EuroBonus 2.0

Her er mitt regnestykke for EBG:
[...]
50.000 poeng settes til 4.000. (t/r EWR i lavsesong kjøpt i Julekalenderen)-
[...]
Elendig bruk av poengene, da. For min del bruker jeg de heller på 5 x 10.000 p for 5 x t/r innenlands, med en snittverdi på 1500-2000,- som fem ganger blir 7500-10.000,- ;)

Elendig bruk av poengene, da. For min del bruker jeg de heller på 5 x 10.000 p for 5 x t/r innenlands, med en snittverdi på 1500-2000,- som fem ganger blir 7500-10.000,- ;)

Krever st man har behov for innenriks på kort tid, eller flyr mye fra vest til nord.

Basert i Oslo er verdien av innenriks 800kr-1200kr, da man må ut med 233kr i skatter.

Det er ikke tilfeldig at man har ofte ledig nabosete som EBG. Det er bare å sjekke seatmap på KVS, da ser man at setet ved siden av er blokkert.
Forrige uke fløy jeg til Syd-Europa. Det var to ledige seter i flyet, det ene var ved siden av meg? Tilfeldig? Neppe.

Slik ser setekartet ut i deler av økonomi på en flight på onsdag. X er softblock av seter, kan jo gå ut fra at de valgte setene (-)er tatt av EBG

[KVS Availability Tool 7.3.1/Diamond - Enhanced Seat Map: 19 Mar 2014/SK 273/OSL-BGO/738/Economy]
Code:
     A   B   C   |   D   E   F    
14   +   X   -       +   X   -    
15   +   +   +       -   X   +    
16       +   +       +   +        

[+] Available     [P] Preferred   [G] Galley
[-] Unavailable   [X] Blocked     [|] Aisle

Jeg har litt ymse erfaring med dette. Reiser stort sett mellom OSL-ARN'CHP, og opplever mange såkalte flybytter. Da virker det som om softblokk opphører. HAr faktisk opplevd å få nytt sete flere ganger og da med en pax i midtsete også, til tross for at jeg kan se flere tilfeller hvor det er tomme midtseter i flyet. Kan godt være at disse også har gull, men hvorfor er det da meg som blir flyttet til en full 3 seter ?

Senest forrige uke skjedde dette på ARN-OSL, hvor den personen som fikk "mitt" sete endte opp med en 3 seter alene. På raden foran var det det samme. For ordens skyld skyldes ikke min flytting at Plus ble utvidet. Denne var fortsatt er par rader foran mitt opprinnelige sete.

For meg får jeg softblock kanskje 7 av 10 virker det som, som jo egentlig ikke er så aller værst når det kommer til et stykke. Ville bare gjøre obs på at dette ikke alltid fungere. For ordens skyld er mer enn 90 % av mine reiser i Go.

For meg får jeg softblock kanskje 7 av 10 virker det som, som jo egentlig ikke er så aller værst når det kommer til et stykke. Ville bare gjøre obs på at dette ikke alltid fungere. For ordens skyld er mer enn 90 % av mine reiser i Go.

Nei, det virker ikke alltid, og det virker ikke alltid slik man hadde håpet. Det viktigste er at det er mye bedre enn uten softblock, og at skillet mellom plus og go settes så langt bak at det er ledig midtsete foran så lenge det lar seg gjøre.

Andre som har fått doble poeng i det siste? Står New eurobonus double points I poengoversikten min for en nylig utenlandstur, men jeg kan ikke huske å ha meldt meg på noen kampanje.

Edit: fant kampanjen :-P

2.225 poeng unna Diamond? Det tror jeg ikke, det er nok en bug. 52.225 er nok det riktige.

mvh
TV

Attachments

• bilde.jpg
    bilde.jpg
    38.2 KB · Views: 1,033
Har samme bug i min app..

aha4ude3.jpg

La merke til det samme i går

52250 hittil i år, og Diamond level. Rettet i dag til fra Diamond til Gold Level.
Linjen for opptjening er fortsatt for Gold, og da basert på 50/50000 og ikke 35/45000 som den er for mange.

Lurer på hvor mange versjoner vi får fremover ?

Heisann!

Ikke vanskelig det som EBG. Trenger vel en 3 stk t/r Las Vegas i Business f.eks + litt internt i Europa eller Norge.. Evt noen turer i Business til Asia..

Så går nok bra ja.. :)

Kim

Heisann!

