjener Norwegian Cash points på SAS innenriks - men ikke omvendt.

haha fantastisk...... dette var vel ikke i tankene til kjos & co da de trenerte mulighetene til å opptjene bonuspoeng innenriks i norge. :lol:

heia Norge, et rikere Norge!
:nor

En ting er ganske sikkert - du får ikke igjen penger kontant, det blir kreditert kortet ditt. Det har vært svindelsaker tidligere med folk som bruker falske kort, for så å få igjen penger kontant. Kortselskapene pressiserer dette overfor brukerstedene, dvs. at man alltid skal kreditere ifht. det kortet man har handlet med. (Om alle følger det er en annen sak).

Akkurat som med flybilletter.

haha fantastisk...... dette var vel ikke i tankene til kjos & co da de trenerte mulighetene til å opptjene bonuspoeng innenriks i norge. :lol:

heia Norge, et rikere Norge!
:nor

Om du hadde lest litt lenger opp så ville du sett at du ikke får SAS cashback ved kjøp av flybilletter innenlands (Unntakene er kontantuttak, kjøp av innenriks flybillett (begrenset av norsk lov) og kjøp av utenlandsreise som har en innenriks tilslutningsbillett.)

Når det gjelder Norwegian Reward så står følgende:
20 % av billettprisen i CashPoints på fullfleks utenlandsreiser
5 % av billettprisen i CashPoints på lavpris utenlandsreiser
1 % av kjøpesummen på alle andre kjøp med Norwegian-kortet – unntatt på innenlandsreiser med Norwegian

Dvs. begge selskapene har unntak for flyreiser innenlands. Det er følgelig ingen grunn til å harselere med bonusforbudet. Det står fortsatt ved lag, og det ser ikke ut til at det er noen vei rundt dette forbudet ved bruk av disse cashback-løsningene. Det kan være greit å sjekke fakta før man tar av....;)

Nå fant jeg ikke noe info om Norwegian-flygninger og SAS Diners/MC, og SAS-flygninger og Norwegian Reward, så jeg får ta et lite forbehold om det.

Last edited:

Om du hadde lest litt lenger opp så ville du sett at du ikke får SAS cashback ved kjøp av flybilletter innenlands .........................
....................
1 % av kjøpesummen på alle andre kjøp med Norwegian-kortet – unntatt på innenlandsreiser med Norwegian
.....................
Det kan være greit å sjekke fakta før man tar av....;)

Det kan jo virke som enkelte andre har sjekket, da:
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=281317&postcount=20
http://forum.scanair.no/showpost.php?p=281388&postcount=23

Det virker unektelig underlig at man skal tjene poeng hos DY når man flyr SAS (betaler for SAS billetter med DY kort), og motsatt. Det går ikke å tjene opp SAS poeng ved kjøp av SAS innenriks, og heller ikke DY poeng ved kjøp av DY billetter med DY kortet. Såvidt jeg husker så la Fornyingsdep ned forbud mot innelands bonusopptjening, men jeg kan huske feil i farten.

Da er kortet bestilt :) Men jeg fant en liten feil i søknaden min. Har bare EB-basic men grunnet noe uheldig scrolling med muse-hjulet så ser jeg at det har blitt registrert Gull... Regner med at SEB-kort som utsteder sjekker medlemsnr opp mot et register slik at man får tildelt riktig kort? Noen som vet?

Har en Thailand-tur i februar som skal betales senest i januar (24 lapper), så da blir det jo noen ekstra poeng :) I tillegg blir det vel litt shopping i NY i august :rolleyes:

Da er kortet bestilt :) Men jeg fant en liten feil i søknaden min. Har bare EB-basic men grunnet noe uheldig scrolling med muse-hjulet så ser jeg at det har blitt registrert Gull... Regner med at SEB-kort som utsteder sjekker medlemsnr opp mot et register slik at man får tildelt riktig kort? Noen som vet?

Hvis ikke er det jo en enkel måte å skaffe seg gullkort på!:colgate:

BF:cool2

Får vente og se hva som dukker opp i postkassen :) En bekjent fortalte om noe lignende. Han hadde et VISA GOLD fra Gebyrfri.no. Gebyrfri.no har også et Platinum-kort, men denne gis kun til utvalgte kunder (sikkert med utgangspunkt i forbruk/økonomi), samt til kunder som hadde billån via Santander. Han hadde ikke billån, men ringte inn til kundeservice og spurte om dette platinum-kortet. Han fikk spørsmålet: "Har du billån i Santander?" noe han svarte "Ja?" på :) En måned senere var GOLD-kortet konvertert til et Platinumkort :lol: Ingen store ekstra fordeler med et slikt kort kontra Gold, men det er jo sikkert moro å ha i lommeboka :D Rart at Santander ikke har systemer for dette når de selv 'drifter' både billån og kredittkort-delen selv. Skulle tro at det var en enkel sak å 'koble' disse systemene sammen.

Får håpe EB/SEB har bedre kontroll på dette. Hvis ikke er det jo selvfølgelig en bra mulighet å få seg et EB-GOLD kort :lol:

Last edited:

SAS er ikke helt ajour med websidene sine etter at de endret opptjening på kredittkort. Hvis jeg logger inn på sas-sidene, velger mine sider og så "Co-Brand EuroBonus":
You will earn EuroBonus extra points on all your purchases when using your co-branded card, except for Norwegian residents. Danish residents earn points only for purchased items outside Denmark. :8:

Ser ut som nettløsningen som benyttes for online søknadsskjema for Eurobonus MasterCard heller ikke fungerer. Når man kommer helt til slutten av søknadsprosessen får man beskjed om teknisk feil... :angry: Så det virker som søknaden min fra i går ikke har gått gjennom likevel.

jcnorway - du får automatisk bekreftelsesmail etter bestilling, så hvis den ikke har kommet så har det antagelig ikke gått bra. Jeg fikk mailen med en gang.

Har ikke fått noen slik mail nei... så det har ikke gått bra. Får nesten ringe Eurobonus Kundesenter i morgen.

Nå fikk jeg mail fra SEB-kort hvor det stod at kortet kan hentes på Posten om 5-10 dager. Regner med at det blir et Basic-kort. Kan ikke skjønne at min feilregistrering av Gold går gjennom. SAS tipper jeg må godkjenne bestillingen før den går i 'trykken'. Alt annet hadde jo vært litt fjernt...

Last edited:

Jeg fikk også beskjed om at det kunne hentes på posten, men jeg hentet det i postkassen.

Står i SAS-reklamen (dvs. www.sas.no) at man kan velge PIN-kode selv, noen som vet hvordan? Jeg fikk bare utdelt en PIN-kode.

Spør om SAS snakker om pin-koden på kortet eller om det er den såkalte sikkerhetskoden på EuroBonus... Sistnevnte kan du selvfølgelig endre. Har ikke vært borti kredittkort hvor man selv kan velge PIN...

EDIT: Ser at det står sammen med kortet, så da regner jeg med at det gjelder pin-koden på kortet. Vet ikke helt hvor eller hvordan man skal få endret denne koden...

Discus: Hvor lang tid tok det fra du bestilte til du hadde kortet i postkassen?

Back