• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Etihad A346 stuck i Edinburgh

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Say no more :headbang
06feefefa341193f8fc8cf3ae0aa14a4.jpg
 
Relevant spørsmål, men er det styrken på towbar som er det som gjør at de ikke kan bruke samme på A346 som A330? Nesa er vel lik, så lengden er vel det samme? Eller kan noen som jobber på bakken forklare hva som er forskjellen?
 
Det er festet som er forskjellig. Imidlertid bruker mange 'stagfrie' traktorer nå - merkelig om ikke en av aktørene der har noen slike.
 
Merkelig at det ikke finnes noe slik i Edinburgh, kan ikke huske å ha sett slike i Glasgow vertfall.

Ser nå at planen er visnok å kjøre en towbar nordover fra Manchester
 
Kom seg avgårde 03.40L
Siste på lokale ryktemølla er at ET selv tok med feil towbar, til A343.

De har visst stagfrie traktorer, men kun sertifisert opp til 767-300.
 
Kom seg avgårde 03.40L
Siste på lokale ryktemølla er at ET selv tok med feil towbar, til A343.

De har visst stagfrie traktorer, men kun sertifisert opp til 767-300.

Hva mener du? At de lastet en egen towbar i AUH (som var feil) før avgang til EDI?
 
Kunne foreslått det som en forhenværende stasjonssjef skulle finne en løsning å få Concorden utfra gate; stålwirer rundt begge maingear å trekke den bakover:lol:
Heldigvis ble det bare med tanken
 
Back
Top