• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Et høyst sjeldent besøk på Karmøy i dag.

SK1399

ScanFlyer Silver
Et høyst sjeldent besøk på Karmøy i dag.

Dette er sikkert ikke dagens største begivenhet, men her er et bilde "til glede for alle"
(og spesielt den utflyttede Karmøybuen østpå) :up:

Kom fra Lakselv via Værnes til Karmøy i dag tidlig med oljearbeidere. Skulle egentlig fløyet fra Alta, men diverted altså til Lakselv i natt.
Dette er andre gang vi har en 757 på Karmøy. Første gang var i sommer da Air Finland besøkte oss.

Attachments

• 1.jpg
    1.jpg
    99.2 KB · Views: 18
Replying to Topic 'Et høyst sjeldent besøk på Karmøy i dag.'

Slenger på ett til, når man først er i gang.

Attachments

• 2.jpg
    2.jpg
    59.6 KB · Views: 18

Det var nesten godt den divertet til fra ALF til LKL siden jeg ikke visste om den og heller ikke hadde hatt mulighet til å stikke nedom flyplassen. Tror ikke det er så ofte at det har vært en slik maskin i Alta heller. Du må si fra om den kommer til Alta igjen.

Originally posted by SK384
Det var nesten godt den divertet til fra ALF til LKL siden jeg ikke visste om den og heller ikke hadde hatt mulighet til å stikke nedom flyplassen. Tror ikke det er så ofte at det har vært en slik maskin i Alta heller. Du må si fra om den kommer til Alta igjen.
*kremte* Hadde du bare tittet innom Airpics-forumet... :sarc

Originally posted by SK384

Nei ikke ofte,men det har skjedd før.Air Holland i juli '92(PH-AHE),Condor i juli '94 (D-ABNN),og LTU Sud også i juli '94(D-AMUU).Kanskje flere enn disse også.:)

Begge maskiner fra dem på Sola i helgen :spin:

SK1399, jeg tror ikke mine øyne - det kan absolutt ikke være HAU siden det er noe hvitt på bakken :up:

Fikk søsterskipet på MAN i september 2004 :cool2
0754_G-FJEB.jpg

Originally posted by Leorim

Begge tre(3),eller mente du det har vært Jet Fly (Fly Jet) på Sola istedenfor propellfly slik som det pleier å være?:lol

Passasjerene hadde sikkert en artig tur over fjellet fra Alta til Laksebyen... Grøss.

Ja det kan være en festlig tur vinterstid. Det tar drøye to timer på sommerføre. På vinterføre kan det ta alt fra 2 timer til 2 dager.

Rekorden med fly fra Alta til Lakselv skal visstnok være drøye 6 minutter med DC9-21 sies det. Har ikke hatt gleden av å fly strekningen med DC9-21 dessverre. Har kunn flydd den med F50.

Ser ut som maskinen var nedom Alta i helgen likevel

http://www.altaposten.no/nyheter/article34349.ece

G-FJEA fløy Manchester-Alta-Gardermoen-Sola-Banak-Værnes-Haugesund-Manchester.

G-FJEB fløy Manchester-Banak-Gardermoen-Sola-Manchester.

...tror eg.

Originally posted by LN-KGL

SK1399, jeg tror ikke mine øyne - det kan absolutt ikke være HAU siden det er noe hvitt på bakken :up:

Det var vell den andre dagen med snø til nå i vinter. Det er skjeldent det er såpass snøfattig, til og med på sørveslandet, som denne vintersesongen.
...Men i dag var alt tilbake til normalen, regn, vind, et par-tre røde grader, og slaps!

Originally posted by LN-MEH

Begge tre(3),eller mente du det har vært Jet Fly (Fly Jet) på Sola istedenfor propellfly slik som det pleier å være?:lol

Tror nok at Sola har flere jetlfy på besøk enn propellfly
G-FJEA og G-FJEB er kun 2 maskiner, etter som jeg har lært på skolen :up:

Originally posted by LN-MEH

Tror nok at Sola har flere jetlfy på besøk enn propellfly
G-FJEA og G-FJEB er kun 2 maskiner, etter som jeg har lært på skolen :up:

2 maskiner.. men det blir begge maskinene :p

Det var jo det jeg skrev lengre oppe :naughty:

nåja.. i sitatet står det Begge maskiner :p (men nå er vi bare grusomt pirkete da) :)

Originally posted by LCH78

nåja.. i sitatet står det Begge maskiner :p (men nå er vi bare grusomt pirkete da) :)

..............ja, noen er bare sånn :p :zzz

Back