Replying to Topic 'Erfaringer ?'
HAr bare flydd Air France turretur OSL-CDG, sist høst. Til Paris var det morgenfly og noen ledige seter. Fikk skikkelig godt inntrykk av AF da, og serveringen var generøs for oss som er vant til norsk innenriks. Personalet var også i toppslag.
Ankomsten på CDG derimot..... De må da ha verdens tregeste baggasjisystem? Vi brukte også godt over en time i kø før vi fikk kjøpe togmetrobillett inn til sentrum.
Synes CDG er en klaustrofobisk flyplass, følte meg innestengt av betong. Lurer på om arkitekten har flyskrekk eller noe.
Løsningen ved avgange hjem igjen var rett og slett latterlig. KAotisk og serdeles trangt, og utn noe servering(av betydning) eller butikker etter sikkerhetskontrollen. Tror det var rundt 25 sitteplasser per gate. Vi måtte sitte på gulvet. Dessuten er det svært lite engelsk skilting på CDG.
Vel ombord fikk ikke meg å mitt reisefølge sitte ilag, og personalet gjorde heller ikke noe forsøk på å løse det. Flyet var fullt, men likevel.. Satt nesten bakerst, og alle passasjerene rundt meg satt heller ikke sammens med reisefølgene sine. Skjønner ikke hvordan AF har klart å stokke om på passasjerene slik. Tror kanskje det har noe med at mange har sjekket inn på automat, og at de som reiser alene har plassert seg slik at de blokkerer mulighetene for at reisefølger får sitte samlet. Nå skal det sies at vi ikke ankom flyplassen før 1 time og tjue minutter før avgang da..
Alt i alt gjennomsnittlig fornøyd med AF, men lite fornøyd med CDG.