EuroBonus 2.0

ILS2

ScanFlyer Gold
Sakset fra NA24:
- Til høsten kommer det vi kaller internt for Eurobonus 2.0, som skal gjøre det lettere for kundene å opptjene poeng og bruke poeng til en rekke gode servicetjenester, sier Roald.

http://www.na24.no/article3635041.ece

Da kan vi jo bare begynne å,spekulere. Jeg tror på en liten forverring på uttakssiden p.g.a. inflasjonen i utdelingen av poeng (SAS Plus vs Economy Extra), men så kommer det kanskje noen nyvinninger slik at det i sum blir en nullprosjekt når man veier fordeler og ulemper.

Norsk EBG-krav blir vel likt med resten av verden, altså 50.000 poeng, men det er bare fair.

Hva tror resten? Kanskje noen har litt innsideinformasjon?

Håper på at stikkordet her er lettere, dvs muligheter fikse ting på nett som f.eks å bestille med partnerselskaper uten å måtte ringe Sykes

Ahh, dette høres spennende ut. Noen som har en formening om hva det kan være han hinter til her? Skulle jo tro det var en hel del felter SAS kan utvide gjeldende EB program på.

Spennende! Her er det bare å bruke fantasien. Jeg tipper trenden vi har sett med forsikring og strøm fortsetter med flere typer abonnement, som f.eks. telefoni, kabel-tv og flere aviser. Kan det i tillegg hende opptjening med f.eks. Trumf og betalingskort øker - evt. flere kampanjehelger?

På uttakssiden på servicetjenester aner jeg oppgradering til Plus på europeiske flyvninger (eller er det på plass allerede?), betaling for ekstra kolli innsjekket bagasje, for tilgang til lounge og fast track.

Norsk EBG-krav blir vel likt med resten av verden, altså 50.000 poeng, men det er bare fair.

Ja, denne tror jeg vi bare kan belage oss på først som sist.

Hvis de endrer til 50000 for EBG, kan de gjøre det midt i en opptjeningsperiode, eller vil det gjelde fra når den ender? Hva tror dere?

Spennende! Her er det bare å bruke fantasien.

Absolutt bare å bruke fantasien, men mistenker at det er langt kjedeligere enn det man kan forestille seg -- og ikke spesielt spennende i et forum-medlems øyne.

Men jeg kan ta feil. :)

Hvis de endrer til 50000 for EBG, kan de gjøre det midt i en opptjeningsperiode, eller vil det gjelde fra når den ender? Hva tror dere?

De kan vel gjøre det som passer dem, men om de _vil_ gjøre det midt i en periode er en annen sak.

Jeg håper det blir som Someone nevner, at man lettere kan bruke miles på partnere. Det ville vært en formidabel forbedring, spør du meg.

Ellers tror jeg i må forvente et par "enhancements" også. Høyere terskel for EBG og noe devaluering av poeng. Men believe it or not - denne sjefs-sutrekråka synes det er ok og forventet, gitt så mye mer poeng de deler ut om dagen (poeng på innland, 100% på alt og 200% om man forhåndsbestiller wrap).

Det som ikke er så kult er jo om de tar en Mille Miglia - og bare eliminerer poengene, og lar folk søke om å få med seg en viss andel videre (om jeg leste rett i Business Traveller). Men det tviler jeg vel på at de gjør.

Last edited:
Har det ikke også vært noe rykter om et nytt nivå over Gull? Platinum med 100K poeng grense? (Ren spekulasjon fra min side)

De kan vel gjøre det som passer dem, men om de _vil_ gjøre det midt i en periode er en annen sak.
Alle har jo forskjellige perioder. Ser for meg at SAS IT kan få utfordringer la de gamle grenseverdiene vare til hver enkelt bruker er ferdig med sin inneværende opptjeningsperiode og altså operere med forskjellige krav til forskjellige brukere. Kommunikasjonsmessig vil dette også bli en utfordning.

Ser ikke bort fra at de vil gjøre en virkelig clean cut ved å la alle få samme opptjeningsperiode.

BA økte grensene for europeiske medlemmer for 1-2 år siden til samme nivå som UK og resten av verden. Da kunne europeiske medlemmer rekvalifisere (men altså ikke rykke opp til nytt nivå) etter de gamle nivåene de to neste medlemsårene (som er individuelt fra medlem til medlem)

Så det går an.

Ser ikke bort fra at de vil gjøre en virkelig clean cut ved å la alle få samme opptjeningsperiode.

Borde bli kalenderår isåfall.

Jag hoppas verkligen på att kunna beställa partnerawards på internet men jag tror det inte. Risken är högre krav för att nå EBG.

De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.

Vidar

De kan gjøre dette på akkurat den måten de vil. Dette dreier seg om dataprogrammering. Og vis meg den programmereren som vil stå fram og si at, nei, dette klarer jeg ikke.
Når det gjelder SAS hadde det kanskje vært en fordel om utviklerne hadde hatt guts til å si det. I stedet lager de jo ting som ikke fungerer, ref. sas.no og appen...

På uttakssiden på servicetjenester aner jeg oppgradering til Plus på europeiske flyvninger (eller er det på plass allerede?), betaling for ekstra kolli innsjekket bagasje, for tilgang til lounge og fast track

Betaling for ekstra kolli hadde de jo inntil relativt nylig. 140 kr for bag nr. 2 innenriks. Kom opp som en irriterende popup ved OLCI ganske lenge.
Edit: du tenkte sannsynligvis på mulighet for å betale med poeng tipper jeg, i kraft av trådens tittel :p

Det som ikke er så kult er jo om de tar en Mille Miglia - og bare eliminerer poengene, og lar folk søke om å få med seg en viss andel videre (om jeg leste rett i Business Traveller). Men det tviler jeg vel på at de gjør.

Alitalia har vel en eller annen sær italiensk regel de må forholde seg til som krever en reboot av poengsaldo hos samtlige medlemmer med jevne mellomrom (tror det er hvert 5. år).

Det går nok mer på den med sjekkheftet som skal si "sett i gang gutter og jenter, jeg betaler"

Når det gjelder SAS hadde det kanskje vært en fordel om utviklerne hadde hatt guts til å si det. I stedet lager de jo ting som ikke fungerer, ref. sas.no og appen...
Ref. over, spare seg til fant...

Re: Eurobonus med nytt nivå over gull?

Men blir Pandion fortsatt stående, som et skjult elitenivå som ikke engang de ansatte gjenkjenner? ;)

Back