EuroBonus 2.0

Jeg har ingen tro på annet enn at dette kortet følger vanlig opptjeningsperiode. Hvorfor skulle plutselig SAS nå fått systemer til å holde styr på noe annet?

Min kortkvote fornyes 31.juli, som er sammenfallende med min opptjeningsperiode. Står at konas gullkort utløper i april 2015, så da stemmer vel 12 mnds periode.

Min kortkvote fornyes 31.juli, som er sammenfallende med min opptjeningsperiode. Står at konas gullkort utløper i april 2015, så da stemmer vel 12 mnds periode.

Flott med info! Bare for å være sikker, din kones medlemsår ender ikke i mars/april?

Dette er genialt, men hullet blir nok tettet raskt.

Jeg som Diamant medlem ga gull kort til kona. Dette gikk som en drøm. Så logget jeg inn på konas profil, og ga sølvkort til min datter :) Trodde ikke dette gikk da kona hadde "gavegull"

Passer jo perfekt med at den gjelder i hennes egen opptjeningsperiode, + de vanlige 3 månedene.

Indeed.

Så er spørsmålet: Er det noen som har gitt bort status til noen som har helt annen opptjeningsperiode og kan sjekke hvor lenge det står som gyldig??

Meeen, så har man jo problemet med at SAS sin app viser konsekvent feil utløpsdato :-(

Last edited:
Kona hadde Eurobonus fra før ja. Hun hadde noen få poeng på kontoen.

Jeg har opptjening fra 1.aug. Kona har fra 1. februar. Jeg gav henne gull i går og det står i appen at det varer til april 2015 (12 mnd altså).

Jeg kan gi bort gull igjen 1. aug 2014. Det kan jeg jo da i praksis ikke gjøre, da kona ikke klarer å fly nok til å beholde sitt kort. Jeg må derfor spare det gullkortet jeg kan gi bort til hennes utløper.

Min kone kan også gi bort sølv til noen. Har den muligheten på sas.no.

Joda tror dette er rimelig avklart. Du får ny status når du har poengene, men opptjeningsperioden er den samme. Det gir de som reiser mye en ekstra bonus ved at de får kortet før den egentlige utløpsdatoen er.

Dette er jo både bra og rettferdig :)

Absolutt. Men utløpsdato i appen er fortsatt feil ettersom den alltid viser inneværende periode, ikke neste. Derfor vanskelig å vite av og til..

Nå gleder jeg meg til å høre ALLE gode historier om ekstraservice for Diamant kunder. Hvor enkelt det blir å få oppgradering og bonus reiser - alle nye gull kunder som beskriver forskjellen fra EBB eller EBS til EBG.

Trodde jeg ville få nytt EB-nummer når jeg ble oppgradert til Diamond, men ligger inne med EBG foran resten av EB-nr fremdeles..Noen her inne som vet om man får EBD foran EB-nr etterhvert?
Har første tur med ny status i morgen så er spent på om det blir noe forskjell.

Diamond er vel EBG med et finere kort ?
Slik at det merkes med *A Gold ettersom det er høyeste status internasjonalt..

EBD kommer iflg. SAS ila. første kvartal 2015. Må endres i en del systemer, så de beholder EBG for at kunder skal få riktig status (*G) hos partnere.

Back