Eurobonus 3.0

Ingen nåde på Flesland i går :( Prøvde tre ulike agents. Observerte også andre EBD som fikk blankt nei.



I går så jeg iallfall en Pandion bli avvist pga fullt fly av en fra tidligere wf. Vet ikke om gate damen var vanskelig eller om det faktisk ikke var teknisk mulig for henne å bytte flyet for han. Han måtte ringe reisebyrået sitt for å endre routing før hun kunne endre fligthen. Var to andre pandion foran han i køen hørte jeg.

At ting er vanskeligere på bgo kan nok skyldes at noen kravstore luringer på mert&greet for diamonds i svg presterte å fortelle ledelsen i Sas at bgo tillot endringer av go-billetter. Skal ikke se bort fra det kom et notat fra revenue managent da.
 
I går så jeg iallfall en Pandion bli avvist pga fullt fly av en fra tidligere wf. Vet ikke om gate damen var vanskelig eller om det faktisk ikke var teknisk mulig for henne å bytte flyet for han. Han måtte ringe reisebyrået sitt for å endre routing før hun kunne endre fligthen. Var to andre pandion foran han i køen hørte jeg.
At ting er vanskeligere på bgo kan nok skyldes at noen kravstore luringer på mert&greet for diamonds i svg presterte å fortelle ledelsen i Sas at bgo tillot endringer av go-billetter. Skal ikke se bort fra det kom et notat fra revenue managent da.

En ting er at vi EBD som teller 5000 stk ikke kan forvente allverdens. MEN, Pandion genererer utrolig mye omsetning for SK, helt uforståelig at de ikke kan gjøre unntak. Tviler på at EBP reiser mye på GO. Når jeg jobbet i SAS Ground Service var det snakk om å holde igjen fly om en Pandion var minutter unna. Så tydeligvis at det går nedover med service når folk som lever i et exelark får bestemme.
 
Men er det eeeegentlig dårlig service å nekte ombooking med Go-billett hvis flyet man vil med på er fult? Jeg hadde følt meg ganske kjip hvis jeg hadde vist at jeg tuppet av "statusløse Olga på 75" som flyr to ganger i året fordi jeg skal raskere hjem til middag. Er det fult så er det fult. Eller..?
 
Men er det eeeegentlig dårlig service å nekte ombooking med Go-billett hvis flyet man vil med på er fult? Jeg hadde følt meg ganske kjip hvis jeg hadde vist at jeg tuppet av "statusløse Olga på 75" som flyr to ganger i året fordi jeg skal raskere hjem til middag. Er det fult så er det fult. Eller..?

Refererte mer til at det ikke var "teknisk mulig for henne" å forandre billetten. Alt er mulig i systemene, står mer på viljen...
 
Man vet jo ikke årsaken til at han ble nektet.

Men generelt er det vel i hvert fall sånn at selv om en Pandion har en GO billett akkurat denne gangen, så genererer han like mye cash totalt. Ellers ble han ikke Pandion. Evt, han styrer et så stort reisebudsjett at det vil være sinnsykt å nekte han noe uansett billett. Slik ser jeg på det.

Om din beste skokunde bare trengte nye skolisser akkurat denne gangen vil det være dumt å senke servicenivået.

Men som sagt - Husmor (73) har jo også rett på litt service. Og det er vel ikke alltid det er like greit å rydde plass for Tour de Pandion. :)

Når jeg jobbet i SAS Ground Service var det snakk om å holde igjen fly om en Pandion var minutter unna. Så tydeligvis at det går nedover med service når folk som lever i et exelark får bestemme.

Sånt skjer vel fremdeles det. Satt og ventet på en "Global Services" i 5 minutter i USA for ikke lenge siden. Og BA tilbød tentativt å holde en 777 i HK noen ekstra minutter for meg for et par år siden. Noe de riktignok slapp
 
Last edited:
....og at man faktisk har de rette tilgangene i systemet (vil jeg tro).

Klart. Men ettersom jeg forstår er de innlogget med egen bruker, og må stå til (ev) ansvar for avvik siden dette logges. Uten å vite det sikkert tror jeg det gjør at enkelte tar større forbehold, og safer ved å ikke gå utenfor malen.

Derfor tenker jeg at det blir interessant å se hvilke endringer som gjøres i EB 3.0. Jeg mener ikke at noen skal kastes av flyet fordi en EBP skal med, men bare at mange EBP rapporterer i ulike forum og tråder om liten/ingen forskjell fra EBG/D. Og det synes jeg er synd, siden det sier litt om holdningene fra ground service/crew til statuskunder. Samtidig er jeg klar over at vi på ulike forumer kanskje har litt urealistiske forventninger noen ganger. Jeg tenker i mitt enkle sinn at det er når det oppstår utfordringer status bør ha noe å si. Ellers er det vel ikke noe poeng å ha det? Nå tenker jeg spesielt på nivå utover gull.
 
