EuroBonus 2.0

Ble selvfølgelig nedgradert til sølv nå nettopp, en litt hard landing med tanke på at solv har blitt noe devaluert.
Om noen diamanter skulle ønske å gi bort et gullkort mot et "lite" tips er det bare å sende en melding ;)

$$$$$

Vet ikke om det blir off-topic, men tar sjansen her. En av nyhetene med Eurobonus er at SAS nå åpner for at barn kan få EB-medlemskap.

"Som alle andre medlemmer, vil barn kunne opptjene poeng, samt utnytte poengene til bonusreiser. Også spedbarn (barn under 2 år) innmeldt i EuroBonus, med eget sete, opptjener poeng. Barn under 12 år får 50 % rabatt på bonusreiser med SAS, men får full opptjening på flyreiser (som voksne)."

Innmelding er ok, og opptjening like så. Mitt spørsmål er egentlig hvordan dette fungerer når de skal ta det ut? Sett at ungene mine, nå 3-5år, opparbeider seg nok poeng til å fly TOS-OSL og jeg har også nok poeng til dette. Når vi skal bestille EB-billett så vil jeg jo at ungene skal bruke sine poeng og jeg mine. Må jeg da bestille en billett for hver av de reisende - og barn under 5år får ikke lov å bruke "reiser alene", men om da min på 4år skal bestille en reise, som skal flyes sammen med meg men på da ulike billetter, hvordan løser de det?

Innmelding er ok, og opptjening like så. Mitt spørsmål er egentlig hvordan dette fungerer når de skal ta det ut? Sett at ungene mine, nå 3-5år, opparbeider seg nok poeng til å fly TOS-OSL og jeg har også nok poeng til dette. Når vi skal bestille EB-billett så vil jeg jo at ungene skal bruke sine poeng og jeg mine. Må jeg da bestille en billett for hver av de reisende - og barn under 5år får ikke lov å bruke "reiser alene", men om da min på 4år skal bestille en reise, som skal flyes sammen med meg men på da ulike billetter, hvordan løser de det?

Tenker du ringer SAS og booker det via dem på samme måte som når jeg og madammen skal på tur, men bruker hver våre egne poeng. Ha alle nummer og evt. booking koder klart når du ringer inn, så skal det går greit.

Spørsmål ang "oppgradering" fra gull til diamond;

er det noen som vet om det fremdeles er slik at SAS oppgraderer kunder manuelt, eller skal det være implementert automatikk i dette nå? Passerte 100k poeng for ett par dager siden, men står fremdeles oppført som Gold, så lurer på evnt hvor lang tid dette vil ta! :p

Spørsmål ang "oppgradering" fra gull til diamond;

er det noen som vet om det fremdeles er slik at SAS oppgraderer kunder manuelt, eller skal det være implementert automatikk i dette nå? Passerte 100k poeng for ett par dager siden, men står fremdeles oppført som Gold, så lurer på evnt hvor lang tid dette vil ta! :p

Innen 1.mai i følge gjengen på gullmailen...

Innen 1.mai i følge gjengen på gullmailen...

Fikk inn noen poeng idag som gjorde at jeg passerte 100K, og på SAS sine medlemssider så står det medlemsnivå Diamant, men bilde av et diamant kort.

Inne på SAS appen så står jeg fremdeles som Gold.

Fikk inn noen poeng idag som gjorde at jeg passerte 100K, og på SAS sine medlemssider så står det medlemsnivå Diamant, men bilde av et diamant kort.

Inne på SAS appen så står jeg fremdeles som Gold.

Logg ut og så inn igjen. Da pleier den å oppdatere seg... Se om det fungerer.

Logg ut og så inn igjen. Da pleier den å oppdatere seg... Se om det fungerer.

Det var visst selve APP'en som trengte en oppdatering, og nå er Diamond status på plass i denne også.

