. Stor fordel når en ikke kan lokalspråket og slipper å måtte forklare hvor en skal.
Velkommen!Er for øvrig ny på forumet her, så hei til alle!
Og angående dette: er fastboende i Kina og kan heldigvis snakke litt mandarin, men husker første gangen jeg skulle forklare en fyr at han skulle komme til akkurat det krysset jeg sto ved...det gikk ikke akkurat etter planen. Surret rundt og jeg kunne se på GPSen at han bare kom lengre og lengre vekk jo mer jeg forklarte...
Hvordan stiller folk seg til denne "taxi vs uber"-diskusjonen, for øvrig? Eller er det noe man gjerne diskuterer i en separat tråd?
Har ikke Uber eierskap i en kinesisk tilsvarende variant? Når det gjelder taxi er det store forskjeller mellom f.eks. Bejing og Shanghai. Sjåførene kan ikke mye engelsk i Shanghai heller, men de lurer vanligvis ikke på pris og lignende.
Hvordan stiller folk seg til denne "taxi vs uber"-diskusjonen, for øvrig? Eller er det noe man gjerne diskuterer i en separat tråd?
Jo, Didi, som nå relativt nylig også har åpnet for brukere med internasjonale betalingskort - https://www.theverge.com/2017/5/8/15579938/didi-chuxing-english-version-app-bilingual-china-uber
Jeg har ikke testet de, men kommer garantert til å gjøre det neste gang jeg er i Kina.
Edit: Ser de foreløpig ikke støtter norske telefonnummer, håper det ikke er langt unna.
Har noen med et norsk konto fått koblet på sin SPG konto til Uber?
Uber var i Shanghai i fjor fram til deres kinesiske enhet ble kjøpt opp av Didi. ...og lengter tilbake etter de glade Uber dagene.
Did Uber fail in China? Perspectives from a former employee 1 year from the merger.
A year ago today, I was preparing “China 101” for Uberversity (new Uber employee training).
2 days later, on August 1st 2016, Uber’s China business was merged with its fierce rival Didi Chuxing. The media drew the conclusion that Uber failed in China, calling it a “defeat” or a “failure”. Along with 600+ colleagues working on Uber China, I felt the immediate shake up. On Uber’s global leaderboard in terms of completed trips, 7 out of the 10 top cities were from China. Overnight, they were off the table. Uber China became a business unit of Didi.
362 days has passed, looking back:
Did Uber fail in China? I don’t think so.
Skjønner ikke at folk tør ta pirat-taxi når de reiser. Uber har allerede flere dommer mot seg i Sveits.Prøvde Uber i Genève nå i kveld. Knirkefritt. Kjipt at de måtte gi seg i Norge
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.