Så bra at DY sender ned et fly som henter hjem passasjerene. Det hadde ikke Ryanir gjort!!!
Så bra at DY sender ned et fly som henter hjem passasjerene. Det hadde ikke Ryanir gjort!!!
Mine herrer,
Det er ferietid. Selv om noen ble ombooked til andre operatörer, sa har de ikke 130+ seter fri pa en halve dagen. Rett og slett umulig. At man sender fly nede er jo bare det man skal gjöre, siden man har loved folk a fly dem.
Forövrig hadde SAS Norge en syk 737 denne helge pa Chios og forsinkelsen ble ogsa veldig stor, siden det finnes ikke mekanikkere pa Chios og denne matte fly inn... SAS sandte ikke en 2nde fly nede...
Det skjer alle aktörer. Ingen ber om dette, mens tekniske systemer svikter fra tid til tid. Hvordan en selskap hanterer dette, avhenger mye om hvor du har maskiner fritt, om du har slike frie maskiner i det heile tatt, og hva er til slutt billigere, kompenserere eller ombooke til langt dyrere klasser pa andre selskaper.
LH kan ikke swip-swap forandre Flygninger. Noen av de MUC flygninger flyges av Cityline med CRJ900, dette betyr, det ikke kan settes inn en main.line fly.
Og, Lufthansa og SAS vil har bekymret seg helt god om de fullpris-betaler, mens reiser du pa rabatterte billetter, sa er du siste-mann de ser pa, og du föler deg som en tigger-mann.
Jeg har opplevd det selv at LH selv har ströyked med ut av paxlisten, og ville jeg ikke har selv pressed og spurt "hva skjer na", sa ville jeg har end opp en Mandag morgen pa Sola uten a komme med.
Vent litt, sier du at LH ikke soerger for ombooking og at du maa betale hotellrom selv dersom fly er kansellert/overbooket/teknisk?
Eksakt sa skjedde det.
De ringte meg för jeg dro til Sola, da jeg var i Berlin, og sa at de ikke kunne fly meg hjem til booked dato (En Mandag). Först tilböd de meg Torsdag, som jeg sa vil vaere helt umulig. Jenta pa den andre sida sa deretter at hun kan ikke forandre bookingklasse min om hun ombooker meg uten tillatelse fra Supervisor "Jeg vil ringe deg tilbake!" lovde hun. Grunnen var at den CRJ700 ble rett og slett overbooked.
Jeg vented til dagen för jeg dro. Ingen ringte. Ok, tenkte jeg, kanskje det er en död tema og jeg flyr pa Mandag? Mens jeg ville vite det for sikkert.
Da begynnte jeg a söke ut numret til LH sitt call-senteret, fikk Mr.Supervisor pa den andre enden og han til slutt booked meg pa Onsdag. Han sa at min mandag retur-flygning var alrede sletted (Wow, dette hadde jeg ikke godtkjent!), og han ogsa glemte a utstille en ny E-Ticket for den forandred dato, som medförte til mye hassle pa den Onsdagen for SAS folk som gjorde en kjempe-jobb for a fa meg med. Og de jobba disse 30 minuter som f**n. Takk igjen, det ble en stor positiv overraskelse! Det var vel den eneste gang jeg fikk bagasjen min igjennom Sola innen 15 minuter!
Mens, regningen for LH sitt overbooking betalte jeg. Alle omkostninger av disse to dager, hotell-rom, jo ogsa telefon-regningen. Jeg fikk ikke se en eneste Cent.
Ogsa dette kan vaere virkeligheten hos en Star-Selskap.
Kanskje de hadde en darlig dag, kanskje jeg hadde bare uflaks eller skulle har presset mere pa faktum at "jeg har jo en bekrefted booking fra deg".
Mens la oss ga tilbake til tema.
Det er ikke fint at folk matte vente pa MUC sa lenge, mens det er jo positiv at DY gjorde det de kunne gjöre, nemelig far en fly nede og flyr folk hjemme. Det er ikke bare Ryanair som la sine kundene staende, ogsa mange andre Low-Coster gjör det, de Orange likesom en Wizz eller SkyEurope.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.