• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Etihad med auksjon for oppgraderinger

For SAS er det ikke aktuelt å kaste seg på den siste oppgraderingstrenden. Selskapet tilbyr sine passasjerer å oppgradere flybilletten mot bonuspoeng.

- Vi har ikke kapasitet til å auksjonere bort seter, da vår modell med oppgradering mot bonuspoeng er populær. 90 prosent av de som velger å oppgradere med bonuspoeng, gjør det på interkontinentale flyvninger, sier Knut-Morten Johansen.

- Vi mener at vår modell er litt mer forutsigbar for de reisende enn en auksjon, sier Johansen.

Det er jo ikke rart at 90% gjør det på interkontintale flygninger når en ikke har mulighet til å oppgradere fra eco på andre ruter.

Og om ikke SAS har auksjon, så har de jo bingo (les Optiontown).

Men for all del, denne måten å gjennomføre oppgraderinger er jo en bra måte for å finne kundens betalingsvillighet, og en fin måte å maksimere revenue på.
 
Det er jo ikke rart at 90% gjør det på interkontintale flygninger når en ikke har mulighet til å oppgradere fra eco på andre ruter.

Og om ikke SAS har auksjon, så har de jo bingo (les Optiontown).

Men for all del, denne måten å gjennomføre oppgraderinger er jo en bra måte for å finne kundens betalingsvillighet, og en fin måte å maksimere revenue på.

Enig. Det bliver lidt dumt at udtale.

Hvordan SAS kan mene at deres model er mere "forudsigbar" fortår jeg ikke. Hverken Optiontown hvor du måske/måske ikke får besked kort tid inden afrejse eller standby bonus upgrade er da på nogen måde forudsigbart - hvilket vel i bund og grund er hele ideen bag denne type upgrade.
 
Blir også klønete å si at man ikke har kapasitet til å hente inn større marginer fra kundene mens underskuddene bare baller på seg.

Men de hadde vel et "høy og mørk øyeblikk". He he.

Tilbake til topic så var det jo kreativt da.
 
Back
Top