EuroBonus 2.0

Nytt i EB 2.0 for Pandion:

Positivt:
Concierge Service, 24/7, gratis, levert av "Quintessentially Lifestyle"
Får gi bort et diamantkort

Negativt:
Det ser ut som om det ikke lenger er gratis alkohol i Go-klassen, selv om flighten krysser en landegrense. Ellers skal man visstnok fremdeles som EBP få "...something to eat and drink.." gratis.

Ellers ser jeg egentlig ikke de rent store forskjellene for pandion i EB 1.0 og 2.0.
Jeg som reiser en del i Go får ikke lenger nyte en (gratis) G&T på flyreiser over landegrenser... :(

Last edited:
Re: EuroBonus 2.0 - Generelt spørsmål

Teller segment når turen er bestilt med bonuspoeng? I forbindelse med status oppgradering altså.

Klarer ikke helt å finne ut av dette.

Og får man poengene for de andre reisende når man bestiller og betaler for disse? Tenker i forbindelse med familie reiser og denslags.

Teller segment når turen er bestilt med bonuspoeng? I forbindelse med status oppgradering altså.

Og får man poengene for de andre reisende når man bestiller og betaler for disse? Tenker i forbindelse med familie reiser og denslags.
Nei og nei.

Re: EuroBonus 2.0 - Generelt spørsmål

Skulle det ikke komme familiemedlemskap ala det BA har?

Hei,
Sitter med ca 80K poeng opptjent siden 01 APR 2013, noen som vet om jeg klarer Diamond, dersom jeg banker inn en t/r C-class OSL-BKK før 31-03-2014 ?

Takk for svar

Så lenge du reiser med Sas, evt andre som gir 200% i C burde det gå greit.
(Og at opptjeningsperioden din varer ut mars obv.)

Så lenge du reiser med Sas, evt andre som gir 200% i C burde det gå greit.
(Og at opptjeningsperioden din varer ut mars obv.)

Har opptjeningsperiode fra 01 SEP - 30 AUG, men jeg mener å ha lest om at "siste" 12 mnd før 01 april var tellende ?

Har opptjeningsperiode fra 01 SEP - 30 AUG, men jeg mener å ha lest om at "siste" 12 mnd før 01 april var tellende ?

Dette er ikke riktig slik jeg heller har oppfattet det. De skulle se på de som hadde opptjeningsperioder som sluttet mnd før april, slik at de med feks 100.000+ poeng i sin periode som sluttet feks 28.2.14/31.3.14 ville få Diamond, selv om nye EB ikke var trådt i kraft da deres periode sluttet.

Med forbehold om feil..

Har prøvd å lese meg opp på forhånd før jeg spør her... For å oppnå sølvstatus må man ha 5 t/r med EB 2.0. Jeg har pr. nå 6 enkeltreiser før 010314 og vil innen 3 uker få 10 totalt. Vil jeg da få sølvkort? Har opptjeningsperiode til/fra 01/08. Har ikke fått noen mail av SAS ang. dette, helt sikkert fordi jeg har hatt for lav reiseaktivitet i det siste.

Dumpet nå ned en reklamefolder i postkassa her en dagen. DU ER SNART SØVMEDLEM. Så regner med de melker det de kan. Jeg er vel bare ett segment ifra i år, så regner med det går i boks før Juni. men springer nå ikke etter sølvstatusen, det eneste som er å hente er 1 kolli ekstra, men er nå sjelden jeg har bruk for det. men kjekt å ha, sef lounge om sommer og jul, men. Skulle det hatt skikkelig efetkt, så skulle det vært fast track, men da hadde den vel også blitt sprengt.

Last edited:
Så lite konsekvent da.. Jeg har ikke hørt noe som helst selv om jeg kvalifiserer til sølv på "gamle" måten på fredag..
Men det har ikke så mye å si, gull blir det nok uansett med nåværende reisemønster.

Må si jeg synes det er litt komplisert dette her...

Hvis noen orker svare;
Min nåværende opptjeningsperiode løper til 30. sep 2014, må jeg ha 35 eller 50 segment for å oppnå Gull-status?

På forhånd takk!

Noen som har forhørt seg om man med "gammel" kvalifisering også fortsetter å få ekstra poeng som EBS?
I prinsippet burde man vel det, men ser ikke for meg at man uten videre får det..

Forøvrig står det i min SAS app at jeg trenger 50 segments for gull selv om det er bekreftet 35 fra SAS....
Her må man kanskje også ha et øye åpent?

Da har jeg snakket med kundeservice og de med gammel kvalifisering får 15% med EBS også fra april. Oppgradering til EBG etter 35 må visst gjøres manuelt etter kontakt til kundeservice, eller gullmailen som nevnt andre steder her.

Back