• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Estonian Air legger ned ruter i Vilnius

Jeg var i utgangspunktet overrasket over at Estonian Air i sin tid satset på Vilnius. Markedsandelen deres fra Tallinn var for det første synkende og flyflåten var dessuten både liten og lite fleksibel. Selskapet har tidligere sagt at bl.a. Amsterdam-ruten gikk bra, men nå skal den vel gå direkte fra Tallinn i stedet for via Vilnius. Jeg synes det er mye bedre at Estonian Air prøver å få til noe ordentig fra Vilnius - i stedet for å satse på ruter fra en sekundærhub.

Den ruten som er igjen er da Tallinn - Vilnius, som vil bli operert av Saab 340 fra 5. september.

De har tidligere varslet at også Vilnius-Tallinn skal legges ned da Saab 340 skal ut av flåten. Vet ikke hva det ender med, jeg. Se her:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=83410

Konstigt, jag flög VNO-ARN med Estonian i maj och juni och båda gångerna var det ca 80% beläggning med mest business pax. Vad jag kan se så säljs biljetterna för 1000 kr uppåt. Det borde gå ihop ekonomiskt. Man kanske kunde flyga TLL-ARN-VNO-ARN-TLL istället?

Trafiken Stockholm - Vilnius har sett väldigt konstigt ut senaste året.

Skyways flög ARN-VNO och la ner rutten
Estonian air började flyga ARN-VNO
Wizzair började flyga NYO-VNO
Ryanair började flyga NYO-KUN
Skyways började flyga ARN-VNO
Wizzair la ner NYO-VNO
Estonian lägger ner ARN-VNO

Efter 1 år är vi tillbaka där vi började.

Last edited:
Man kanske kunde flyga TLL-ARN-VNO-ARN-TLL istället?

Trodde det var slik de fløy i dag jeg?

Ellers har Skyways som du selv sier både lagt ned ruten og startet opp igjen. Denne gangen starter for øvrig ruten starter i Vilnius, hvor de også opererer Vilnius-Berlin-Geneve. Har de eget crew fra Litauen?

Trodde det var slik de fløy i dag jeg?

Ellers har Skyways som du selv sier både lagt ned ruten og startet opp igjen. Denne gangen starter for øvrig ruten starter i Vilnius, hvor de også opererer Vilnius-Berlin-Geneve. Har de eget crew fra Litauen?

Estonian från TLL och VNO landar samtidigt runt kl 19.40 på ARN idag så det är knappast sådan routing idag.

När jag flög skyways för 3 veckor sedan var det en E145 från City Airlines med 1 crew som pratade svenska och en som pratade nått östspråk.

Back