Førstegangs Uberbruker i dag LHR T3 ->The May Fair i London. 10 min venting, upåklagelig tur der han tok pen alternativ rute inn mot sentrum da det pakket seg på motorveien rundt Chiswick. GBP 60 all inn, mens HEX + lokal cab for 2 pax fort ville nærmet seg det samme.
Executive eller Lux?
http://e24.no/digital/tysk-rett-slaar-fast-forbudt-uber-alles/23286819 Uber forbudt i tyskland.. Så er spørsmålet er når det sprer seg til resten av EU.
Det kommer jo an på lovgivningen i de forskjellige landene. Det er jo ikke det at tyskerene har kommet med en ny lov som forbyr Uber, men at domstolen mener den bryter eksisterende lovgivning. I UK virker det som den som lovgivningen derimot tillater det
Godt poeng, var det ikke noen som nevnte at ubersjåførene i london har et "privatsjåfør bevis" eller noe lignende som lar dem å få lov å kjøre. dvs at det ikke er som HAXI i Norge hvor hvemsomhelst kan kjøre rundt ( i gråsonen til loven).
Merker godt at Uber begynner å bli populært i London. Jeg bor i Bayswater/Notting Hill og i det siste har X ofte vært utilgjengelig, og exec langt unna. I skrivende stund er X 8minutter unna og Exec 17minutter fra meg. For et par måneder tilbake var det alltid X og Exec i umiddelbar nærhet.
Bra for Uber, litt mindre bra for meg.