Eurobonus 3.0

Kan du sette opp regnestykket som gir 33% reduksjon i de fleste bookingklasser?

Ok, 20-33% i de fleste booking klasser. Men det er semantikk og ikke poenget hvilke jeg antar du vet.

Det har vært slik i 3-4 dager og deres websider er fortsatt ikke oppdater i de tabeller de viser.

Dårlig kommunikasjon som alle flyselskaper er skyldige i når de fjerne noe.
 
Ok, 20-33% i de fleste booking klasser. Men det er semantikk og ikke poenget hvilke jeg antar du vet.

Det har vært slik i 3-4 dager og deres websider er fortsatt ikke oppdater i de tabeller de viser.

Dårlig kommunikasjon som alle flyselskaper er skyldige i når de fjerne noe.


Ut fra tabellen vil det være lik eller høyere opptjening i go. Lavere (alt i alt) i plus smart og høyere i plus pro. Like mange bookingklasser får høyere som lavere på innenriks.

Grønn=høyere, hvit = lik og rød=lavere opptjening.

Og i motsetning til det du påstår, er plus pro tilgjengelig når man bestiller i god tid på forhånd. Og i motsetning til det du påstår, blir det en økning i opptjening i plus pro.
Det som skjer er i bunn og grunn en differensiering i opptjening mellom plus pro og plus smart. På høy tid, da betalingsvilje bør belønnes.
 
Last edited:
Ut fra tabellen vil det være lik eller høyere opptjening i go. Lavere i plus smart og høyere i plus pro. Like mange bookingklasser får høyere som lavere på innenriks.

Grønn=høyere, hvit = lik og rød=lavere opptjening.

Og i motsetning til det du påstår, er plus pro tilgjengelig når man bestiller i god tid på forhånd. Og i motsetning til det du påstår, blir det en økning i opptjening i plus pro.
Det som skjer er i bunn og grunn en differensiering i opptjening mellom plus pro og plus smart. På høy tid, da betalingsvilje bør belønnes.

Er et par feil på fargene.
A og P på Plus Pro skal være rød
J,Y,S,B på +Pro skal være hvit
 
Er et par feil på fargene.
A og P på Plus Pro skal være rød
J,Y,S,B på +Pro skal være hvit

Snakker vi om det samme? Ser at plus pro A innenriks i morgen gir 750 poeng. Den skal gi 850 poeng i mars.
Plus pro j innenriks i morgen gir 750. 1000 i mars.
 
Snakker vi om det samme? Ser at plus pro A innenriks i morgen gir 750 poeng. Den skal gi 850 poeng i mars.
Plus pro j innenriks i morgen gir 750. 1000 i mars.

Burde spesifisert utenriks,
A,P 1500->1200
og JYSB 1500->1500
 
Jeg undrer hvorfor O ikke gir noen opptjening med Aegeans program. SAS beveger seg mot LHs håpløse kaos. Der er så mange koder unntatt opptjening i partneres bonusprogrammer, selv i business. Star Alliance selskapene burde samarbeide bedre og gjøre det lettere for kundene.
 
Jeg undrer hvorfor O ikke gir noen opptjening med Aegeans program. SAS beveger seg mot LHs håpløse kaos. Der er så mange koder unntatt opptjening i partneres bonusprogrammer, selv i business. Star Alliance selskapene burde samarbeide bedre og gjøre det lettere for kundene.


Kort og godt fordi noen ikke er villig til å betale for det. O gir trolig så dårlig opptjening for flyselskapet at de ikke ser seg råd til å også måtte kjøpe poeng hos andre
 
Kort og godt fordi noen ikke er villig til å betale for det. O gir trolig så dårlig opptjening for flyselskapet at de ikke ser seg råd til å også måtte kjøpe poeng hos andre

Skjønner godt at SAS ikke ønsker å kjøpe poeng hos andre flyselskaper for å gi folk poeng i O-klasse. SAS bruker O-klasse normalt til kampanjepriser, og hvis vi f.eks ser på en utsalgspris OSL-BGO i O-klasse til 399, så er det ikke mye SAS sitter igjen med.


Pris til kunde: 399,-
Av dette utgjør MVA: 43 kroner
Flypassasjeravgift: 80 kr (Etter 1 juli)
Avgifter til Avinor: 114 kr.