Ikke vanskelig det som EBG. Trenger vel en 3 stk t/r Las Vegas i Business f.eks + litt internt i Europa eller Norge.. Evt noen turer i Business til Asia..

Så går nok bra ja.. :)

Kim

Partnere er nok svaret.

3 x Asia eller 3 x US er jo ca 60.000 poeng.

For det er vel ikke andre måter å få Grunnpoeng på enn å reise ?

Blir det nye Diamant nivået kjørt igang 1 April eller i April ?

Savner litt en plan på innføringen fra SAS sin side, hittil virker det som at hele nivået bare er et internt SAS nivå som får ingen eller liten betydning utenfor SAS sine fly og HUB`er - skulle gjerne sett at andre Star Alliance selskaper ville gjenkjent nivået slik at det ville bli et ytterligere fordelskort hos samarbeidselskapene - bare det å få SK*D på billetten ville vært en fordel

hittil virker det som at hele nivået bare er et internt SAS nivå som får ingen eller liten betydning utenfor SAS sine fly og HUB`er

Star Alliance har jo bare to nivåer, Silver og Gold. Man kan selvfølgelig lage bilaterale avtaler mellom selskapene. Men innenfor rammen av Star Alliance så finnes det ikke flere nivåer. Det samme gjelder for de andre programmene, nivåene over Star Alliance Gold gir generelt ingen fordeler utenom eget selskap.

Poenget er det samme TGjr. :) JA, det går an å få 100000 poeng med så få flyturer..

Selv nærmer jeg meg 125000 grunnpoeng på 8 opptjeningsmåneder nå, men jeg har 58 reiser på SAS-metall, så litt flere å tjene opp på.. Med flere IC-ruter hadde jeg nok sluppet å fly så mye for samme antall poeng.. :)

5 x TRD-EWR i Plus eller Business ville fikset saken.. :)

Kim

Kim

Star Alliance har jo bare to nivåer, Silver og Gold. Man kan selvfølgelig lage bilaterale avtaler mellom selskapene. Men innenfor rammen av Star Alliance så finnes det ikke flere nivåer. Det samme gjelder for de andre programmene, nivåene over Star Alliance Gold gir generelt ingen fordeler utenom eget selskap.

Ja - nettopp. Jeg mener det med fordel burde vært etablert bilaterale avtaler mellom andre samarbeidsselskap. Gjenkjennelsesverdien av et kort med et nivå over vanlig gold tror jeg ville vært høy hvis en hadde gjennomført dette tidlig og skikkelig.

Hva de andre selskapene har av nivå over gold vet jeg ikke, men hvis noen andre vet det hadde det vært av interesse å fått en innføring. Hva kan en SAS Diamant sammenligne seg med hos samarbeidspartnerne, og hva tilbyr andre selskap sine Diamanter ?

Hva kan en SAS Diamant sammenligne seg med hos samarbeidspartnerne, og hva tilbyr andre selskap sine Diamanter ?

Her er en liste over nivåer som er over det laveste som gir Star Alliance Gold:

Aeroplan: Altitude Elite 75K, Altitude Super Elite 100K
Airpoints: Airpoints Gold Elite
ANA Mileage Club: Platinum, Diamond
Asiana Club: Asiana Club Diamond Plus, Asiana Club Platinum
Dividend Miles: Platinum Preferred, Chairman's Preferred
EGYPTAIR Plus: EGYPTAIR Plus Platinum
Infinity MileageLands: Infinity MileageLands Diamond
KrisFlyer: PPS Club, Solitaire PPS Club, Solitaire PPS Club Life
LifeMiles: LifeMiles Diamond
Mileage Plus: Premier Platinum, Premier 1K, Global Services
Miles & More: HON Circle
Miles&Smiles: Elite Plus
PhoenixMiles: PhoenixMiles Platinum
Royal Orchid Plus: Royal Orchid Plus Platinum
TAM Fidelidade: TAM Fidelidade Black
Voyager: Platinum, Lifetime Platinum

Noen av disse er nok nærmere Pandion enn Diamond, men i det store og det hele så er fordelene begrenset til egne selskap.

Andre som har fått doble poeng i det siste? Står New eurobonus double points I poengoversikten min for en nylig utenlandstur, men jeg kan ikke huske å ha meldt meg på noen kampanje.

Edit: fant kampanjen :-P

Hvor fort fikk du disse registrert?
Jeg fikk poeng for min CPH tur i dag men ikke noe ekstra ennå..

Back