Erfaringer med Uber

Har vært borte i dobbel charges ved bar-stenging i USA. Dobbel pris gjør jo litt forskjell, selvom det fortsatt (ihvertfall i mitt tilfelle) var forholdsvis rimelig.

UberX fungerte fint i LA, men prisene går mye opp og ned i løpet av kort tid. Kunne variere mellom 1x og 5x i løpet av 15minutter.

Ok i dubai, tok som regel like lang tid å vente på bilen som det tok å reise dit man skulle. (ut i fra 3 turer). Mye pga trafikk og teit veinett.

Uber driver med kredittkortsvindel! Jeg ble belastet for en tur som ALDRI fant sted, sjåføren dukket simpelthen ikke OPP. To timer senere fikk jeg en mail at kortet mitt var belastet med ca 100 kroner for en tur på 0.01 km og en tid på ca halv time. Jeg ble lovet en ventetid på ca 7 minutter. Da han fortsatt ikke var å se 20 minutter senere gav jeg opp og tok meg videre på annet vis (dvs taximafia i Moskva som jeg forhandlet pris med). Jeg vil ikke anbefale folk å bruke Uber, de har tydeligvis helt vilkårlige belastninger på kredittkortet og jeg kategoriserer det som svindel.

Uber driver med kredittkortsvindel! Jeg ble belastet for en tur som ALDRI fant sted, sjåføren dukket simpelthen ikke OPP. To timer senere fikk jeg en mail at kortet mitt var belastet med ca 100 kroner for en tur på 0.01 km og en tid på ca halv time. Jeg ble lovet en ventetid på ca 7 minutter. Da han fortsatt ikke var å se 20 minutter senere gav jeg opp og tok meg videre på annet vis (dvs taximafia i Moskva som jeg forhandlet pris med). Jeg vil ikke anbefale folk å bruke Uber, de har tydeligvis helt vilkårlige belastninger på kredittkortet og jeg kategoriserer det som svindel.

Kredittkort svindel, tja...
Jeg har 67 Uber turer de 5 siste månedene, og har aldri opplevd noe slikt. Send Uber en mail og jeg er overbevisst om at de vil ordne dette raskt, samt eventuelt kaste ut sjåføren.

Fikk e-post fra Uber Oslo nå:

God Jul og Godt Nytt År fra Uber Oslo!

Høytid er rett rundt hjørnet og vi hos Uber Oslo vil gjerne feire denne tiden med deg! Det er derfor vi har gleden av å spandere din neste Uber tur (opp til 200 NOK)! Bruk kampanjekoden "UberHøytid" og få 200 NOK i avslag på din neste Ubertur! Husk at kampanjen gjelder frem til 31.01.2015

Vi vil gjerne være en del av dine Uber opplevelser! Ta et bildet og tag oss på instagram: instagram.som/uber_oslo

Våre samarbeidspartnere ser frem til å kjøre deg dit du skal!

Ha en "UberKul" feiring!

Hilsen Uber Oslo

Har fått rapporter fra venner i Oslo om at produktet er meget bra (både Pop og Black)...når man først får en bil.

Har tatt UberPop tre ganger, var visst den første som prøvde UberPop i Norge 8)

Inntrykket er at det er superbillig (halv pris av taxi), og sjåførene har alle vært hyggelige. Har kjørt Tesla Model S, BMW 1-serie og Audi A6. Har aldri sett mer enn en tilgjengelig bil når jeg har bestilt, men er to UberPop i sentrum nå.

Prøvde å bestille UberBlack en gang, men ingen tok imot bestillingen selv om jeg så en bil på kartet. På korte turer mener jeg dette er billigere enn vanlig taxi (<2-3 km ?)

Hvis vi hadde fått Uber rett inn i expense-systemet på jobben hadde jeg glatt brukt det enda mer

Ser på Instagramkontoen til Uber Oslo at kampanjekoden "UberOslo" gir 300 kr avslag. Får se om man får testet dette imorgen når man skal inn til sentrum på julebord ;)

Testet i Oslo for 3 uker siden. Funket uten problem med Uber Black. Ble hentet på Plaza av en MB S-klasse Long, og turen var billigere en taxi. Kort tur på noen km. Betalte ca 180,-. Hyggelig sjåfør som kun hadde hatt en tur tidligere da.

Fikk testet litt idag/natt. Ensjø-Majorstua og Sentrum-Ensjø. Begge turene med MB S-klasse. Hyggelige sjåfører, fine og behagelige biler. Pga promokoder ble det totalt betalt ca 100 kr for begge turene til sammen. Sentrum-Ensjø ville kostet meg 222 kr om jeg skulle betalt. Tror faktisk det er billigere enn vanlig taxi på nattestid.

Sentrum-Ensjø ville kostet meg 222 kr om jeg skulle betalt. Tror faktisk det er billigere enn vanlig taxi på nattestid.
Det er det nok, men betaler sjåføren skatt, riktig forsikring m.v.? Sjekker noen vandelen, har han kjøreseddel? Er overrasket over hvor lite prinsipielle mange synes å være.

Det er det nok, men betaler sjåføren skatt, riktig forsikring m.v.? Sjekker noen vandelen, har han kjøreseddel? Er overrasket over hvor lite prinsipielle mange synes å være.

Siden han har kjørt Uber Black (S-klasse) så er svaret på spørsmålene dine: vet ikke (men aller høyst sansynlig ja), ja, ja (går utifra dette sjekkes når man søker om løyve) og ja.

http://www.limousinepartner.no/?lang=en - dette er selskapet som kjører Uber Black i Oslo, vet ikke om det er flere.

Last edited:
Limousine Partner Oslo AS en vei og Private Driver AS en vei. Begge sjåfører framstod som veldig profesjonelle.

Om noen har sjekket vandel på vedkommende og om vedkommende betalte skatt? Aner ikke men antar det. Samme antakelse gjør jeg når jeg kjører vanlig taxi - men av historien vet man vel at det å ta taxi heller ikke er noen garanti for at alt skjer etter boka heller.

Med tanke på all kreativiteten i Taxibransjen i Oslo vil jeg si at Uber og deres lokale partnere har GOD takhøyde for hva de kan og ikke kan gjøre.

Back