EuroBonus 2.0

Hadde min første Diamantopplevelse i går. På Gardermoen på vei hjem rakk jeg et tidligere fly. Hadde låst billett, ingen ledige seter i samme klasse prisen på forandring skulle vært 750.-

Dama i billetten strula skikkelig med å få dette til, flyet var skikkelig fullt SAS go - Til slutt klarte hun å få det til, og prisen var 0.-

Dette satt jeg umåtelig pris på. Dama sa enkelt å greit, at dette fortjente du som Diamant kunde - Tror dette nesten var den hyggeligste opplevelsen jeg har hatt på et SAS billettkontor. Og i tillegg kom jeg tidlig hjem til familien på en fredag.

Så flott, fint med litt historier i SAS sin favør. Lurer på om det er laget ny instruks eller om det er veldig avhengig av personen du kommer til.

1) Har vi det svart på hvitt at et gullkort man gir bort er gyldig inneværende + neste periode for mottakeren??

2) Min "kortkvote" går ut samtidig som opptjeningsperioden min (31. juli). Vil det si at jeg får et nytt gullkort å gi ut f.o.m. 1. august?

Har blitt oppgradert til sølv, selv om overgangsreglene skulle tilsi at jeg ikke skulle bli sølv.
Spørsmål: Hvem blir oppgradert til Sølv?
Svar: Fra 1. april vil medlemmer med 10 kvalifiserende flyginger (eller mer) eller som har opptjent 20 000 Grunnpoeng (eller mer) i sin 12-måneders personlige kvalifiseringsperiode, bli oppgradert i løpet av april 2014. I tillegg vil medlemmer med en kvalifiseringsperiode som utløper 31. mars 2014 og som tilfredsstiller ovennevnte krav, bli oppgradert.

Min periode utløp 28 feb, så skulle egentlig ikke bli oppgadert. Men nå står det EBS på profilen min :D :up:

Har opptjeningsperiode 1.juni 13 - 31.mai 14, og ble sølv i dag. Men det står at det utløper juni i år (om 2 mnd!)- samme som opptjeningsperioden. Det er vel feil? Skal jeg ikke være det i et år?

Samme som meg, og det stod akkurat likt for meg. I dag ankom nye kort (Diners og MC), begge med utløp 08/15. Mao, det som står i app'en er galt :)

Oppgradert til Diamant i dag. Appen sier at det utløper i okt i år, noe som ikke kan stemme. Gav bort gullkort til kona. Det står at hennes utløper om 12 måneder i hennes app, noe som ikke samsvarer med hennes opptjeningsperiode. Tror det stort sett er feil i appen.

Håper hennes varer inneværende + 1 år. Jeg kan dermed gi bort et gullkort til i august. Hun kommer nok ikke til å fly nok til å beholde sitt, så da er det uansett bare å vente med å gi bort.

Mottatte gullkort skal vel ha samme gyldighetstid som kortet til den som gir bort kortet? Det er jo det eneste fornuftige.

Finnes det noen publiserte regler på hvordan det fungerer å gi bort gullstatus? Kan man for eksempel "trekke tilbake" et gullkort, for eksempel i tilfelle samlivsbrudd, slik at noen andre kan få det? Og hvor ofte kan man gi bort gullstatus?

Finnes det noen publiserte regler på hvordan det fungerer å gi bort gullstatus? Kan man for eksempel "trekke tilbake" et gullkort, for eksempel i tilfelle samlivsbrudd, slik at noen andre kan få det? Og hvor ofte kan man gi bort gullstatus?

Her er det vel Lotteriloven som kommer til anvendelse;

Gitt bort en premie - gitt bort en premie,

Oppgradert til Diamant i dag. Appen sier at det utløper i okt i år, noe som ikke kan stemme. Gav bort gullkort til kona. Det står at hennes utløper om 12 måneder i hennes app, noe som ikke samsvarer med hennes opptjeningsperiode. Tror det stort sett er feil i appen.

Håper hennes varer inneværende + 1 år. Jeg kan dermed gi bort et gullkort til i august. Hun kommer nok ikke til å fly nok til å beholde sitt, så da er det uansett bare å vente med å gi bort.

Både SAS chat og EB kundeservice opplyste gyldighet på 12 kalendermåneder. Skjønner ikke hvordan det blir å administrere det, men..

Da ser allt ut til å fungere - å det var jaggu på tide.

Har fått Diamant status. Ingen poeng utgår. Kona har blitt invitert til å bli gull medlem ( og det blir det mange av i tiden fremover)

Statusen varer til September 2014 - så siden jeg var over 100`nå 6 mnd før tiden så ser det ut til at jeg får 6 mnd på kjøpet :)

Syns det nye kortet ser flott ut, MEN litt irriterende at def fortsatt står EBG på det

Haha - ja det er jo kjempesurt om man gir bort gullkort til kona og så sprekker ekteskapet i løpet av gyldighetsperioden… da vil man selvsagt gi gullkortet til den nye kona! Spesielt siden det er relativt høy sjangs for at når man får seg ny kone så kjapt så kommer denne fra Russland, Thailand etc.. og da kunne man vitterlig fått brukt for et EBG :colgate:

Haha - ja det er jo kjempesurt om man gir bort gullkort til kona og så sprekker ekteskapet i løpet av gyldighetsperioden… da vil man selvsagt gi gullkortet til den nye kona! Spesielt siden det er relativt høy sjangs for at når man får seg ny kone så kjapt så kommer denne fra Russland, Thailand etc.. og da kunne man vitterlig fått brukt for et EBG :colgate:

Jeg håper inderlig folk som flyr ofte nok til å få EBD har gitt mer verdifulle gaver enn EBG som de kan irritere seg over ved samlivsbrudd :)

Er det så at vi går ut i fra at et giftet gull-/sølvkort er gyldig i 12 mnd fra det blir gitt?

Jeg har vanskelig for å ta dette for "god fisk".. Skjønner ikke hvordan de skal administrere det med nye medlemskort mitt i en opptjeningsperiode (eller noen uker for den saks skyld)..

Back