Etihad Airways slår på stortromma!

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Etihad Airways slår på stortromma!

relativt unge (startet sent 2003) Etihad Airways fra Abu Dhabi sier i en pressemelding i dag (http://www.etihadairways.com/News/NewsDetails42.asp) at de innen 2010 vil ha 70 destinasjoner på rutekartet - mot 16 i dag!!

next_at_tihad_the_a380_500x323.jpg

Det er en enorm ekspansjon i Midt-Østen - med både Emirates, Etihad og Qatar Airways på hygget. Hvem kommer først til Skandinavia?

Re: Etihad Airways slår på stortromma!

Originally posted by amatør
Tipper det blir Oslo-Dubai med en 330:spin: ,med emirates.

Eller hvorfor ikke Etihad til Abu Dhabi med gode forbindelser til Sydøstasia og ikke minst Pakistan og India. Ville ikke ta lengre tid å reise til f,eks BKK med Etihad enn hva vi bruker i dag med flybytte i CPH, FRA eller noen annen europeisk flyplass..

Emirates
Gulf Air
Quatar Airways
Ethiad Airways

og ikke langt derfra også Kuwait Airways.

Hvor stort er markedet der nede egentlig? Kan alt dette være levedyktig?

Penger er det tydeligvis alt for mye av der nede!;)

BF

Aldri i verden om det er dekning for en direkterute mellom Dubai og Oslo med wide-body maskinell...selv om jeg skulle ønske det var det. :spin:
Via køben eller Stockholm kanskje?

Blir ikke overrasket om vi får kanselleringer eller utsettelser av ordre der nede snart. Positivt med ekspansjon, men det må være en utvikling som er sunn på lang sikt.

Bizflyer,

akkurat som Qantas så skrives Qatar uten "u", så fikk jeg kverulere litt i dag også :spin:

Originally posted by Blubird
Aldri i verden om det er dekning for en direkterute mellom Dubai og Oslo med wide-body maskinell...selv om jeg skulle ønske det var det. :spin:
Via køben eller Stockholm kanskje?
Mener jeg har lest at nordmenn er det folkeslaget i Skandinavia som oftest reiser til Dubai(har vel noe med olje å gjøre),så da er det vel naturlig at vi får en eventuell direkterute dit??

Ja det ville jo vært artig, den som lever får se. :spin:

Back