Here we go again...
Hver gang noen snakker om å forrandre arbeidstid for piloter og kabinansatte er
flysikkerheten dramatisk i fare, fagforeningene igang med lobbyvirksomhet
blandt politikere og skreddersydde håndplukkete rapporter kommer på bordet.
*..løper i dekkning..* :stir
W
Synes du skal prøve at sammenligne piloter med f.ex lastbilchauffører eller bus chauffører...
Tænk dig til et scenarie hvor en last/bus chauffør ramler ind i et busstoppested, hvor der står mange mange mennesker og venter. Ved gennemgangen af "ulykken" senere viser det sig at chaufføren har ført sit motorkøretøj i 14 timer som er blevet lovliggjort i også dette erhverv.
Hvordan tror du offentligheden ville reagere ????
Tror du ikke at offentligheden vil reagere på samme måde, hvis det gælder fly ???
Det er som om alle tror at piloter og kabine folk kun sidder på deres bagdel og ikke foretager sig noget som helst...
Hvis du har et flyvespil, så prøve at sætte dig ned og "flyv" OSL-MAD v.v i realtime. Derefter , efter 1 times stop i OSL videre på en tur OSL-TRD v.v og endelig OSL-CPH...fortæl mig så at du overhovedet ikke er træt.
Det kan godt være at disse EU agenturer siger OK til 14 timers dage, men det er burokrater uden nogen som helst realitets sans...
Vil tro at pilot foreninger i alle EU lande sagtens kan finde ud af at protestere på effektive måder....
MEn der skal desværre nok lig, og mange mange af dem, på bordet før det vil blive lavet om, hvis det da nogen sinde bliver vedtaget..
For selv i EU og på nationalt plan må der være nogle politikere som kan se at dette er uden hold i virkeligheden.
Hilsen Ole