EuroBonus 2.0

Så hvordan få dem til å godkjenne bestillinger gjort frem til 1. des som de også har kommunisert? Grensen burde jo gått i dag mener nå jeg.

27.11 er en fullstendig meningsløs dato, da måtte de faktisk endre teksten i e-posten som følger alle bestillinger. Der gir jeg meg ikke på turen bestilt 30.11.;)

Det med reduksjon i Z er det som går mest utover meg som EB-medlem og som gjør at jeg seriøst vurderer BA som alternativ. Jeg sitter derfor litt i glasshus, men de av oss som har 2-3 IC turer i Z i jobb og gjerne 1 tur privat i samme klasse må da være ganske gode kunder. Ser derfor ikke helt logikken i å redusere Z-opptjening til det samme som plus på IC turer. Prisene på de Z-billetene jeg har kjøpt de siste 4-5 årene har vært fra fra 17-18K til 23-24K - temmelig mye mer enn plus/ekstra.

Det med reduksjon i Z er det som går mest utover meg som EB-medlem og som gjør at jeg seriøst vurderer BA som alternativ. Jeg sitter derfor litt i glasshus, men de av oss som har 2-3 IC turer i Z i jobb og gjerne 1 tur privat i samme klasse må da være ganske gode kunder. Ser derfor ikke helt logikken i å redusere Z-opptjening til det samme som plus på IC turer. Prisene på de Z-billetene jeg har kjøpt de siste 4-5 årene har vært fra fra 17-18K til 23-24K - temmelig mye mer enn plus/ekstra.

Er ikke så stor forskjell på Plus og Z, reiser du på Plus saver får du jo økonomi Flex opptjening... (Sistnevnte er jo ofte dyrere enn Plus saver)

Du kan søke om å få det antall poeng som gjelder t.o.m. 31/12 2014 hvis du allerede har bestilt en reise for neste år. Gjelder for reiser som er bestilt før 27. november 2014 med utreise etter 1. januar 2015. Når reisen er avsluttet og de nye poengene er registrert på kontoen din, send en mail til: Gold.no@sas.no for å få de ekstra poengene.

Men som tidligere poengtert: hva med EBB/EBS da? Skal hele gjengen sende mail til gullmailen nå?

Lurer på om ny opptjeningsperiode skal tas i EB eller om jeg skal flytte over til et annet program i *A. Er EBG og tjener de fleste poengene på billige langturer i økonomi.

Har sett hva jeg tjener på bookede flighter i forskjellige program og selv om man får mindre i EB ser jeg ut til å komme best ut der med +25% på opptjeningen. United kutter jo opptejning på egne flighter kraftig fra mars. 2 store usikkerhetsmomenter er:
-EB gir 100% opptjening om jeg flyr billig med United, vil de fortsette med det?
-MP gir 100% opptjening om jeg flyr billig med SAS, vil de fortsette med det?

En tur med TAP i O er visst noe ingen vil gi meg poeng for. :cry:

27.11 er en fullstendig meningsløs dato, da måtte de faktisk endre teksten i e-posten som følger alle bestillinger. Der gir jeg meg ikke på turen bestilt 30.11.;)
Siden alle klagene skal behandles manuelt så kan det hende at du kan argumentere deg til det.

En ting er at SAS kan endre Eurobonus så mye de vil og fremdeles ha sitt på det rene, men de må da være nødt til å meddele sine kunder om endringer i vilkårene. Helt enig at billetter bestilt t.o.m. i dag når meddelelsen kom, bør få full opptjening.

Lurer på om ny opptjeningsperiode skal tas i EB eller om jeg skal flytte over til et annet program i *A. Er EBG og tjener de fleste poengene på billige langturer i økonomi.

Har sett hva jeg tjener på bookede flighter i forskjellige program og selv om man får mindre i EB ser jeg ut til å komme best ut der med +25% på opptjeningen. United kutter jo opptejning på egne flighter kraftig fra mars. 2 store usikkerhetsmomenter er:
-EB gir 100% opptjening om jeg flyr billig med United, vil de fortsette med det?

