Erfaringer med Uber

Brukte Uber i BKK (t/r Suvarnabhumi - sentrum). Funket brillefint, 300THB for turen, og så legges evt. bompenger på automatisk om man kjører via en bomstasjon (ble 375 en vei, 325 tilbake pga. litt forskjellig rute). Bra og nye biler med setebelter bak, og fin kjøring.

Brukte Uber i BKK (t/r Suvarnabhumi - sentrum). Funket brillefint, 300THB for turen, og så legges evt. bompenger på automatisk om man kjører via en bomstasjon (ble 375 en vei, 325 tilbake pga. litt forskjellig rute). Bra og nye biler med setebelter bak, og fin kjøring.

Det var et godt tips. Vanlig taxi skal jo vanligvis ha 500. Bestilte du på forhånd eller hvordan fikk du tak i bilen? Og hvor hadde Uber lov å stoppe og hvordan fant du sjåføren?

Skal nedover om et par uker og dette var et godt alternativ. Snakket sjåføren engelsk?

Var i København tidligere denne uken og benyttet utelukkende Uber for å komme meg rundt på lengre distanser. Tilgjengeligheten av biler var generelt god, men når jeg ankom CPH på morgenen måtte jeg vente noen minutter før det ble biler tilgjengelig.

Last edited:
I sommer har jeg brukt Uber XL i Chicago, San Fransisco og New York. Har fungert brillefint hele veien for 2 voksne, 3 barn og alt for mye bagasje. Maks ventetid 5 min, alltid store relativt nye biler og hyggelige sjåfører.

Brukte det konsekvent i Hong Kong. Fungerte flott sett bort ifra i de høye bygningene med flere etasjer for parkering. Prisen var ganske lik vanlig taxi, men vanvittig mye enklere og bedre spesielt oppe i bakgatene hvor det ikke er så mange vanlige taxi.
Fikk stort sett Tesla, men noen minivan'er. Brukte bare Black.

Ibiza anywone?

No Uber on Ibiza.

Minner om at Uber appen er real-time og du kan søke opp alle destinasjoner der Uber finnes.
Slik kan du finne tjenester tilgjengelig, se biler og ventetid, sjekke priser, se kampanjer og spesiell informasjon.

Det var et godt tips. Vanlig taxi skal jo vanligvis ha 500. Bestilte du på forhånd eller hvordan fikk du tak i bilen? Og hvor hadde Uber lov å stoppe og hvordan fant du sjåføren?

Skal nedover om et par uker og dette var et godt alternativ. Snakket sjåføren engelsk?

Ankom BKK igår kveld og tok UberX inn til Sukhumvit for 325 bath inkl. 25 for bompassering. Det tok bare 5 min. fra jeg bestilte til bilen dukket opp rett utenfor ankomstområdet og ved avtalt inngang. Forrige uke tok jeg taxi van dvs stor Toyota stasjonsvogn inn til Sukhumvit og betalte 475. Neste uke har jeg tenkt å prøve UberBlack på samme strekning.

Ankom BKK igår kveld og tok UberX inn til Sukhumvit for 325 bath inkl. 25 for bompassering. Det tok bare 5 min. fra jeg bestilte til bilen dukket opp rett utenfor ankomstområdet og ved avtalt inngang. Forrige uke tok jeg taxi van dvs stor Toyota stasjonsvogn inn til Sukhumvit og betalte 475. Neste uke har jeg tenkt å prøve UberBlack på samme strekning.

UberX fra Swampy fungerer svært bra ja. Vanligvis kort ventetid så om du klikker i appen etter at du har fått koffert så står bilen og venter på den tiden det tok deg å traske gjennom customs.

Har du mye bagasje kan UberX være litt risky da dette ofte er hiso-kids som trenger en hobby og å øve på engelsk. Så kommer gjerne en liten MG, Mini, Golf eller annen småbil som i Thailand koster mye mer enn de er verdt.

Uber Black er billigere enn AOT og du ender opp med en Camry (AOT er noe dyrere, men her har du muligheten til å klaske ekstra penger på bordet og få en 7-serie). Sjansene for at en Uber Black-sjåfør kan noe engelsk er litt høyere enn at AOT-sjåføren kan noe engelsk. Uber legger til kostnaden for eventuelle toll-roads mens dette er inkludert hos AOT, hvilket ofte kan føre til at AOT kjører toll-roads for å gi kunden følelse av valutta for pengene til tross for at gratisveien kan ha mindre trafikk og derfor gå kjappere.

Da fikk jeg testet Uber jeg også i Krakow, ingen ting negativt å si.
Bilen var en nyere modell av Kia og kom veldig raskt ca 2 min etter jeg bestilt :)

Tenkte prøve dette en gang, men det ser kun ut til å være mulig å booke en bil med en gang til dit hvor man er. Jeg ønsker henting fra flyplass og en tur som er såpass lang at ikke alle vil kunne ta den uten planlegging. Det ser faktisk ut til at Uber ikke klarer noe så avansert som booking fra A til B frem i tid.

Stemmer. Og ulempen er også et det kan være dårlig med biler en del plasser eller på en del tider så egner seg dårlig innimellom

Ser av hjelpesidene at de antagelig har hatt det før, men får ikke menyen med forhåndsbooking opp på den norske versjonen jeg fikk av appen. Og det ser ikke ut til å være mulig å endre språk i appen.

Ser også på nettsiden at men profil er "33%" da den ser ut til å mangle mobilnummer og kredittkort som ikke er uthevet i listen slik den virifiserte e-postadressen er. Trykker jeg på "Verify Mobile" får jeg opp et vindu med "Resend text" og prøver jeg å klikke på den så får jeg feilemlingen "your mobile number has already been confirmed". Klikker jeg på "Add credit card" så ligger kredittkortet mitt allerede regitrert der.

Dette var faktisk overraskende dårlig.

Erfaring med Uber.

Jeg har nettopp brukt Uber som flyplasstransport og må si jeg er kjempefornøyd! I Sri Lanka prøvde jeg det for første gang å betalte 35 kr for 30 minutters tur. I London betalte jeg 38 pund og turen varte 70 minutter. Det hadde blitt 80 pund med vanlig taxi! Bruker dere uber på ferie?

Bruker dem svært aktivt her i USA for tredje uke, fungerer utmerket.

New York og New Jersey: ikke billig, litt slitne biler men fungerer bra og hyggelige sjåfører.

Orlando: Fungerer bra, ganske slitne biler men god service og fungerer fint.

Fort Myers: Nye men kjipe biler, hyggelige sjåfører og fungerer fint.

Alle stedene har også XL som er fint når ungene er med ut på kvelden.

Bruker dem jevnlig i Bangkok, greit å ha kvittering for utlegg ifm jobb.

Har også brukt dem noe i Mumbai, da med vekslende hell siden google maps ikke er helt stø alltid, og engelsk-kunnskapene på sjåførene meget varierende.

Brukte Uber i New York i vår. Bodde hos venner i Harlem. Fungerte veldig bra, nok av biler og kunne fint bestille fram i tid.

Back