Mulig dette er feil tråd for dette, men spør allikevel: jeg har hatt sølvkort et par år nå, første året som gave fra et hyggelig forummedlem, og deretter et år opptjent på ærlig vis. I fjor fløy jeg nesten ikke noe med SAS, ble 4 Flights med swiss og Lufthansa, samt en bonusbillett t/r SVG. Dette tilsier at jeg i år skulle få en fin blåfarge på kortet istedet, men i følge appen har jeg sølv frem til neste år. Har SAS vært snille, eller er det bare en feil i appen?
 
Mulig dette er feil tråd for dette, men spør allikevel: jeg har hatt sølvkort et par år nå, første året som gave fra et hyggelig forummedlem, og deretter et år opptjent på ærlig vis. I fjor fløy jeg nesten ikke noe med SAS, ble 4 Flights med swiss og Lufthansa, samt en bonusbillett t/r SVG. Dette tilsier at jeg i år skulle få en fin blåfarge på kortet istedet, men i følge appen har jeg sølv frem til neste år. Har SAS vært snille, eller er det bare en feil i appen?

Hva er din opptjeningsperiode? Du beholder status 3 mnd etter opptjeningsperioden er over.
 
Går ut 31 august, så da er det vel bare det som er greia da.

Det kan også hende at dersom du fikk sølvkortet på slutten av din normalt opptjeningsperiode så er det kortet gyldig ut perioden + neste periode. Siden du kvalifiserte neste år kan det være de har lagt dette til utløpsdatoen. Men det finnes nok andre her på forumet som kan mer om dette en meg.
 
Hva skjer med alle disse endringene SAS skulle lansere i høst? Gull for life, evigvarende EB-poeng, oppgraderingskupponger mm.
 
Hva skjer med alle disse endringene SAS skulle lansere i høst? Gull for life, evigvarende EB-poeng, oppgraderingskupponger mm.



De kommer vel like raskt som de nye funksjonalitetene på web-sidene, det betyr tre år etter hva først lovet.
 
Re: Gode EuroBonus-nyheter i dag

Stilig med lifetime gold :D Har hatt gull siden januar 2013, straks 4 år. Mon tro om det gjelder fra da man gikk opp og 10år, eller når opptjeningsperioden begynner?
 
Re: Gode EuroBonus-nyheter i dag

Jeg synes jo det er litt merkelig at de ikke heller sier at det er en viss antall sum poeng som gjelder for Lifetime gold.

Hvem har vært best kunde? Han som hadde gull i 16 år, så ett med sølv og deretter ett med gull igjen, eller han som har hatt gull i 10 år? Bare en av dem får Lifetime Gold. Kjennes urettferdig merker jeg!

Ellers ser jeg frem til EuroBonus i butikker og restauranter. Men dette må jo medføre at SAS trykker opp egne EuroBonus kort til oss som har kombinert med kredittkort. For jeg har iallefall ikke mottatt et vanlig EuroBonus-kort på mange år siden jeg fikk kombo-kort.
 
Re: Gode EuroBonus-nyheter i dag

Men dette må jo medføre at SAS trykker opp egne EuroBonus kort til oss som har kombinert med kredittkort. For jeg har iallefall ikke mottatt et vanlig EuroBonus-kort på mange år siden jeg fikk kombo-kort.

Jeg fikk et fint nytt EBD-kort i posten da jeg rykket opp fra gull tidligere i år. Men det kan hende jeg bestilte det selv - husker det ærlig talt ikke. Hvis du er kjempegiret på å få et uten kredittkort er det bare å bestille på profilsiden din.
 
Re: Gode EuroBonus-nyheter i dag

I dag slapp SAS nyheten om en ny mulighet for å opptjene flere EuroBonus-poeng på samt bekreftet at SAS Lifetime Gold kommer i høst.

Se mer her:
Tjen EuroBonus i butikker og på restauranter: https://finalcall.travel/no/eurobonus-tjen-poeng-butikker-restauranter/

Intervju med Eivind Roald i SAS om Lifetime Gold: https://finalcall.travel/no/bekraeftet-sas-tilbyder-lifetime-gold-status-senere-i-ar/

Så hva synes vi om disse to forbedringene?:)

Hva er dette Finalcall for noe? En ny blogg?
 
Re: Gode EuroBonus-nyheter i dag

Hva er dette Finalcall for noe? En ny blogg?



Det er en nettside som drives av flere av oss som var med på å bygge opp Bonusfeber og Insideflyer men som av ulike grunner hoppet av det toget.
FinalCall.travel skal være en nettside som hjelper folk med å utnytte de beste tilbudene både på reise og alt rundt bonuspoeng under sloganet "Travel Smarter".
Ta en titt da vel!
 
Last edited:
Back
Top