Et døgn delay fra MUC for DY

Tertit54

Scanflyer Green and white
Medlem
Et døgn delay fra MUC for DY

Noen som kjenner årsaken til at DY1157 den 5 jun til slutt ble CNL og pax nesten ett døgn forsinket ??
Møtte mange frustrerte DY pac i MUC på Fredag formiddag mens de ventet på et ekstra DY fly som var over 6 timer forsinket.

Re: Et døgn delay fra MUC for DY

Teknisk svikt. Etter hva jeg skjønte ble det sendt ned ett ekstrafly for å hente opp paxen.

KKE ble sendt ned i går for å hente MUC passasjerene. Førte til at flyet til PRG ble 3 timer forsinket.

Så bra at DY sender ned et fly som henter hjem passasjerene. Det hadde ikke Ryanir gjort!!!

Og da ser jeg nå at det var KKS som fikk snag den 5 jun og måtte returnerer til gate etter oppstart.

Så bra at DY sender ned et fly som henter hjem passasjerene. Det hadde ikke Ryanir gjort!!!

Klart det er flott, men hva hadde du gjort dersom du sto i MUC og forventet et doegns forsinkelse?

Hadde jeg vært pax hadde jeg heller foretrukket å bli booket om slik at jeg slapp å komme et døgn senere hjem. Men det skal sies å sende et ekstra fly dagen etter er bedre enn ingenting (hva FR hadde gjort)

Mine herrer,

Det er ferietid. Selv om noen ble ombooked til andre operatörer, sa har de ikke 130+ seter fri pa en halve dagen. Rett og slett umulig. At man sender fly nede er jo bare det man skal gjöre, siden man har loved folk a fly dem.

Forövrig hadde SAS Norge en syk 737 denne helge pa Chios og forsinkelsen ble ogsa veldig stor, siden det finnes ikke mekanikkere pa Chios og denne matte fly inn... SAS sandte ikke en 2nde fly nede...

Det skjer alle aktörer. Ingen ber om dette, mens tekniske systemer svikter fra tid til tid. Hvordan en selskap hanterer dette, avhenger mye om hvor du har maskiner fritt, om du har slike frie maskiner i det heile tatt, og hva er til slutt billigere, kompenserere eller ombooke til langt dyrere klasser pa andre selskaper.

Mine herrer,

Det er ferietid. Selv om noen ble ombooked til andre operatörer, sa har de ikke 130+ seter fri pa en halve dagen. Rett og slett umulig. At man sender fly nede er jo bare det man skal gjöre, siden man har loved folk a fly dem.

Forövrig hadde SAS Norge en syk 737 denne helge pa Chios og forsinkelsen ble ogsa veldig stor, siden det finnes ikke mekanikkere pa Chios og denne matte fly inn... SAS sandte ikke en 2nde fly nede...

Det skjer alle aktörer. Ingen ber om dette, mens tekniske systemer svikter fra tid til tid. Hvordan en selskap hanterer dette, avhenger mye om hvor du har maskiner fritt, om du har slike frie maskiner i det heile tatt, og hva er til slutt billigere, kompenserere eller ombooke til langt dyrere klasser pa andre selskaper.

Klart det skjer uforutsette ting med alle selskaper. Men det er ogsaa selvsagt en del av gamet at det er risikosport aa velge en LCC foran et nettverksselskap, utfallet blir det samme hver gang noe galt skjer (heldigvis sjelden). Det er selvsagt en forbedring at DY sender et fly nedover, noe de kanskje ikke gjorde for et par aar siden. Men du kan ikke stikke under en stol at lenge foer DY tok avgjoerelsen om aa sende et ekstrafly nedover dagen etter, hadde SK/LH pax for lengst vaert hjemme

Det er litt forskjell paa Chios og businessdestinasjonen Munchen... Men for DY hadde dette faatt slike meget store konsekvenser uansett hvilken flyplass i Europa snaget hadde oppstaatt paa..

Hvordan tror du LH/SK hadde loest dette problemet dersom det oppsto i MUC? De hadde faatt paxen enten direkte, via FRA, CPH, ARN etc etc, med konkurrerende selskap eller LH hadde satt inn stoerre materiell paa flighten.

Det er en del av det du faar igjen for aa velge et nettverkselskap.

LH kan ikke swip-swap forandre Flygninger. Noen av de MUC flygninger flyges av Cityline med CRJ900, dette betyr, det ikke kan settes inn en main.line fly.

