Eurobonus 3.0

Gjorde dette senest i går. Funket fint, klikket på travel extras i appen og kom direkte til siden der jeg kunne klikke på setevalg.



Snodig, gjør akkurat det samme, men der tegnet for setevalg er står det bare «No information» i grått - og det er ikke mulig å klikke på.
 
Hadde selv en liknende sak for noen uker siden, da jeg på èn av flightene ikke kunne velge sete. (Er EBD) Ventet et par timer og gikk så inn og kunne velge. Tror kanskje at flighten fikk endret flytype eller noe, og det var derfor.

Prøv igjen.

Kim
 
Oplever også problemer når jeg har bestilt via SAS Corporate siderne. Så kan der ikke vælges sæde på de vanlige SAS sider - og inde på corporate siderne er det kun halvdelen af mine legs som der kan ændres sæde på. Resten melder bare fejl.
 
Pressemelding om deling av poeng og medlemskap på livstid:

SAS EuroBonus lanserer Point Sharing og Lifetime Gold
December 10, 2018
SAS EuroBonus lanserer to nye fordeler: muligheten til å tjene og dele EuroBonus-poeng for familie og venner samt gullmedlemskap på livstid for å belønne de mest trofaste medlemmene.

– Det som er felles for den økende gruppen av hyppige reisende med SAS, er at de ønsker å reise smartere og bedre. Ideene og tilbakemeldingene deres er avgjørende når vi utvikler nye tilbud, noe som Lifetime Gold-medlemskap og EuroBonus Point Sharing er svært gode eksempler på, sier Johan Mägi, Head of SAS EuroBonus.

Tiltaket er en del av en rekke nye tjenester og forbedringer i SAS EuroBonus-programmet, og i 2019 får enda flere nye tilbud.

EuroBonus Point Sharing
SAS lanserer i dag EuroBonus Point Sharing, som gjør at venner og familie helt kostnadsfritt kan slå sammen, dele og tjene poeng sammen.

– Stadig flere passasjerer deler opplevelser og tjener poeng på flygninger, leiebiler, varekjøp og mange andre tilbud fra SAS og våre partnere. Ved å dele disse poengene, er det mulig å få slike opplevelser raskere, enten det er en bonushelg, en flyoppgradering, en gratis hotellovernatting eller noen av de mange andre mulighetene som SAS EuroBonus-poengene gir deg, sier Johan Mägi.

Med EuroBonus Point Sharing kan et medlem rett og slett opprette en poengdelingskonto og invitere opptil sju venner eller familiemedlemmer til å bli med i gruppen. Alle EuroBonus-poengene som tjenes opp av enkeltmedlemmene i gruppen, legges til i den delte kontoen, der de kan brukes til alt som blir tilbudt i EuroBonus-programmet. Medlemmer kan alltid forlate eller endre poengdelingsgruppen hver sjette måned.

Lifetime Gold-medlemskap
Denne uken introduserer SAS en ny versjon av Lifetime Gold-medlemskap.

– Vi har en unik gruppe av lojale og trofaste reisende som år etter år velger SAS. Lifetime Gold er vår måte å takke disse medlemmene på, med en verdifull belønning som gjør at de kan nyte den eksklusive servicen de får med SAS EuroBonus Gold-status, resten av livet, sier Johan Mägi.

Reisende i alle aldre kan få Lifetime Gold-medlemskap hvis de oppfyller minstekravene for SAS EuroBonus Gold-statusen, enten ved hjelp av oppsamlede basispoeng eller via flygninger i løpet av en sammenhengende tiårsperiode.
 
Last edited:
Opprettet pointsharing for familien nå, det fungerte kjempefint. Noen i familien har for få poeng til å kunne bruke dem til noe fornuftig selv, nå får plutselig disse poengene en verdi.

Men jeg sliter med å komme inn på Pointsharing-profilen etter at den er opprettet - jeg ser totalt tilgjengelige poeng, men kommer ikke inn på siden med oversikt over medlemmene og deres individuelle saldo. Får bare tilbud om å opprette en ny gruppe, og det feiler.
 
Last edited:
Opprettet pointsharing for familien nå, det fungerte kjempefint. Noen i familien har for få poeng til å kunne bruke dem til noe fornuftig selv, nå får plutselig disse poengene en verdi.