Så sitter SAS igjen med: 162 kroner. Da skjønner jeg utmerket godt at de ikke vil bruke 20-40 kroner på å kjøpe poeng hos en Star Alliance partner som f.eks Aegean for å "premiere" dem som kjøper absolutt billigste klasse. De må gjerne gi poeng i eget program da det ikke har noen kost for SAS.

Tar man det litt lenger, så kan det jo være at SAS må betale for lounge for denne passasjeren. Har de kjøpt denne billetten f.eks LHR-OSL, så sparer SAS litt på MVA, men om kunden som betaler 399 for en billett har gullkort hos EuroBonus, så kan SAS fort ryke på 150-250 kroner i lounge-kostnad til Lufthansa(som har loungen på T2 i LHR) for denne passasjeren, og da er man plutselig i tap på denne passasjeren.
 
Last edited:
Ser at EBS skal nå også få 10% mer grunnpoeng. Nå forsvant vel snart siste gleden med EBG/EBD fordeler? Hvor mange har EBG eller høyere nå?
 
Ser at EBS skal nå også få 10% mer grunnpoeng. Nå forsvant vel snart siste gleden med EBG/EBD fordeler? Hvor mange har EBG eller høyere nå?

Aner ikke, men mener det faktisk står i årsrapporten når den er tilgjengelig. tidligere har del vel vært ca 70 000 EBG?
 
Kort og godt fordi noen ikke er villig til å betale for det. O gir trolig så dårlig opptjening for flyselskapet at de ikke ser seg råd til å også måtte kjøpe poeng hos andre

Jo, men O er ikke den billigste kategorien. Jeg avskyr slike vilkaar. Heller daarlig opptjening enn ingenting. Det er for mye aa sjekke naar man bestiller billetter og informasjonen om opptjening er ofte tvetydig og uklar.
 
Jo, men O er ikke den billigste kategorien. Jeg avskyr slike vilkaar. Heller daarlig opptjening enn ingenting. Det er for mye aa sjekke naar man bestiller billetter og informasjonen om opptjening er ofte tvetydig og uklar.
O er billigste klasse hos SAS. Blir brukt til kampanjer.
 
Jeg savner fremdeles mulighet til å få registrert EB-nummer knyttet til en booking slik at opptjent status anerkjennes, men at poeng ikke registreres (iallefall ikke som "redeemable"). Dette for å kunne etterleve arbeidsgivers forbud mot opptjening av bonuspoeng på jobbreiser - men likevel kunne surfe gjennom fast track mm basert på status opptjent på privatreiser.

Antar det kommer i Eurobonus 7.0.......
 
Virker som effekten av inflasjon i gullkort er godt i gang igjen. Både i går og i dag var gullstua på Kastrup ganske stappfull og en del rufsete gjester med minimal kø-kultur. Den gode Cremanten med 100% chardonnay var borte. Er pølsene gode da? Jepp, dytter innpå nå for å redde fredagskvelden.

0BD77CC4-D035-4080-A5EF-BEB9C31BC008.jpeg
 
Virker som effekten av inflasjon i gullkort er godt i gang igjen. Både i går og i dag var gullstua på Kastrup ganske stappfull og en del rufsete gjester med minimal kø-kultur.

Er ikke det fordi den vanlige loungen (etasjen under) fortsatt ikke er åpnet? Var kun den oppe som var åpen i februar i alle fall, og dermed også veldig full.
 
Er ikke det fordi den vanlige loungen (etasjen under) fortsatt ikke er åpnet? Var kun den oppe som var åpen i februar i alle fall, og dermed også veldig full.

Stemmer det. Men en får fortsatt tatt en dusj på forespørsel der nede.
 
Virker som effekten av inflasjon i gullkort er godt i gang igjen. Både i går og i dag var gullstua på Kastrup ganske stappfull og en del rufsete gjester med minimal kø-kultur.

Fin tanke, men det er nok bare ønsketenkning fra din side. Alle gangene jeg har vært innom før den nyligste 4x perioden begynte har det vært likt som du beskriver.
 
Fin tanke, men det er nok bare ønsketenkning fra din side. Alle gangene jeg har vært innom før den nyligste 4x perioden begynte har det vært likt som du beskriver.

Min erfaring også, SAS har ganske mye transfertrafikk så det er stappfullt i øverste etasje i rushtidene. På høy tid å åpne første etasjen igjen.
 
Back
Top