Og, Lufthansa og SAS vil har bekymret seg helt god om de fullpris-betaler, mens reiser du pa rabatterte billetter, sa er du siste-mann de ser pa, og du föler deg som en tigger-mann.
Jeg har opplevd det selv at LH selv har ströyked med ut av paxlisten, og ville jeg ikke har selv pressed og spurt "hva skjer na", sa ville jeg har end opp en Mandag morgen pa Sola uten a komme med. Jeg matte forövrig vente denne gangen to dager för jeg kom meg hjem. Regningen for hotell-rommet betalte ikke LH, mens jeg selv. For aerlighetens skyld: SAS oppgraderte meg pa returen via FRA til Business heile veien, mens i FRA fikk jeg downgrade fra LH sitt gate-agent. Har klaget pa dette, fikk ikke enna en svar. Konsekvens ble veldig enkelt. Jeg unngar selskaper som behandler sine kunder pa slik en mate.

Vent litt, sier du at LH ikke soerger for ombooking og at du maa betale hotellrom selv dersom fly er kansellert/overbooket/teknisk?

LH kan ikke swip-swap forandre Flygninger. Noen av de MUC flygninger flyges av Cityline med CRJ900, dette betyr, det ikke kan settes inn en main.line fly.

Nei, men de kan route dem via andre steder

Og, Lufthansa og SAS vil har bekymret seg helt god om de fullpris-betaler, mens reiser du pa rabatterte billetter, sa er du siste-mann de ser pa, og du föler deg som en tigger-mann.
Jeg har opplevd det selv at LH selv har ströyked med ut av paxlisten, og ville jeg ikke har selv pressed og spurt "hva skjer na", sa ville jeg har end opp en Mandag morgen pa Sola uten a komme med.

Rart det, at mine erfaring med LH (og SAS for den saks skyld) er totalt motsatt. Selv om jeg har reist på billig billetter så har de routed meg via andre steder, og har jeg måtte overnatte har de gitt meg hotell, taxi og middag på stedet uten at jeg trengte å skrive tilbake til dem. De har til og med latt meg velge alternative routinger

BU662 vær snill og hold deg til sannheten!

Du skriver:
"Forövrig hadde SAS Norge en syk 737 denne helge pa Chios og forsinkelsen ble ogsa veldig stor, siden det finnes ikke mekanikkere pa Chios og denne matte fly inn... SAS sandte ikke en 2nde fly nede..."

SAS Norge sendte ned et fly så raskt det lot seg gjøre. Dette flyet hadde med 2 mekanikere ned til (ikke Chios) Heraklion og hentet hjem passasjerene. Som 777 skriver er det forskjell på Munchen og Heraklion når det gjelder både distanse og alternative løsninger for å få paxen hjem, alikevel var disse hjemme langt raskere enn DY sine pax.
Fortår at du har et sterkt behov for å unnskylde / forsvare DY på alle mulige måter, men hold deg til fakta!

Mvh

GB

Vent litt, sier du at LH ikke soerger for ombooking og at du maa betale hotellrom selv dersom fly er kansellert/overbooket/teknisk?

Eksakt sa skjedde det.

De ringte meg för jeg dro til Sola, da jeg var i Berlin, og sa at de ikke kunne fly meg hjem til booked dato (En Mandag). Först tilböd de meg Torsdag, som jeg sa vil vaere helt umulig. Jenta pa den andre sida sa deretter at hun kan ikke forandre bookingklasse min om hun ombooker meg uten tillatelse fra Supervisor "Jeg vil ringe deg tilbake!" lovde hun. Grunnen var at den CRJ700 ble rett og slett overbooked.

Jeg vented til dagen för jeg dro. Ingen ringte. Ok, tenkte jeg, kanskje det er en död tema og jeg flyr pa Mandag? Mens jeg ville vite det for sikkert.
Da begynnte jeg a söke ut numret til LH sitt call-senteret, fikk Mr.Supervisor pa den andre enden og han til slutt booked meg pa Onsdag. Han sa at min mandag retur-flygning var alrede sletted (Wow, dette hadde jeg ikke godtkjent!), og han ogsa glemte a utstille en ny E-Ticket for den forandred dato, som medförte til mye hassle pa den Onsdagen for SAS folk som gjorde en kjempe-jobb for a fa meg med. Og de jobba disse 30 minuter som f**n. Takk igjen, det ble en stor positiv overraskelse! Det var vel den eneste gang jeg fikk bagasjen min igjennom Sola innen 15 minuter!

