Eurobonus på Coop-prix

Re: Eurobonus på Coop-prix

Og takket være norsk lov så vil du tjene SAS EuroBonus poeng når du flyr innenriks med Norwegian på lik linje som du opptjener Norwegian Cash points på SAS innenriks - men ikke omvendt.

Heia :nor :p

E!

Fakta: er det noen her som har fått Norwegian points ved kjøp av SAS innenriks reiser?

Hvor lenge vil dette vare før det snuses opp av antibonuspolitikere som reiser gratis med rovdrift av statens reisebudsjett?

Og takket være norsk lov så vil du tjene SAS EuroBonus poeng når du flyr innenriks med Norwegian på lik linje som du opptjener Norwegian Cash points på SAS innenriks - men ikke omvendt.

Jeg har en liiiiten mistanke om at SAS gjør dette litt for å synliggjøre et regelverk som er nå er utdatert da begge aktører har et bonusprogram, og at dette med bonus på innlandsreiser kanskje bidrar til at vi snart får gjenninføring av bonusprogrammer her tillands??

Det er IKKE SAS som gir poeng - men Diners Club og MasterCard.

Ja, det stemmer vel. Men likevel, dette synliggjør jo nå et bonusforbud som ikke helt virker (EB poeng på DY domestic, DY-poeng på SK domestic).

Ja, det stemmer vel. Men likevel, dette synliggjør jo nå et bonusforbud som ikke helt virker (EB poeng på DY domestic, DY-poeng på SK domestic).

Jeg har vel litt vanskelig for å se hvordan dette betyr at bonusforbudet ikke virker. Det virker jo nesten dobbelt, ettersom begge gir incentiver for å handle hos konkurrenten.

Det står da tydelig i mailen at du IKKE får bonuspoeng ved kjøp av innenlands flybillett :S

Jeg har vel litt vanskelig for å se hvordan dette betyr at bonusforbudet ikke virker. Det virker jo nesten dobbelt, ettersom begge gir incentiver for å handle hos konkurrenten.

Problemet med bonusprogram er som oftest at slike kan resultere i en innelåsingseffekt; dvs. at kundene velger et selskap på grunn av bonuspoengene selv om det finnes konkurransedyktige alternativer. En cash-back løsning fungerer, som gustavf indirekte påpeker, ikke slike innelåsningseffekter. Bonus som sådan er ikke noe problem - det er bare når bonus har konkurranseskadelige effekter at KT vil legge ned forbud.

Men da må man vel ihvertfall godta "standard cashback" som på alle andre varekjøp, også når man flyr på "eget selskap" innenriks.

Men da må man vel ihvertfall godta "standard cashback" som på alle andre varekjøp, også når man flyr på "eget selskap" innenriks.

Om Fluren har rett så får man altså ikke cashback ved kjøp av flyreiser innenriks. Jeg har ikke sjekket dette selv.

Jeg skal prøve det. Men det er jo uansett "teit" dersom man kan få poeng/cashback for ALT ANNET enn innenriks flyreiser.

Bonusforbudet i Norge er jo et resultat av konkurransetilsynet m.m., men jeg tror nok diverse politikere og andre synes det er veldig greit med forbud ut fra misunnelseshensyn. Har en mistanke om at det var en like stor politisk drivkraft, for enkelte kreative politikere ville forby SAS å operere med poeng world wide.

Bonusforbudet i Norge er jo et resultat av konkurransetilsynet m.m., men jeg tror nok diverse politikere og andre synes det er veldig greit med forbud ut fra misunnelseshensyn. Har en mistanke om at det var en like stor politisk drivkraft, for enkelte kreative politikere ville forby SAS å operere med poeng world wide.

Slik dagens konkurranselov er utformet så tror jeg ikke at politikerne har vetorett for vedtak etter konkurranselovens §10 og 11, hvor sistnevnte vil være aktuell i en bonusforbudssak. Eventuelle tvistemål må tas i rettssalen. det er kun i fusjonssaker at Fornyingsdep. er klageinstans.

noen nevnte tidligere i tråden at Eurobonus skulle fjerne aldersgrensen. Noe som har noe konkret rundt dette?

Bonusforbudet kommer vel ikke fra KT, derimot er det en forskrift fra departementet.

Back