• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

EU og Qatar enige om open skies avtale

jameson82

Flysitter
Key points are:

All EU airlines will be able to operate direct flights from any airport in the EU and Qatar as well as vice versa. This also applies to Qatari airlines [of which there is only Qatar Airways].
EU airports in Germany, France, Italy, Belgium and the Netherlands will be subject to a gradual build-up of capacity until 2024.
Strong provisions on open and fair competition will guarantee a level playing field. https://www.businesstraveller.com/b...18/eu-and-qatar-sign-major-aviation-agreement
/

Så blir det spennende å se om vi også ser Qatar på mindre flyplasser her i Norden
 
Re: EU og Qatar enige om avtale

Sjekket op nå, Qatar har ikke hatt noen begrensninger til Scandinavia tidligere. Vet heller ikke om Norge er inkludert her, men som sagt så har det ingen praktisk betydning

Derimot vil det ha mye å si for f.eks Tyskland og Frankrike, hvor det har vært begrensninger både i frekvens og antall desitinasjoner. Det samme gjelder vel også blant annet Nederland og Italia
 
Back
Top