Men jeg sliter med å komme inn på Pointsharing-profilen etter at den er opprettet - jeg ser totalt tilgjengelige poeng, men kommer ikke inn på siden med oversikt over medlemmene og deres individuelle saldo. Får bare tilbud om å opprette en ny gruppe, og det feiler.

Noen som har linken til point sharing. Info-linken på hjemmesiden funker ikke for meg.
 
Veit ikkje om det er opplegget eller pcen min, det måtte litt prøving til før det funka. Men no er vi med.
 
Jeg trodde det kom e-post når jeg har oppnådd Lifetime gold, men det har det i alle fall ikke gjort til nå.
Fant ut via egne lifetimesider på EuroBonus at jeg har hatt 12 sammenhengende år med gullkort og at lifetime er i boks.
Heldigvis ikke krav til bare SAS-flyvninger, jeg har hatt en stor andel med Thai og Singapore de senere årene og flere år uten å reise med SAS i det hele tatt.
 
Jeg har hatt minst gull 11 år på rad, men har ikke fått lifetime. Ett av årene inne der var det siste året uten bonusopptjening innenlands, og jeg fikk da grunnet årskort. Jeg mistenker det ikke teller, og at jeg derfor mangler 2 eller 3 år fortsatt. Kan det stemme?
 
Jeg har hatt minst gull 11 år på rad, men har ikke fått lifetime. Ett av årene inne der var det siste året uten bonusopptjening innenlands, og jeg fikk da grunnet årskort. Jeg mistenker det ikke teller, og at jeg derfor mangler 2 eller 3 år fortsatt. Kan det stemme?
Du må nok ha hatt nok basispoeng eller kvalifiserende lighter for at det skal telle.


Sjekk status her: https://www.sas.no/eurobonus/lifetime-gold/


Har 4 år med opptjening igjen, men har allerede booket nok for denne perioden til å sikre den 7. gull på rad.
 
Du må nok ha hatt nok basispoeng eller kvalifiserende lighter for at det skal telle.


Sjekk status her: https://www.sas.no/eurobonus/lifetime-gold/


Har 4 år med opptjening igjen, men har allerede booket nok for denne perioden til å sikre den 7. gull på rad.

Hmm. Der ble hele kontoen min sperret, og det er ikke mulig å åpne den igjen på vanlig måte. Får ta kontakt med kundesenteret når de åpner. Skulle tydeligvis ikke begynt å nøste i dette!
 
Jeg har hatt minst gull 11 år på rad, men har ikke fått lifetime. Ett av årene inne der var det siste året uten bonusopptjening innenlands, og jeg fikk da grunnet årskort. Jeg mistenker det ikke teller, og at jeg derfor mangler 2 eller 3 år fortsatt. Kan det stemme?

Da fikk jeg bekreftet det at det ene året med årskort, 2012, ikke har telt med mot lifetime gold (hadde over 200 innenlandsturer med SAS da), så da har jeg 3 år igjen etter denne perioden går ut.
 
Fant ut at jeg har hatt gullkortet de siste 14 årene MED unntak av ett år da jeg var askefast for en MR og endte på 30k poeng... Og det året var midt i nesten.

Men med årets opptjeningsperiode så har jeg nå 9 på rad, så da er det bare å ta sats for neste år også.

God jul!

Kim
 
Det er nok 10 år på rad ja, og det var slik på den gamle ordingen også. Jeg hadde vel 14 år tror jeg når jeg fikk mitt, pga et lite brudd i rekken. Total sett har jeg vel nå 19 år med gull, men er glad det ikke er krav for kvalifisering lenger, selv om jeg opp til nå har kvalifisert til gull likevel. Men som nybakt pensjonist blir det mindre reising, så da er det fint med lifetime gull.

Men jeg fikk lifetime gold på den gamle ordingen. Kun en uke ca etter fylte 60 og rekvalifisert til gull fikk jeg melding om dette fra SAS. Nå har de sikker endret rutinene, samt noe i en eller flere apper, så basert på tidligere erfaringer med SAS IT, tar det nok en stund til før dette fungerer slik det burde.
 
Har noen oversikt over hvilke selskaper som i *A som har reiser som gir null opptjening i Eurobonus.

Jeg kjenner til: Austrian, Brussels, Thai, Widerøe(i den grad man kan kalle dem medlemmer)

Er det andre medlemmer man bør passe på når man bestiller?
 
Back
Top