Estonian med flybro-tabbe.

Interessant at de ikke hadde tenkt på det, ja. Men hva er det med broene i Tallinn som gjør at de ikke kan parkere ved siden av dem, slik SK gjør på f.eks OSL?
 
Mulig at trappene er av en karakter som gjør dem uengnet for passasjerer ... De kan være for bratte, ha rist (farlig for høye hæler), generelt uegnet adgang ....
 
Herlige orddelingsfeil både på forumet og på Hangar! Og hvorfor er det en tabbe at CRJ-900-maskinene ikke er tilpasset flybroene i Tallinn? Det er vel like mye flyplassen som bør være forberedt på å kunne håndtere ulike flytyper.
 
Last edited:
Herlige orddelingsfeil både på forumet og på Hangar! Og hvorfor er det en tabbe at CRJ-900-maskinene ikke er tilpasset flybroene i Tallinn? Det er vel like mye flyplassen som bør være forberedt på å kunne håndtere ulike flytyper.

Selskapet har selvfølgelig ansvar for å forberede og planlegge at innfasing av ny flytype fungerer operativt i forkant av implementering av denne. Dette hadde jeg ansvar for at fungerte for SAS sin del i forkant av åpningen av Gardermoen. Vi hadde sommeren 98' testflighter til GEN for fysisk å teste dette.
Kan forøvrig ikke se Hangar hadde én eneste orddeling i denne artikkelen. Kanskje du mener særskriving og sammenskriving? Dette må i så fall ikke forveksles med orddeling.
Orddeling er noe man må foreta ved linjeslutt. Ref: http://www.korrekturavdelingen.no/K4sammenskriving.htm
 
<mod>
Vi holder oss til fly og terminaler. (Språkdiskusjoner hører ikke hjemme her)
</mod>
 
Mulig at trappene er av en karakter som gjør dem uengnet for passasjerer ... De kan være for bratte, ha rist (farlig for høye hæler), generelt uegnet adgang ....

Tipper at undersiden av brua kommer bort i flytrappa når den tilknutes flyet. Jeg har vært rett for det samme flere ganger når kjørte på Fokkerne til KLM.
 
Høres litt merklig ut.
Vi parkerer alltid ved gate i TLL med F50 og det samme gjelder Dash 8 så vidt jeg vet.
Pax går bare opp i trapp evt heis når de skal inn i gaten.
Det samme gjelder med ATR'ene til Fincom.

Hva gjør de i OSL? Remote stand?
 
Når det er snakk om såpass "små" fly, bør det ikke være noe problem å parkere de på remote stands og busse passasjerene.
 
Hva gjør de i OSL? Remote stand?

På OSL så setter vi det meste av mindre fly, CRJ100-900, F50, DO328, Dash-8 i alle serier på gate om vi har kapasitet. Hvis ikke er det rett ut på remote....

I tillegg, dersom det lar seg gjøre, så bruker vi også helst 39, 41, 43 da disse er bedre egnet til å ta imot mindre fly...
 
På OSL i begynnelsen så kunne man koble til broene når CRJ-maskinene kom, men det har man så kuttet ut. Og nå så parkerer flyet litt i forkant av broene, så da må trappen benyttes.
 
har sjøl vært i tallinn da landet vi med fokker 50. vedsiden av flybroen og gikk inn i terminalen. kan ikke se at det e noen stort problem.
 
Back
Top