Eurobons erbjuder överföring av poäng

Savipix

ScanFlyer Rusty
Eurobons erbjuder överföring av poäng

Transfer points between EuroBonus accounts instantly
Help your family and friends to get a desired EuroBonus trip by transferring points from your account to theirs.
SAS EuroBonus offer you a possibility to transfer Extra points for a fee between accounts of your family members and friends. Extra points to bring your desired trip, hotel stay or car rental or you may use them for shopping at our rewards shop, starting at 1000 Extra points.

http://www.flysas.com/en/EuroBonus/Spend-points/Transfer-of-points/?vst=true#

Re: Eurobons erbjuder överföring av poäng

Ja ja - det er da positivt at det nu kan lade sig gøre, men med disse skyhøje gebyrer, så er der jo ikke meget idé i det.

Det er ihvertfald ikke Eurobonus, der er gebyrfrit ;)

Det er bare å gratulere EuroBonus med en totalt ubrukelig nyvinning.

Først tenkte jeg: oi, dette var en bra greie av Sas......

Ja ja - det er da positivt at det nu kan lade sig gøre, men med disse skyhøje gebyrer, så er der jo ikke meget idé i det.

Det er ihvertfald ikke Eurobonus, der er gebyrfrit ;)
En må ikke glemme gebyret som kommer i tillegg til dette, hvis man velger å betale for overføringen med kredittkort ;)

Hm, overføre 10 000 poeng og betale 1200 kr for at noen skal få gjøre en innenriksreise og betale skatter på ca 300 (t/r), eller spandere t/r til 1200 kr? :rolleyes:

Dette er jo rett og slett tyveri. Tidligere har vi vel kalkulert oss frem til at de verdsetter ett poeng til ca 3,5 øre. Det vil si at 1000 poeng verdsettes til omkring 35 kroner. Antageligvis enda mindre, ettersom de jo også har en bruttomargin på varene de leverer for points.

Så skal de da ha 109,- kroner for å overføre 1000 poeng til en venn. Det vil si at de har tatt de poengene du hadde og så solgt deg poengene tilbake med 70% bruttofortjeneste. Det synes jeg er helt fullstendig på trynet, og burde nesten ikke vært lov.

For eksempel koster en Cola 35 kroner eller 1000 poeng i Flightshop. Om du vil gi en Cola til en venn med denne løsningen koster Colaen 1000 poeng + 109,- kroner. Og de prøver å selge det inn som en "artig løsning"...

(er ekstra grinete idag siden de kun har røklaks og bananer i SAS kantina på ARN, og jeg i tillegg har F-gate)

Last edited:

(er ekstra grinete idag siden de kun har røklaks og bananer i SAS kantina på ARN, og jeg i tillegg har F-gate)

Det hørtes jo ut som en flott kombinasjon... Nå har du vel muligheten å gjøre som oss andre og kjøpe deg noe mat ute i det ubeskyttede rom...;)

Fantastisk tilbud.. !!

SAS må ta seg en bolle før det her går enda lengre "at skauen"!

Det hørtes jo ut som en flott kombinasjon... Nå har du vel muligheten å gjøre som oss andre og kjøpe deg noe mat ute i det ubeskyttede rom...;)

Ute hos almuen? Erru gæærn? Det tør jeg ikke.

Foreslår at du tar med deg røkelaks og bananer for ganske nøyaktig 109 kr, så kan du overføre 1000 EB-poeng til meg etterpå med god samvittighet ;)

Ute hos almuen? Erru gæærn? Det tør jeg ikke.

Jeg trodde du hadde fått brev fra sjefen som fortalte hvor stor pris de satt på deg. Var det bare tomt snakk det? :)

Back