Eurobonus 3.0

Man kan nå tjene 600 poeng per hotellbestilling via hotels.com. Det ser ikke ut til at man samtidig vil kunne tjene eller bruke welcome awards eller andre rabattkoder som hotels.com ofte har.

attachment.php


Hvor godt er tilbudet?

Man tjener 600 poeng uavhengig av lengde på opphold, pris på rom eller antall rom man bestiller. Om man kjøper eurobonuspoeng så koster det 0,20 kr/poeng. Kjøper man flighter for poeng og cash synes SAS poengene er verdt 0,028 kr. Ofte får man mere valuta for poengene ved kjøp an rene bonusbilletter. Bonusen for en booking er altså verdt et sted mellom 16,80 og 120 kr.

Med welcome reward fra hotels.com tjener man 10% på bookingen.

Det lønner seg altså kun å bruke det nye tilbudet til SAS om hotellbookingen er verdt under et sted mellom 1200 og 168 kr.

Fortell meg gjerne hvor jeg har regnet feil.
 

Attachments

  • hotels.jpg
    hotels.jpg
    184.7 KB · Views: 2,288
Man kan nå tjene 600 poeng per hotellbestilling via hotels.com. Det ser ikke ut til at man samtidig vil kunne tjene eller bruke welcome awards eller andre rabattkoder som hotels.com ofte har.

attachment.php


Hvor godt er tilbudet?

Man tjener 600 poeng uavhengig av lengde på opphold, pris på rom eller antall rom man bestiller. Om man kjøper eurobonuspoeng så koster det 0,20 kr/poeng. Kjøper man flighter for poeng og cash synes SAS poengene er verdt 0,028 kr. Ofte får man mere valuta for poengene ved kjøp an rene bonusbilletter. Bonusen for en booking er altså verdt et sted mellom 16,80 og 120 kr.

Med welcome reward fra hotels.com tjener man 10% på bookingen.

Det lønner seg altså kun å bruke det nye tilbudet til SAS om hotellbookingen er verdt under et sted mellom 1200 og 168 kr.

Fortell meg gjerne hvor jeg har regnet feil.

Hvis bestillingen på Hotels.com gjøres gjennom ViaTrumf, så tjener man jo også potensielle EB-poeng. Det gjør vel dette tilbudet litt dårligere enn ditt regnestykke.
 
Hvis bestillingen på Hotels.com gjøres gjennom ViaTrumf, så tjener man jo også potensielle EB-poeng. Det gjør vel dette tilbudet litt dårligere enn ditt regnestykke.
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.
 
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.


Måtte selv vente nesten 6 måneder før Trumf-bonusen trillet inn på konto, men det var verdt det til slutt. Nesten. ;)
 
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.

Viatrumf er tregt men funker panser. Hadde jeg brukt SAS eksempelet i sommer hadde jeg fått ca 5000 poeng. Med Viatrumf fikk jeg borti 50.000.
 
Er klar over det, men etter mange ganger å ha forsøkt har jeg gitt opp å få poeng gjennom viatrumf.

Ja. Hotel.com og expedia (samme selskap) er extremt vanskelige å få viatrumf av.
Jeg har også gitt opp.
Min siste hotelbooking (ca1700kr) på expedia ble som vanlig ikke registrert hos viatrumf. Da jeg kontaktet trumf sier de som vanlig...du må vente til opphold er ferdig/før beløp blir reg.
Da jeg kontaktet trump da,skulle de sjekke.
etter ca 3 uker sa trumf at expedia ikke kan finne booking...osv...
etter at jeg sendte trump 3 ganger screnshot/kvitt/bokingnummer/...bla...bla...bla.
Bare å gi opp kjeltringene i Expedia konsernet.
Fikk i allefall Cashpoints (norwegian),så kan hende viatrump har noe av skylden.
Eller funker viatrump ALLTID hvist kjøpet blir registrert (MAX10 etter handelen).
Eller er det stort sett bare å gi opp.
Trumf/Trump...does it really matter.lol
 
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...
 
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...
Det er rapportert om flere EBD som har fått til dette med billett i Go.
 
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...

Vi har alltid fått nei.
 
Aldri fått det i go. Kun prøvd 4-5 ganger på OSL/CPH, men i plus pleier det å gå.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Synd. UA sendte meg med tidligere fly og det eneste jeg behøvde var å spørre. (Bare EBS, og Economy).


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Er det noen som har EBD som har prøvd å komme med tidligere fly med billett SAS Go? Jeg har noen timer å slå ihjel i morgen før flyet mitt, lurte på om det er vits i å dra ut på flyplassen og spørre, eller om det bare betyr venting der i stedet for i byen...