Da blir det spennende å se om man merker overgangen fra Gold til Diamond, annet enn at man kan gi bort et gull-kort. Vet EBP blir listet opp under frequent flyers i boarding manifestet ombord, og har flere ganger overhørt Purser gi beskjed til de andre flyvertene hvor disse sitter. Noen sjans for at dette også kan skje for Diamond tror dere?

Såg forresten EB-poengene mine ikke har utløpsdato lenger, forstod det slik at poengene skulle vare lenger når man var EB Diamond, men de ligger jo nå faktisk som evigvarende. Da blir spørsmålet, dersom man rykker ned til Gold, vil poengene vare 5 år fra opptjeningsdato, eller 5 år fra man ble nedgradert fra Diamond?

Såg forresten EB-poengene mine ikke har utløpsdato lenger, forstod det slik at poengene skulle vare lenger når man var EB Diamond, men de ligger jo nå faktisk som evigvarende. Da blir spørsmålet, dersom man rykker ned til Gold, vil poengene vare 5 år fra opptjeningsdato, eller 5 år fra man ble nedgradert fra Diamond?

Jeg har forstått at poeng får gyldighet 5 år fra når man blir nedgradert.

Noen sjans for at dette også kan skje for Diamond tror dere?

Det kommer når franskmennene i Amadeus får fingeren ut og legger inn muligheten. Men det er en stor backlog av funksjonalitet og bugs som skal fikses så det blir opptil gudene å bestemme når det skjer.

Det kommer når franskmennene i Amadeus får fingeren ut og legger inn muligheten. Men det er en stor backlog av funksjonalitet og bugs som skal fikses så det blir opptil gudene å bestemme når det skjer.

He-he, vi har noe vi kaller "FFF" i jobbsammenheng, som står for "franske franskmenn i Frankrike". Siden disse har på en eller annen måte klart å få alt for mye de skulle ha sagt i diverse ISO-komiteer, så bruker vi uttrykket "FFF" hver gang en ISO-standard ikke klarer å oppdatere seg i takt med ny teknologi i markedet. ;)

Fikk mitt nye gullkort i dag - det er lekkert! Større SAS-logo, og "ekte gull" på flyet som flyr over kortet :)

He-he, vi har noe vi kaller "FFF" i jobbsammenheng, som står for "franske franskmenn i Frankrike". Siden disse har på en eller annen måte klart å få alt for mye de skulle ha sagt i diverse ISO-komiteer, så bruker vi uttrykket "FFF" hver gang en ISO-standard ikke klarer å oppdatere seg i takt med ny teknologi i markedet. ;)

Utrolig nok klarte de å utvikle verdens raskeste tog og passasjerfly. Før, når sjekkinnsystemet ble utviklet "inhouse" så var tidsperspektivene som regel fra noen uker til opptil ett år, men nå så er det flere måneder for viktige oppdateringer og opp til flere år for mindre ting.

For øvrig så stemmer det at poengene resettes til fem nye års gyldighet når du slutter å være diamant.

Merkeleg sak: er EBS og hadde ein Plus-tur TRD-OSL i forrige veke. Den har eg iflg appen fått 1100 poeng for... Kvifor det? Alle Go-turane har gitt 500 som vanleg...

Merkeleg sak: er EBS og hadde ein Plus-tur TRD-OSL i forrige veke. Den har eg iflg appen fått 1100 poeng for... Kvifor det? Alle Go-turane har gitt 500 som vanleg...

Jeg tror de "snikinnfører" en 10% bonus til EBS..?!? Har sett det under bestilling på nettsidene også en del ganger, men ingenting offisielt enda om dette..

Jeg tror de "snikinnfører" en 10% bonus til EBS..?!? Har sett det under bestilling på nettsidene også en del ganger, men ingenting offisielt enda om dette..

På nokon av søka har eg sett høgare poengutteljing for S enn for B ja. Men ikkje mange ganger og ikkje i eit system eg skjøna. Lov å håpe!

Back