• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Erstatning for kanselert fly

ErikB

ScanFlyer Blue
Da vi skulle reise hjem med BA fra Heathrow forige søndag ble alle flighter fra T4 til Oslo innstilt. Vi tok oss dermed hjem med annet selskap.
Når jeg nå prøver å få erstatning fra BA for den innstilte flighten svarer de at jeg ikke får erstatning fordi kanseleringen var utenfor deres kontroll (les sikkerhetsnivået i England gjorde at mange flygninger ikke kunne finne sted)
Er det virkelig slik at de ikke har noe ansvar overfor sine passasjerer ?

Tror det stemmer. Force Majour. Tror ikke engang ditt forsikrings selskap dekker utgifter du måtte ha engang.

Tror du kan se langt etter den erstattningen!

Mulig at du får igjen pengene for BA flighten, men ta det ikke for gitt.

Du skal nok ikke stikke næsen frem efter ertstatning. Hvis BA er velvillige vil de sikkert refundere din billet, da det er uden for deres kontrol.

Erstatningsreglerne er primært lavet for at presse flyselskaberne til ikke at udnytte overbookingsituationen. Når det er uden for deres kontrol, så er du ikke berettiget til kompensation, men når du flyver med "rigtige" flyselskaber som BA, SK, LH osv. så vil du ofte opleve at de giver dig en vis service alligevel. F.eks. refundering af billet m.v. Erstatningsreglerne er trods at ikke lavet for at passagererne skal tjene penge, men istedet få kompensation hvis flyselskabet laver fejl. Det synes jeg ikke det lyder til i dette tilfælde...

Alt med måde ;-)

http://www.flyrejsen.dk/rettigheder

Back