Mens, regningen for LH sitt overbooking betalte jeg. Alle omkostninger av disse to dager, hotell-rom, jo ogsa telefon-regningen. Jeg fikk ikke se en eneste Cent.

Ogsa dette kan vaere virkeligheten hos en Star-Selskap.
Kanskje de hadde en darlig dag, kanskje jeg hadde bare uflaks eller skulle har presset mere pa faktum at "jeg har jo en bekrefted booking fra deg".

Mens la oss ga tilbake til tema.
Det er ikke fint at folk matte vente pa MUC sa lenge, mens det er jo positiv at DY gjorde det de kunne gjöre, nemelig far en fly nede og flyr folk hjemme. Det er ikke bare Ryanair som la sine kundene staende, ogsa mange andre Low-Coster gjör det, de Orange likesom en Wizz eller SkyEurope.

Historien hoers helt utrolig ut.. Det er helt klart at dette er unntaket, ikke regelen. Lufthansa har jeg aldri hatt noe som helst problem med. De er faktisk en av de beste i klassen i slike situasjoner.

Rettighetene du har som passasjer sier noe helt annet. Jeg hadde sagt glem det til damen paa telefon og sagt at jeg reiser til flyplassen til avtalt tid til flighten jeg har kontrakt om aa vaere paa. Da hadde garantert ikke damen din kansellert reisen. Ved innsjekk maatte da personalet soerge for videre transport og du hadde kommet deg til din destinasjon mandag, ikke onsdag...

Jeg ville tatt en telefon til Lufthansa CR og faatt ordnet opp i dette... De er skyldig deg penger i erstatning og utlegg

Eksakt sa skjedde det.

De ringte meg för jeg dro til Sola, da jeg var i Berlin, og sa at de ikke kunne fly meg hjem til booked dato (En Mandag). Först tilböd de meg Torsdag, som jeg sa vil vaere helt umulig. Jenta pa den andre sida sa deretter at hun kan ikke forandre bookingklasse min om hun ombooker meg uten tillatelse fra Supervisor "Jeg vil ringe deg tilbake!" lovde hun. Grunnen var at den CRJ700 ble rett og slett overbooked.

Jeg vented til dagen för jeg dro. Ingen ringte. Ok, tenkte jeg, kanskje det er en död tema og jeg flyr pa Mandag? Mens jeg ville vite det for sikkert.
Da begynnte jeg a söke ut numret til LH sitt call-senteret, fikk Mr.Supervisor pa den andre enden og han til slutt booked meg pa Onsdag. Han sa at min mandag retur-flygning var alrede sletted (Wow, dette hadde jeg ikke godtkjent!), og han ogsa glemte a utstille en ny E-Ticket for den forandred dato, som medförte til mye hassle pa den Onsdagen for SAS folk som gjorde en kjempe-jobb for a fa meg med. Og de jobba disse 30 minuter som f**n. Takk igjen, det ble en stor positiv overraskelse! Det var vel den eneste gang jeg fikk bagasjen min igjennom Sola innen 15 minuter!

Mens, regningen for LH sitt overbooking betalte jeg. Alle omkostninger av disse to dager, hotell-rom, jo ogsa telefon-regningen. Jeg fikk ikke se en eneste Cent.

Ogsa dette kan vaere virkeligheten hos en Star-Selskap.
Kanskje de hadde en darlig dag, kanskje jeg hadde bare uflaks eller skulle har presset mere pa faktum at "jeg har jo en bekrefted booking fra deg".

Mens la oss ga tilbake til tema.
Det er ikke fint at folk matte vente pa MUC sa lenge, mens det er jo positiv at DY gjorde det de kunne gjöre, nemelig far en fly nede og flyr folk hjemme. Det er ikke bare Ryanair som la sine kundene staende, ogsa mange andre Low-Coster gjör det, de Orange likesom en Wizz eller SkyEurope.

Hvis det skjedde på denne måten er det jo hårreisende og du har jo rettigheter her til å få igjen mye penger. Hvis du hadde en bekreftet booking på en flight og de ikke har plass er det jo ikke du som skal betale hotell og andre ekstrautgifter?

Det er alltid hyggelig at noen svarer på "mine!" tråder, men noen ganger havner diskusjonene her på forumet langt utenfor alfarvei ::
"Keep dicussing boys" but not in MY ground :)

So what? Du har jo faatt svaret ditt :rolleyes:

(at ting havner utpaa viddene her i gaarden boer vel ikke komme som en overraskelse)

Back