Miles & More gir poeng i TAP O klasse, men bare 25%. Turkish gir stusselige 10%. Kanskje noen flere som jeg ikke vet om også. Lite, men bedre enn ikke noe.

Miles & More gir poeng i TAP O klasse, men bare 25%. Turkish gir stusselige 10%. Kanskje noen flere som jeg ikke vet om også. Lite, men bedre enn ikke noe.
Jo, så forsåvidt det, men de gir også 25% med billige flighter med United som SAS gir 100% med og 25% på billge flighter med SAS som MP gir 100 poeng på så det er ikke så aktuelt å samle poeng hos dem.

For man får vel ikke gullfordeler om man har reisen registrert på et annet program?

Jo, så forsåvidt det, men de gir også 25% med billige flighter med United som SAS gir 100% med og 25% på billge flighter med SAS som MP gir 100 poeng på så det er ikke så aktuelt å samle poeng hos dem.

For man får vel ikke gullfordeler om man har reisen registrert på et annet program?

Du har nok rett i at M&M ikke er riktig hoved program med ditt reisemønster. Men, jeg har lenge brukt M&M som et "second choice" program. De gir poeng på endel som ikke SAS har gitt på. Og ofte har jeg hatt behov for å komme meg til FRA når jeg bruker LM biletter. Ganske lett å finne award seter med LH T/R for 25 000 i C. Er det eneste jeg bruker det til.

Jeg skrev min kritikk paa: My SAS Idea, men SAS mente at kritikk av endringene ikke var en ide. Jaja, passe arrogant.

EB-opptjening for reise med *A partnere kommer garantert til å bli endret fra 1. januar. Opptjeningen i andre bonusprogram for reise med SAS vil helt sikkert også endres.

EB-opptjening for reise med *A partnere kommer garantert til å bli endret fra 1. januar. Opptjeningen i andre bonusprogram for reise med SAS vil helt sikkert også endres.

Når tror du SAS synes det er greit å gi oss som reiser med SAS EB-kort på *A å få beskjed om en slik endring...? ;)

Erfaringsmessig er worst case at endringen får umiddelbar effekt. :headbang

Å ikke bare det, men de gir ingen "grace" periode for reiser som er bestillt. Hadde en slik sak med LX når Z ble satt ned til 100 %. Den var 200 % når jeg bestillte. Klagde uten at det hjalp noen ting

Jeg er så heldig at dette er mer eller mindre uvesentlig for meg og mitt reisemønster.

Men så er jeg kun EBS og kvalifiserer på segmenter.

Men det skal sies, for oss som reiser lite, men bruker mye kredittkort har faktisk denne endringen ingenting og si. Jeg har uansett ikke sjans på gullkortet noe sted og får minst 80% av poengene på forbruk. Sånn sett ken jeg ikke se den store endringen i reisemønsteret.

Men nå drømmer jeg jo heller om blå extra til Katnosa enn dispenser cola i en lounge

Men det skal sies, for oss som reiser lite, men bruker mye kredittkort har faktisk denne endringen ingenting og si. Jeg har uansett ikke sjans på gullkortet noe sted og får minst 80% av poengene på forbruk. Sånn sett ken jeg ikke se den store endringen i reisemønsteret.

Men nå drømmer jeg jo heller om blå extra til Katnosa enn dispenser cola i en lounge

Da kan man vel egentlig si at et bonusprogram for et flyselskap er meningsløst? Det du sier er at man like gjerne kan tjene opp poeng via andre kanaler, men da snakker vi ikke lenger om et lojalitetsprogram for flyselskap. Da spiller ikke poeng opptjent på flygning noen særlig rolle, og programmet gir deg ikke noe særlig ekstra incentiv til å velge SAS. Da blir mao produktet mer likt andre flyselskapers produkter.

Back