Estonian innfører "Best/Back"

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date

CK

ScanFlyer Mile High Club
Estonian innfører "Best/Back"

Förändrad ombordservice hos Estonian Air
Från och med andra halvan av maj inför SAS-delägda Estonian Air ett nytt serviceupplägg ombord. Tvåklassystemet behålls men affärsklassdelen utvidgas i flygplanen, samtidigt som de som reser på de billigaste biljetterna kommer att få betala extra för förtäring ombord.
Resenärer i affärsklass kommer alltjämt att få en fullständig service liksom de passagerare som betalar det högsta priserna i ekonomiklass. De passagerare som däremot väljer att resa på de billigaste biljetterna tappar förmånen av fri mat ombord. För dem blir det istället möjligt att köpa mat och dryck ombord men exakt prisnivå är ännu inte fastställd.

COPYRIGHT © 2002 Scandinavian Airlines System.

Re: Estonian innfører "Best/Back"

Akkurat slik de fleste selskapene i SAS gruppen gjør det.
Braathens-ånden lever videre....:D

Flyr man derimot med storebror Lufthansa, er service/servering merkbart bedre bak gardinen.

Originally posted by DY

Flyr man derimot med storebror Lufthansa, er service/servering merkbart bedre bak gardinen.

Bedre??? Tørr sandwich?? OK dryck ær free of charge men bedre? Nja...

Originally posted by Savipix
Originally posted by DY

Jeg synes faktisk servicen var bedre ja. For det første får en tilbud om aviser, en får gratis mat og drikke er gratis, både alkoholfritt og alkoholholdig. Har reist til Frankfurt noen ganger det siste året, og fått god baguett med salat, ost og kalkunpålegg. At en i tillegg får vann, kaffe, vin og en konjakk til kaffen synes jeg er langt bedre enn hos SAS Braathens.
Vet ikke hvilke krav du har til service/servering, men jeg var godt fornøyd med dette sammenliknet med trekant-sandwichene og kaffe, vin, konjakk for kjøp ombord hos SAS.

Originally posted by DY
Originally posted by Savipix
Originally posted by DY

Jeg synes faktisk servicen var bedre ja. For det første får en tilbud om aviser, en får gratis mat og drikke er gratis, både alkoholfritt og alkoholholdig. Har reist til Frankfurt noen ganger det siste året, og fått god baguett med salat, ost og kalkunpålegg. At en i tillegg får vann, kaffe, vin og en konjakk til kaffen synes jeg er langt bedre enn hos SAS Braathens.
Vet ikke hvilke krav du har til service/servering, men jeg var godt fornøyd med dette sammenliknet med trekant-sandwichene og kaffe, vin, konjakk for kjøp ombord hos SAS.

Helt enig!!

Jeg flyr mye LH og setter stor pris på det lille måltidet og et glass vin uten ekstra kostnad slik som andre selskaper har innført de siste årene.

Og som jeg har sagt mange ganger her inne.....jeg tror faktisk at selskapene som beholder/innfører en slags for servering vil komme styrket ut av dette. Se bare på Lufthansa, Malmø aviation etc.

Originally posted by BU662
Kan også ikke klage om LH. Flöy min siste tur med Lufti i November, TXL-FRA frem og tilbake og det ble severing omboard. På returen fra FRA ble det noen 19-åring "kiddies" omboard som önsked seg Champagner og de fikk dette med refill også i Economy.

På en tur av ca 1 time ble jeg med to bokser av Cola meget happy. SAS på sin del severer på TXL-CPH - som er en utenlandsrute i samarbeid med Lufthansa - ingenting i Economy. Ok, man overlever dette også siden flytiden er bare 50 minuter. Men det dreier seg om den lille forskjell...
Ja og etter hva jeg har hørt er "storebror" Lufthansa ikke særlig fornøyd med at SAS ikke har noenlunde samme konsept som dem selv....
SAS Braathens økonomiklasse er dessverre dårligere enn LH.

Da er det et håp at SAS Braathens merker at flere som velger Lufthansa enn det er passasjerer som velger Norwegian og andre LCC-selskap. Slik kan man igjen få fokus på at SAS taper på grunn av at folk faktisk foretrekker service, mat og alkohol...(...selv om mange her på forumet har høyt sagt at dette er noe man ikke trenger!!!)

Originally posted by EB
Da er det et håp at SAS Braathens merker at flere som velger Lufthansa enn det er passasjerer som velger Norwegian og andre LCC-selskap. Slik kan man igjen få fokus på at SAS taper på grunn av at folk faktisk foretrekker service, mat og alkohol...(...selv om mange her på forumet har høyt sagt at dette er noe man ikke trenger!!!)
Helt enig. Men poenget er vel at man SAS Braathens ønsker å være både LCC og gode gamle SAS.....
....kanskje en kan valget med å fly et selskap som tilbyr servering, og ett som ikke gjør det:)

Back