Erfaringer med Thai Airways Business class/First?

FlyingHigh

Newcomer
Vi skal ut å fly med Thai Airways neste år fra Bangkok og flyr med 747 til Arlanda. Vi flyr i business class, men når vi skal booke seter har vi mulighet til å booke rad 1-4. Er ikke dette first class seter i boeing 747-maskinen til Thai?

Er det noen som har noen erfaringer med Thai Airways angående business/first?

Det er korrekt at Thai har F class i nesen foran.
På ARN og CPH har Thai brukt sine 747 med gammel konfigurasjon, dvs de gamle 2+2 setene i F, og solgt disse som Biz, mens de gamle biz setene er solgt som Premium Economy.

Nå har de vel bygget om de fleste 747 til ny config, så det kan være at du er heldig og få den nyere versjonen av F seter som er kjempebra. Hadde 4 turer i slike seter i sommer og var meget fornøyd med sitte og liggekomfort. Kunne fort bli vant til det ja.

Du finner trip-reports fra disse turene på reiseforumet. Der finner du også andre trip-reporter fra både F og C hos Thai som kan gi deg all den info du trenger om reisen din.

Lykke til!

BF:cool2

Jeg syntes at de gamle first class-setene er bedre enn de nye business class-setene. De gamle setene er gode å sove i - de er veldig myke og blir helt flate. Opplever kabinene som roligere siden den er liten og helt foran i flyet er støyen fra motorene minimal.

Når det kommer til underholdningssystemet er det veldig utdatert. Skjermene er små og filmene går i loop (ingen "on demand").

Jeg har hatt over 20 flighter med Thai de par siste årene og syntes at servicen ombord er jevnt bra. Den personlige servicen varierer selvfølgelig, men generelt pleier de ansatte å vœre veldig imøtekommende. Det hender at jeg blir tiltalt med etternavn for eksempel.

Kvaliteten på de vestlige matrettene kan vœre litt varierende, så det kan lønne seg å velge en thai-rett. Drikkeutvalget pleier å vœre tilfredsstillende. På min siste tur hadde de seks forskjellige viner pluss Laurent-Perrier Brut Champagne.

Back