Estonian Air åpner to sommerruter

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Estonian Air åpner to sommerruter

Med bare fire Boeing 737 i flåten er det begrenset hva man kan få til. Selv om frekvensene er få, utvider i alle fall Estonian Air sitt rutenett med to nye ruter til sommeren: Tallinn-Nice og Tallinn-Athen, begge med en ukentlig avgang.

Samtidig gjenåpner selskapet følgende ruter som tidligere har blitt lukket:

• Pärnu-Stockholm (en ukentlig)
  • Kuressaae-Stockholm (to ukentlige)
  • Tallinn-Paris (to ukentlige)
  • Tallinn-Milano (to ukentlige)
  • Tallinn-Barcelona (en ukentlig)
  • Tallinn-Roma (en ukentlig)
  • Tallinn-Dublin (to ukentlige)

Ruten Tallinn-Dubrovnik legges ned.

Re: Estonian Air åpner to sommerruter

Ja, men husk at de også har noen (2?) Saab som de flyr med. Disse brukes på de to Stockholmsrutene over tror jeg. Stockholmsrutene over var operative i sommer også, men er ikke helårs - naturlig nok.

Det er relativt stor trafikk på Stockholm-Tallinn, men Estonian har monopol etter at Norwegian trakk seg for en tid tilbake. Skulle gjerne sett en ny aktör som utfordret Estonian på den melkeruta - for min egen lommeboks skyld.

Ja, men husk at de også har noen (2?) Saab som de flyr med. Disse brukes på de to Stockholmsrutene over tror jeg. Stockholmsrutene over var operative i sommer også, men er ikke helårs - naturlig nok.

Det stemmer - Estonian Air Regional flyr to Saab 340 som skal brukes på Stockholm-Kuressaae/Pärnu. På Stockholm-Tallinn går en av de tre daglige avgangene med Boeing 737. Ellers ble flere av de nevnte rutene operert i fjor.

Det er relativt stor trafikk på Stockholm-Tallinn, men Estonian har monopol etter at Norwegian trakk seg for en tid tilbake. Skulle gjerne sett en ny aktör som utfordret Estonian på den melkeruta - for min egen lommeboks skyld.

Norwegian har en ganske annen produksjon i Sverige enn i Norge og Danmark, med fullt fokus på ruter til Sør-Europa (i tillegg til tre innenlandsruter og hovedstadstriangelet). Både Norwegian og i sin tid FlyNordic har virkelig prøvd å utfordre SAS og andre selskaper på kortere europeiske ruter, men de har ikke lykkes på samme måte som i Norge og Danmark.

Norwegian har en ganske annen produksjon i Sverige enn i Norge og Danmark, med fullt fokus på ruter til Sør-Europa (i tillegg til tre innenlandsruter og hovedstadstriangelet). Både Norwegian og i sin tid FlyNordic har virkelig prøvd å utfordre SAS og andre selskaper på kortere europeiske ruter, men de har ikke lykkes på samme måte som i Norge og Danmark.[/QUOTE]

Jeg holder med. Det er interessant å gå inn på lavpriskalenderen til norwegian.se. På innenlandsrutene og hovedstadstriangelet er det til dels svärt lave priser - både på kort og lang sikt. Prisene på Sör-Europa i sommermånedene er derimot veldig höye. (Sjekk feks Malaga og Mallorca).
T/R Kiruna skal naturligvis väre billigere enn Malaga, men den store forskjellen er likevel slående. Sör-Europa-satsingen fra ARN ser ut til å gå bra.

Da er det klart at Estonian Air også vil åpne ruten Hamburg-Berlin-Tallinn med tre ukentlige flyvninger (mandag, onsdag og lørdag) fra 3. mai. Det er også mulig å bestille billetter for strekningen Hamburg-Berlin separat.

Air Baltic flyr eller skal begynne aa fly Stokholm-Tallinn.

Det er også mulig å bestille billetter for strekningen Hamburg-Berlin separat.

Artig - er det noen andre som flyr mellom Hamburg og Berlin nå eller har toget overtatt helt?

Back