Om du reiser med håndbagasje kan du spørre ved gate. Innsjekk sier som regel nei og henviser til billettluken. Det er likevel et sjansespill. Ved Plus saver gir iallefall gate som regel ok.
 
Som EBG har jeg flere ganger fått det til i Go. Man bør spørre ved gate, være hyggelig og uten innsjekket bagasje.
 
Har medlemskap noe å si? Det er ikke en uttalt fordel for noen nivåer?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Heisann!

Har fått både ja og nei det siste året me billett i GO. Litt "agentroulette" dette...

Med Plus går det stort sett alltid om det er plass, min erfaring i hvertfall.

Kim
 
Ingen nåde på Flesland i går :( Prøvde tre ulike agents. Observerte også andre EBD som fikk blankt nei.
 
Jeg vet ikke om ting har blitt strengere etter at Widerøe overtok handlingen, og WF-ansatte blandes med tidl. SAS-ansatte. Flere ganger etter overtakelsen har jeg opplevd at folk med bakgrunn i WF har vært strenge, og så har en fhv. SK-person kommet inn i bildet og "ordnet opp".
 
Last edited:
Jeg vet ikke om ting har blitt strengere etter at Widerøe overtok handlingen, og WF-ansatte blandes med tidl. SAS-ansatte. Flere ganger etter overtakelsen har jeg opplevd at folk med bakgrunn i WF har vært strenge, og så har en fhv. SK-person kommet inn i bildet og "ordnet opp".

Det er mitt inntrykk at WF-personell generelt ikke er noe opptatt/fokuserer nevneverdig på EBD/G-status. Usikker på hvorfor egentlig. SK-personell er mye mer smidig og skjønner som regel at de som har EBD reiser en god del mer enn andre og faktisk bidrar inn i kassen til SK. Jobber mye i Asia, og det er bare helt utrolig at janteloven fremdeles er i hevd i Norge og påvirker service-nivået så mye. Vanskelig ellers å forklare den ujevne servicen hos SK.

Når det er sagt er spesielt senior ground service hos SK veldig bra. De gangene de ser gjennom fingrene er det som regel en med lengre fartstid som ordner opp. Mulig det er siden de vet at det ikke blir represalier. Nyansatte er mye mer regelbundet, selv om det selvsagt finnes unntak.

Jeg både jobbet og reiste mye fra BGO før. Her var det mange dyktige folk. Snakket mye med de i skranken og hvordan de tenkte om service. Nå reiser jeg ut ifra KRS, og de er utrolig lite service-villig. Uansett om jeg flyr kompliserte routinger med First Class eller Business med Diamantkort er det "ja, men har du prøvd å sjekke inn på automat først?" Helt ute. Og så er det ingen prioritert check-in. Alle i samme mølje. For man må jo ikke tro at man er noe bedre enn andre der. Husker en gang jeg fikk en solid skyllebøtte da jeg spurte om check-in til destinasjon med to separate bookinger og ikke å TAGGE bagasjen helt frem. Geez...takk skal du ha da.

Og da jeg reiste first class og hun på KRS check-in nektet å sjekke meg og kidsa videre fordi hun mente at etternavn sto på mellomnavn siden det var to etternavn. Amerikansk måte å gjøre det på siden booket via USDM, og på OSL lo ground service da jeg fortalte om episoden. De syntes det var latterlig at de på KRS ikke visste dette. Jeg måtte gå ut og helt rundt for å sjekke inn videre. Ikke det at det var så stress, men blir jo litt usikker på om det var noe tull med billettene da, så litt dårlig start på turen.

Men, nå har jo de på KRS fått på seg grønn WF-uniform, så da passer de jo bedre inn i den policyen de som regel kjører. Flashet Diamantkort en gang jeg ble bedt om å gå på automat, agenten presterte å skrike høyt "Her er det en som vil gå forbi køen og har et kort" Et stk sur agent går bort og åpner en skranke for meg. Fint. Men det var så demonstrativt at jeg lurer på hva det går i der ute. Vet de har kjipe splitt-vakter, men jeg gjør som regel ikke mye ut av tingene, bare blir provosert når de driter i status.

Vet det er noen som synes det er ok der, og ja, jeg kjenner ei der som er helt topp. Så det er alltids unntak. Synd hun sjelden er på jobb når jeg er innom.

Oj, dette ble litt lengre enn jeg hadde tenkt, men samtidig, siden enkelte her insisterer på at det er så bra på KRS følte jeg for å gi endel eksempler. Ok, rant over :)
 
Back
Top