EuroBonus 2.0

Jeg har opprettet familiekonto og ser at poeng skal overføres automatisk den 8. i hver måned. Men hvordan overfører jeg poeng som har stått på de ulike kontoene før familiekontoen ble opprettett? Vi knyttet kontoer sammen 7. august, men ingenting hendte 8. august.

Hvordan blir det med status opptjening når man kjører familie konto? Blir poenger tjent av andre regnet som extra poeng? Noen som har peiling?

Jeg har opprettet familiekonto og ser at poeng skal overføres automatisk den 8. i hver måned. Men hvordan overfører jeg poeng som har stått på de ulike kontoene før familiekontoen ble opprettett? Vi knyttet kontoer sammen 7. august, men ingenting hendte 8. august.

De poengene som allerede sto på giverkontoene deres før starten, beholder hver og en til eget bruk, eller de kan overføres til mottakerkontoen ved å logge inn her og bruke tjenesten Overfør poeng.

http://www.sas.no/familie-konto

Jeg har fått det nye gullkortet mitt, hvor det står at utløpsperiode er 01/15. Slutten på opptjeningsperioden er 31. oktober 2014, og da har jeg vel krav på gullkortet til 01/16?

Jeg har fått det nye gullkortet mitt, hvor det står at utløpsperiode er 01/15. Slutten på opptjeningsperioden er 31. oktober 2014, og da har jeg vel krav på gullkortet til 01/16?

Står det det på appen eller selve kortet? Appen vil oppdatere seg automatisk til 01/16 iallefall

Dere som er diamond, merker dere noen forskjell/anerkjennelse fra gull-statusen? Det ble jo sagt fra EB at det skulle utvikles flere perks etter hvert, men har ikke sett noe skrevet her på en stund. Er EBG selv, men reiser med mange andre selskaper i tillegg. Teller derfor på de berømte knappene om jeg skal legge inn et par BCN-MR´s for å lande diamond.

Dere som er diamond, merker dere noen forskjell/anerkjennelse fra gull-statusen? Det ble jo sagt fra EB at det skulle utvikles flere perks etter hvert, men har ikke sett noe skrevet her på en stund. Er EBG selv, men reiser med mange andre selskaper i tillegg. Teller derfor på de berømte knappene om jeg skal legge inn et par BCN-MR´s for å lande diamond.

Minimalt
Tre fordeler:
-Gi bort et gullkort
-Gratis Am Ex
-Får tilsendt et tålig bra headset fra goodiebagen.

- Poengene utløper aldri
- Du får soft landing til gull uavhengig av hvor mye du reiser neste periode
- Totalt 30% rabatt på beste tilgjengelighet bonusbilletter.
- Enda raskere svar på telefonen hos kundesenteret. (Personlig erfaring)
-

I tillegg opplever jeg en god del mer goodwill hos mange SAS ansatte når jeg er ute å flyr. eks:
- Flere personer med i SAS lounge
- Rause med bagasjeregler
- Lettere å få være med tidligere fly hjem.
- De snur en Stein ekstra ved forsinkelser/kanseleringer dersom de vet at jeg er EBD

Har snakket litt med SAS ansatte som sier at de gjerne skulle ønske og gi det lille ekstra til EBD men pr i dag er det ingenting i flight prep. eller systemer som identifiserer oss. Når prefiksen EBD er på plass i systemet (og på kortet) så regner jeg med at anerkjennelse biten hever seg et par hakk.

Minimalt
Tre fordeler:
-Gi bort et gullkort
-Gratis Am Ex
-Får tilsendt et tålig bra headset fra goodiebagen.

Får man gratis Am Ex? Det har ikke jeg fått med meg. Hvilke(t) Am Ex-kort gjelder det? Har Platinum, og det var ikke gratis selv etter jeg ble Diamond.

Amex opplyser selv at årsavgiften er 0 for EBD medlemmer. Headsetet er forøvrig fjernet som mulighet i goodiebagen.

Får man gratis Am Ex? Det har ikke jeg fått med meg. Hvilke(t) Am Ex-kort gjelder det? Har Platinum, og det var ikke gratis selv etter jeg ble Diamond.

Gjelder alle typene. Du må kontakte de for å få refundert årsavgiften.
Fikset det med en gang når jeg ringte, selvom jeg ble EBD etter at årsavgiften var betalt.

Headsetet er forøvrig fjernet som mulighet i goodiebagen.
Det har vært tilgjengelig mange ganger, og jeg antar at det kommer tilbake igjen i fremtiden. De kjøper inn mindre mengder (et par hundre), og de forsvinner fort.

Når jeg bestilte 1. juli var det tilgjengelig i en dag eller to før alle var tatt igjen.

Det har vært tilgjengelig mange ganger, og jeg antar at det kommer tilbake igjen i fremtiden. De kjøper inn mindre mengder (et par hundre), og de forsvinner fort.

Når jeg bestilte 1. juli var det tilgjengelig i en dag eller to før alle var tatt igjen.

Fikk min i ettermiddag levert på døra av Fed-Ex, og det virket som bra kvalitet.
Er ingen ekspert på slikt, men lyden virket fin. Tror QC15 blir ofret der ANR ikke er nødvendig, og bruker heller denne.

Takk for gode svar! Mange gode grunner til å oppnå diamant synes jeg. Har laget en egen rangering/prioritering over godene:

1. Gi bort et gullkort
2. Gratis Amex.
3. Goodwill hos ground service(permanent når EBD anerkjennes)
4. Soft landing til gull
5. Totalt 30% rabatt på beste tilgjengelighet bonusbilletter.
6. Poengene utløper aldri
7. Raskere svar hos kundesenteret
8. Ok headset tilsendt

Last edited:
Back