Eurobonus 3.0

Merk: For å få tilgang til SAS Lounge med EuroBonus Gull-, Diamant- eller Star Alliance Gull-kortet ditt, må medlemsnummeret ditt registreres på reisen.

Please note: To get access to SAS Lounge with your EuroBonus Gold card, Diamond card or Star Alliance Gold card, your membership number must be registered on the trip.

Vi forstår hva SAS mener (sluser), men upresist beskrevet. Ingen endring hos Star Alliance.

https://portal.staralliance.com/cms/publications/reference-guide/starallianceguide_1201b.pdf/view

Star Alliance Gold customers have access to any member carriers' owned lounge that displays the Star Alliance Gold logo. Customers will need to present a boarding pass for a Star Alliance flight departing from the local airport. If the boarding pass does not carry the Star Alliance Gold indicator XX*G, the customer will need to also show a valid Star Alliance Gold card.

Customers are entitled to a maximum of one guest. In cases of discrepancy between the loyalty status level displayed on any form of identification presented for lounge access by the customer and what is displayed in the Star Alliance Premium Customer Database, the highest displayed level will be honoured for lounge access and billing purposes.

If no XX*G indicator is displayed on the boarding pass and a manual PCD validation of the Frequent Flyer Number is performed by the lounge staff, the status displayed in the PCD will be honoured for access and billing purposes. In the event no manual PCD validation can be performed, the status displayed on the FFP card will be honoured.
 
Lufthansa er vel fremdeles manuell og ikke automater? Fikk du ikke komme inn hos Lufthansa altså?



Bare for å klargjøre: Min situasjon var med opptjening til TG som statusløs på billetten, men med Eurobonus Gull.



Jo, slapp inn endel ganger i LH lounger, men jeg ble alltid spurt om å vise kort der i tillegg til at det var registrert i billetten. Jeg sa flere ganger ifra at jeg synes det var unødvendig så lenge det var registrert i bestillingen. De delte ikke synspunktet. Jeg tror det særlig gjelder når det ikke er gull i Miles & More. M&M er så dårlig at jeg aldri vil la det være mitt hovedprogram i Star Alliance.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jo, slapp inn endel ganger i LH lounger, men jeg ble alltid spurt om å vise kort der i tillegg til at det var registrert i billetten. Jeg sa flere ganger ifra at jeg synes det var unødvendig så lenge det var registrert i bestillingen. De delte ikke synspunktet.

Mange lounger i Asia spør også om kort i tillegg til billett. Enkelte krever vouchers. Så er vel mer en vanesak å ha kortet klart, selv om jeg ser poenget ditt :)
 
Mange lounger i Asia spør også om kort i tillegg til billett. Enkelte krever vouchers. Så er vel mer en vanesak å ha kortet klart, selv om jeg ser poenget ditt :)



Jo, men det er noe tull, det er ikke alltid man har kortet med seg, det kan ha blitt mistet eller det kan gå lang tid før man får et fysisk kort. Det er blitt noe bedre etter at man kan ha kort i apper. Men Lufthansa er det suverent mest rigide og lite kundevennlige nettverksselskap når det gjelder bonusprogrammer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jo, men det er noe tull, det er ikke alltid man har kortet med seg, det kan ha blitt mistet eller det kan gå lang tid før man får et fysisk kort. Det er blitt noe bedre etter at man kan ha kort i apper. Men Lufthansa er det suverent mest rigide og lite kundevennlige nettverksselskap når det gjelder bonusprogrammer.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Om man er medlem i EB og samler poeng er vel ikke dette noe problem? Man har jo muligheten for co-branded kort, da enten DC, MC eller Amex, so alle gir EB poeng, og det vil vi jo ha. Personlig har jeg alle 3, men ett av de holder da de jo viser EB nummer og *A status. Derfor har jeg aldri oppfattet det som et problem, da jeg uansett har med kredittkort når jeg reiser.

Videre kan man jo også legge inn kortet i for eks Wallet appen, og mobilen er vel også med uansett?
 
"As a Gold member, you enjoy many benefits that make your travel easier, including guaranteed seats on fully booked flights. This summer, many of our flights are already fully booked. To provide the best service possible to our travelers, we've made some temporary adjustments to our guaranteed seat benefit.
Unfortunately, for you as a Gold member, this means that from 6 July to 31 August, we won't be able to guarantee you seats on fully booked flights within Scandinavia or Europe. On routes to/from USA and Asia, the guaranteed seat benefit will remain unchanged and as a EuroBonus Gold member, you'll still be guaranteed a seat as usual.
"

Samme opplegget denne sommeren, men litt annen periode:
I sommermånedene ønsker mange å reise med oss. Reiser du som EuroBonus Gullmedlem mellom 15. juni og 15. august, kan vi derfor dessverre ikke garantere plass på fulle fly på reiser innen Skandinavia og til resten av Europa. For å sikre en smidig reise, anbefaler vi derfor at du bestiller så snart som mulig.
 
Når jeg flyt med Brussel Airways fra Roma med Sas gullkort.. kan jeg ta med to gjester som flyr Lufthansa inn i gulloungen til Star Alliance ?
 
Jeg har tenkt å reise OSL-HND t/r med SAS våren 2019. Jeg skal fly business class til HND og økonomi tilbake.
Når jeg søker på SAS' hjemmesider, får jeg opp 13 000 EB-poeng på business class til HND, men når jeg velger økonomi på hjemveien, blir plutselig ant. poeng på business class redusert til 10 000 poeng!
Er det noen som vet/skjønner hvorfor?
 
Ah, trodde han skulle betale med poeng. At opptjeningen endret hadde vel med bookingklassen å gjøre. I business ble sikkert den endret til z-klasse da økonomi ble valgt på tilbakeveien. Har lagt merke til noe lignende på sk codeshare til Singapore operert av Sq.
 
Jeg har bestilt noen billetter i SAS Go (privatreise) med avreise om noen måneder. Det går ikke å reservere seter, selv om jeg har gullkort. Hvorfor er ikke dette mulig? På jobbreiser er ikke dette noe problem, men da flyr jeg SAS Plus.
 
Jeg har bestilt noen billetter i SAS Go (privatreise) med avreise om noen måneder. Det går ikke å reservere seter, selv om jeg har gullkort. Hvorfor er ikke dette mulig? På jobbreiser er ikke dette noe problem, men da flyr jeg SAS Plus.



Har du lagt til EB-nummer? Evt forsøkt via classic.sas.no?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Jeg har bestilt noen billetter i SAS Go (privatreise) med avreise om noen måneder. Det går ikke å reservere seter, selv om jeg har gullkort. Hvorfor er ikke dette mulig? På jobbreiser er ikke dette noe problem, men da flyr jeg SAS Plus.

Gjorde dette senest i går. Funket fint, klikket på travel extras i appen og kom direkte til siden der jeg kunne klikke på setevalg.
 
Back
Top